ג'ירו ד'איטליה שלב 4: דוידה פורמולו בן ה-22 גורם לאיטלקים לשיר בלה ספציה

בזמן שדוידה פורמולו, התגלית של קבוצת קנונדייל-גרמין, חמק סולו מקבוצת הבריחה, מאחור בפלוטון נורתה יריית הפתיחה לקרבות צמרת הדירוג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

השלבים הקצרים יחסית בשבוע הראשון של הג'ירו, נותנים תמורה: התקפות מרגע הזינוק. בשלב 4, האחרון לאורך חופי ליגוריה, בו לא זכו הרוכבים לקילומטר שטוח אחד, החל שוב בבריחת ענק של 30 רוכבים. אבל הפעם, הבריחה פתחה פער גדול מספיק מהדבוקה כדי לשגר שליח אחד לניצחון בשלב.

יוטיוב | סיכום שלב 4

המסלול, שהתאפיין בפרופיל שיני מסור (כולל שלוש עליות מדורגות), נתן דרור לברחנים והפעיל לחץ כבד על הפלוטון. בשעה שמלפנים החלו הברחנים לתקוף זה את זה, בדבוקה לחצה קבוצת אסטנה על הדוושה. שיפוע אחרי שיפוע פירקה אסטנה את הדבוקה. מחזיק החולצה הוורודה, מייקל מת'יוס, היה בין הנושרים לאחור. פאביו ארו הצעיר מסרדיניה, עוד לא בן 25 וכבר זוכה להיות מוביל קבוצת אסטנה – מינוי שקיבל בזכות סיומו במקום השלישי בג'ירו בשנה שעברה. ארו נוגס ברסן ולהוט לתקוף. כל המועמדים לניצחון מחויבים להיצמד אליו. היום, היו אלו קונטדור מטינקוף-סקסו וריצ'י פורט מסקיי, שהצליחו לעמוד בהתקפותיו האכזריות של ארו. ריגוברטו אורן התקשה ואיבד מעל 40 שניות.

בשעה שארו בחן את רגלי הדבוקה כולה, דוידה פורמולו בן ה-22 מוונטו (אזור ונציה), נמלט לשיירי קבוצת הבריחה. הוא חצה לבדו את הפסגה האחרונה בביאסה וטס בירידה לכיוון לה ספציה כדי לסיים ראשון בפער של 22 שניות לקול שאגות הקהל האיטלקי שכבר מצא גיבור חדש.

ג'ירו ד'איטליה

דוידה פורמולו נמלט לשיירי קבוצת הבריחה

מבין המועמדים לניצחון, השלושה: ארו, קונטדור ופורט היו החזקים ביותר. סיימון קלארק האוסטרלי, שהיה שותף לקבוצת הבריחה, סיים שני אחרי פורמולו, והוא הרוכב השלישי בקבוצת אוריקה ללבוש על כתפיו את החולצה הורודה השנה בג'ירו.

מחר בשלב 5, נכנסים להרים של טוסקנה בשלב קצר נוסף (152 ק"מ) מלה ספציה אל אבטונה – עיירת סקי בגובה של כ-1,400 מ'. זו תהיה סיומת פסגת ההר הראשונה של ג'ירו 2015, ובהחלט אפשר לצפות להתקפות ולמבחני כושר הדדיים. כרגע, פאביו ארו נראה נלהב מכולם לתקוף. סיכויים לא קטנים שהחולצה הוורודה תחליף שוב ידיים מחר.


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג