גי'רו ד'איטליה שלב 12: ז'ילבר מנצח בוויצ'נזה; קונטדור מגדיל את יתרונו

גשם שוטף ועלייה קטנה בחצי הקילומטר האחרון עשו את כל ההבדל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ירו ד'איטליה

בשלב 9, לפני יום המנוחה, הצליח פאביו ארו להפתיע ולברוח במאוץ הסיום בשנייה אחת לאלברטו קונטדור וריצ'י פורט. יום המנוחה עשה טוב לקונטדור שנראה כמי שכבר שוכח את ההתרסקות ופריקת הכתף מהן סבל בשבוע הראשון.

יוטיוב | סיכום שלב 12

השבוע השני של הג'ירו החל בשלב 10, אחרי יום המנוחה. הצרות של קבוצת סקיי החלו בקילומטרים האחרונים של השלב. לריצ'י פורט, מוביל הקבוצה שהיה במקום השלישי בפיגור של 22 שניות בלבד, התפנצ'ר הגלגל. הוא נאלץ לרדוף עם קבוצתו כל הדרך לקו הסיום, ואיבד 47 שניות. אבל הצרות החמירו כאשר שופטי הג'ירו קיבלו החלטה להעניש את פורט בקנס זמן של 2 דקות, בגלל שקיבל גלגל מרוכב אוסטרלי מקבוצה אחרת (מקבוצת אוריקה). השופטים הפעילו את האיסור להיעזר באמצעי חיצוני לקבוצה, ומנהל הג'ירו, מאורו ונגי, נתן להם גיבוי. פורט, שהודה לבן ארצו בטוויטר על האחווה האוסטרלית, סיים בסוף את השלב מחוץ לעשירייה הראשונה בפיגור של יותר מ-3 דקות אחרי קונטדור.

ג'ירו ד'איטליה

ארבע מאות מטרים לסיום ז'ילבר תקף

שלב 11 לקח את הרוכבים מהחוף האדריאטי להקפות סיום במסלול של פרארי באימולה. קונטדור ניסה את כוחו ובחן את יריביו עם התקפה בעלייה האחרונה בגשם. הוא הצליח לייצר ניתוק משמעותי ממתחריו, אך בגלל הריחוק מקו הסיום, ויתר הספרדי על היתרון והדבוקה חזרה. המיקומים ופערי הזמן בצמרת הדירוג לא השתנו, אבל המסקנות במחנה טינקוף-סקסו הוסקו.

אלברטו קונטדור

הצליח לייצר ניתוק משמעותי ממתחריו. אלברטו קונטדור

שלב 12 היה כמעט שטוח לחלוטין, למעט 4 גבעות – האחרונה שבהן, טיפוס קטן של כחצי קילומטר לקו הסיום. שוב היכה מזג האוויר והרוכבים נקלעו לסיום בגשם השוטף. פיליפ ז'ילבר, הפאנצ'ר הבלגי מקבוצת BMC, לשעבר אלוף העולם ומנצח מרוצים כמו האמסטל גולד, הג'ירו דה לומברדיה, סקר את השלב בעבר. הוא מיקם את עצמו בעמדת תקיפה והמתין לרגע המתאים. כארבע מאות מטרים לסיום ז'ילבר תקף. קונטדור ואחרים זינקו בעקבותיו. כנראה בטעות, משך פאולו טירלונגו מאסאטנה את קונטדור, בזמן שראש קבוצתו של טירלונגו, פאביו ארו, לא הצליח להחזיק את הקצב. המרדף המתנשף של כל המועמדים אחרי קונטדור וז'ילבר קיבל מימד היסטרי כשקונדטור המשיך לרקוד על הפדאלים והרודפים לא הצליחו להדביקו.

ג'ירו ד'איטליה

שרד ראשון עד הקו והחייה את הג'ירו עבורו ועבור קבוצת BMC. פיליפ ז'ילבר

בסיום, ז'ילבר שרד ראשון עד הקו והחייה את הג'ירו עבורו ועבור קבוצת BMC. קונטדור, שנלחם עד הקו, סיים שני וקצר שני פירות – פעם בבונוס זמן של 6 שניות עבור המקום השני על הקו, ופעם נוספת בפער זמן של 6 שניות על יריבו הקרוב – פאביו ארו. הפער של קונטדור בראש הדירוג גדל ל-17 שניות.

ג'ירו ד'איטליה

סיכום שלב 12

בסיום אמר קונטדור שאחרי ההתרסקות שלו הוא אמנם דיבר רק על הכתף, אבל גם הרגליים נפצעו. "הרגליים שלי עדיין משתפרות… הפציעות שלי מחלימות ואני מקווה שהרגליים ימשיכו להשתפר עד הסוף", אמר הספרדי במסר מרתיע ליריביו. ארו, ביום פחות מוצלח, איבד זמן גם לריצ'י פורט שיכול לצאת מעודד.

שלב 13 שטוח כמו קרש גיהוץ. הרוכבים יעברו דרך ונציה ויסיימו בג'זולו על שפת הים האדריאטי. שלב קלאסי לספרינטרים, והזדמנות אחרונה עבורם לפני הדולומיטים והאלפים. אפשר להניח שהמועמדים לניצחון ינסו לשמור כוחות לשלב נגד השעון הארוך ביום שלמחרת.

ג'ירו ד'איטליה

סיכום כללי עד שלב 12


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג