שלום אורח התחבר

שיחזור סיסמה

חזרה

הרשם

אברום בורג אדם בתוך עצמו הוא רץ

אברום בורג: "שיניתי את הגישה שלי לאימונים ושיפרתי את תוצאת המרתון שלי"

כבר לפני מספר שנים הפסיק אברום בורג לרוץ מרתונים בשביל התוצאה וחיפש תכניות אימונים שיתאימו ליכולות שלו. הנה כמה גילויים וטיפים שעזרו לו לסיים השבוע את מרתון אנסי שבצרפת

עונת המרוצים שלי, כמו של רבים מחבריי, מסתיימת באביב. חודשי הקיץ הם לתנומה, התאוששות ותחילת הבנייה של העונה הבאה. העונה הזאת שנגמרה אצלי ביום שני השבוע עם שחר בריצה הבוקר שאחרי המרתון – היתה שונה מכל קודמותיה. כבר לפני מספר שנים הפסקתי לרוץ מרתונים בשביל התוצאה. הגעתי לרמה סבירה ב-10 ק"מ ובחצאי מרתון, אבל לא הצלחתי לשמור על רמה דומה במרתונים השלמים. אז עברתי ממרוצים לליווי. אחת לשנה אני מלווה במשך חמש שעות שותפה לריצה ונהנה מאוד.

הפסיק לרוץ מרתונים בשביל התוצאה. אברום בורג | צילום: באדיבות אברום בורג

עוד כתבות בנושא
תכנית אימונים למרתון
10 המרתוניסטים המובילים בישראל
כל מה שרציתם לדעת על ה"מרתון מייגורס"

כדי לשמור על רמה סבירה במשך העונה ולקראת המרוצים שעניינו אותי, הרגשתי שאני צריך לשנות את הגישה שלי לאימונים. כבר שנים ארוכות אני מתאמן בתכנית של "Top Down", כלומר אימונים ותכנונים שנגזרים מעולמם של רצי העילית, המקצוענים, ועוברים את התאמות הנדרשות לעולמו של הרץ המצוי. אלא שאני לא הייתי ולעולם לא אהיה כזה. אני שייך לקטגוריה של אלה הנקראים ״הבלתי מוכשרים״. כאלה שאינם קלי רגלים אלא כבדי עצמות, מסורבלים ואיטיים ובכל זאת עושים כמיטב יכולתם כדי להפיק את המיטב מהספורט הנהדר הזה.

אם נוסיף על זה את העובדה שאני כבר כל כך "זקן", שלפני דור וחצי הייתי הרבה מעבר לתוחלת החיים הממוצעת, הרי שברור שאימונים מזרח אפריקאים לא ממש מתאים לי. אני צריך אימונים שצומחים מלמטה ומותאמים ליכולות שלי. אבל לא מצאתי הרבה כתובים על ספורט מאומץ עבור בני הגיל השלישי. מכיוון שכך התחלתי לחפש בעצמי את עצמי בדרך של ניסוי וטעייה. הנה כמה גילויים מאד בסיסיים, מאד ראשוניים. עדיין לא שיטה.

התובנות שלי להשתפרות אישית:

1. זרקתי החוצה מהגוף שלי את כל הכימיקלים המיותרים תחילה את הארקוקסיה ואחר כך את מרבית התוספים המיותרים.

2. הורדתי במשקל.

3. העברתי את הדגש מהרבה ריצה להרבה התאוששות.

4. חיפשתי איזון נכון בין נפח שבועי גבוה להתאוששות נכונה.

5. לכן עשיתי פעם או פעמיים בשבוע אימון כפול כך שגם הוספתי נפח, גם לא העמסתי בבת אחת יותר מדי וגם הרגלתי את הגוף לקטעי התאוששות יותר מהירים. מדי פעם הגעתי ללמעלה מ-100 ק"מ שבועיים.

6. לפחות פעם בשבוע רכבתי בשטח על האופניים. או שחיתי או שניהם.

7. השתדלתי לרוץ לפחות סיבוב אחד בשבוע, דווקא אחרי הארוכה בעליות של הר איתן.

8. לא ויתרתי על צמד השיעמומונים פילאטיס ויוגה.

9. השתחררתי באמצעות הרבה מסז׳ים עמוקים (או עם רולר, או ״סטיק״, או מכשיר מסז׳ חשמלי).

10. עמדתי שעות על פיתה לשיפור שיווי המשקל.

11. הלכתי שעות וימים עם נעלי Barefoot.

12. קבעתי לי מטרות לחצאי מרתונים.

13. רצתי הרבה ריצות מעל 25 ק״מ במהירויות די גבוהות.

14. את הביטחון העצמי רכשתי בריצות ה-30 ק"מ פלוס מינוס.

15. את ריצות השחרור עשיתי ממש ממש לאט.

16. הבנתי שהתחרות היא למען אימונים יותר טובים. ולא להפך.

17. לכן הפסקתי להתחרות באימונים. לא מתחרה בחימום, באינטרוולים, בשחרור, בטמפו או בריצות הקלות. אני עושה אותם עם המועדון שלי, "הרוח השנייה", על פי התכנית של המאמנים, אבל כמו השם של האתר הזה אני עושה את זה בקצב שלי ועל פי ההרגשות שלי כי ״אדם בתוך עצמו הוא רץ״.

18. רצתי את כל התחרויות שתכננתי, פחות או יותר בקצבים שרציתי. כשהגיע המרתון הזה קיבלתי שחרור מליווי. וביני לביני (ובעידוד שותפתי הנפלאה לדרכי הריצה) יצאתי לדרך במרתון אנסי הקסום.

נופים מופלאים, הארגון פחות. מרתון אנסי | צילום: באדיבות אברום בורג

המרתון באנסי שבצרפת, הוא שילוב נפלא של ארגון שכונתי ירוד והנוף המופלא ביותר שרק ניתן לתאר. האקספו מסתכם בשתי בסטות, וכמה עשרות מתנדבים. החולצות לא הגיעו (וזה שיפור לעומת השנה שעברה בה המדליות לא הגיעו). אבל כל זה חסר חשיבות מול העיר היפה והנוף עוצר הנשימה לכל אורך המסלול; מבנים עתיקים ומהודרים, פסגות אלפים מושלגות, גינות פרחוניות, מרינה מטופחת, מעודדים חביבי מזג, הרבה תחנות שתייה, צימוקים, שוקולד מריר והגרסה המקומית לעוגות דבש.

עצרתי בכל תחנת מים. שתיתי המון. אכלתי צימוקים. קצת ג׳לים. והנה המרתון נגמר. בלי קיר ובלי משבר. כמעט שעה יותר מהר מהמתוכנן. יותר מהר מהמרתון הראשון שלי לפני 15 שנים. והדובדבן שבקצפת – בבוקר שלמחרת יצאתי לראשונה בחיי לריצת שחרור פחות מיממה אחרי. ונהניתי. זאת העונה הראשונה שהתאמנתי בדרכי והגעתי למחוזותיי.


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: info@shvoong.co.il

10 thoughts on “אברום בורג: "שיניתי את הגישה שלי לאימונים ושיפרתי את תוצאת המרתון שלי"

  1. Avatar טינה הגיב:

    מדהים!!! כל הכבוד לך!!!

    1. Avatar אברום הגיב:

      טינה יקרה. שום דבר לא מדהים. הכל תוצאה של עקשנות, עבודה קשה על הקילומטרים הארוכים וחסרי התהילה. ובייחוד התגמול של כוס הקפה שאחרי עם חברים וחברות נהדרים ונהדרות.

  2. Avatar יעל אוסי הגיב:

    אני בין האנשים שמעריצות אותך .כל הכבוד 👏.

    1. Avatar אברום הגיב:

      יעל יקרה. תודה על הפירגון. אבל הערצה היא מילה קשה לאזני. היא קרובה מדי – ולא אחת גם מוליכה יישר אל ה – עריצות. אז אסתפק בשמחה על השותפות לריצה ובתודה.

  3. Avatar מ. אלמוני הגיב:

    מעריץ.
    כתבה מופלאה

    1. Avatar אברום הגיב:

      אלמוני יקר. תודה על הפרגון. אבל אנא ראה את תגובתי ליעל דלעיל.

  4. Avatar אייל הגיב:

    מקנא בך. אני בן גילך, כבר כ- 6-7 שנים בקושי מצליח לרוץ. ריצת איכות כיום בקצב של 8:30/ד' הייתה הליכה מהירה לפני 6-7 שנים. כנראה בכל זאת לך יש כישרון שמאפשר לך להמשיך לרוץ לעומת רוב בני גילך שמלקקים פצעים.

  5. Avatar אברום הגיב:

    אייל יקר. אין שום מקום לקנאה. לפעמים יש שנים כאלה של דעיכה. לפעמים המחסום מסתתר במקום אחר. ולפעמים צריך פשוט לשמוח בנתח הגורל שהוקצה לנו. אם תרצה אשמח לשוחח. אולי אפשר יהיה לחלץ את הפקק.

  6. Avatar עפר הגיב:

    כל הכבוד. עם הגיל בא השכל… צעיר ממך ומנסה בדיוק את אותה תובנה ( בעיקרסעיף 17) לעדכן אצלי כעת,,,

  7. Avatar אריק שיינר הגיב:

    אני מעריץ אותך מאז שהייתי יו״ר הכנסת. הלוואי וכולם במדינת ישראל היו כמוך – אתה איש נפלא וראוי לכל הערכה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


2020 © ריצה, אופניים, טריאתלון, שחייה | שוונג  כל הזכויות שמורות