Apple Watch Ultra: רושם ראשוני של טריאתלט

הטריאתלט והמאמן דניאל דויד שליבו בחן במשך חודש את השעון החדש של אפל, וחזר עם בשורות מעודדות לספורטאי הסבולת והאקסטרים: מחיי הסוללה, דרך מדדי היעילות החדשים ועד ה-HRV המתקדם. קבלו את השעון שיכול לעשות איש ברזל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Apple Watch Ultra | צילום: דניאל דויד שליבו

שמי דניאל דויד שליבו, טריאתלט, מרתוניסט, מאמן ריצה וכוח והבעלים של חברת Shalibo Wellness, איידיגיטל הציעו לי לבחון את השעון החדש ואני מיד עניתי בחיוב. בהכי מתומצת, ספורט זה פשוט החיים שלי, כל צעד שאני עושה נספר ויש לו משמעות עבורי, השעון שאני הולך איתו משחק תפקיד פונקציונלי הכרחי שעומד בכל הסטנדרטים לספורטאי מקצועי.

עד לפני כמה חודשים הייתי עם גארמין ובעבר גם עם סונטו. הסיבה שאני מציין זאת היא כדי שתבינו שבעבר הייתי עם השעונים ה"מקצועיים" שאתם מכירים, וזו בהחלט הפעם הראשונה שאפשר להגיד שהשעון החדש של אפל נמצא באותה הקטגוריה המקצועית בשעונים החכמים, והוא מתאים לספורט סיבולת והרפתקאות ספורטיביות אחרות (ובוודאות הכי יפה).

יש המון שדרוגים, אבל ברמה האישית של חוויית האימון, יש כמה דברים שבלטו לי:
– השילוב של שיפור חיי הסוללה והוספת כפתורים שעוזרת לכל ספורטאי.
– המבנה הגדול יותר והעמיד, יותר מקצועי כמו ששעון ספורט צריך להיות.
– הוספת שלושה מדדי ריצה חדשים ליעילות: תנודה אנכית, אורך צעד וזמן מגע עם הקרקע – לא היה עד היום! כמו כן, באפליקציית אימון כעת ניתן לראות את אזורי הדופק במהלך האימון עצמו.
– מאוד אהבתי שניתן ליצור אימונים מותאמים אישית חדשים, כולל חזרות על סמך מרחק או מרווחי זמן, יחד עם התראות חדשות עבור אזורי דופק, קצב ומדדים נוספים (שכל אלו מתחברים לטלפון ומוצגים בצורה שרק אפל יודעים להציג).
– בתוך אפליקציית הריצה השעון יודע לבחון את כוח הריצה שלי – היא עוקבת ומעדכנת לייב.
– דפי נתונים מחודשים עם יותר נתונים בכל עמוד, והשוואה של האימון לאימונים קודמים, שכולם נשמרים בשעון, טריאתלטים מקבלים תמיכה בטריאתלון, כולל החלפה אוטומטית בין זמן מעקב שחייה/אופניים/ריצה.

השעון מתאים לספורט סיבולת והרפתקאות ספורטיביות אחרות | צילום: דניאל דויד שליבו

בסופו של דבר, כשמדברים על שעון ספורט זה לא רק מדד הדופק והזמן. תכונה חדשה של השעון היא ערכי HRV (שונות קצב לב). HRV הוא תחום שהתפוצץ בעניין בשנתיים האחרונות, כשחברות כושר/ספורט שונות נשענות עליו בכבדות כדי לנסות ולהעריך כיצד הגוף שלך מתאושש, כאשר ניתן להעביר נתונים כאלה לרופא שלכם. למרות שזה יכול להישמע מסובך, השעון מספק יותר נתונים מבעבר (כל 15-5 דקות לערך).

אני בטוח שכל האפליסטים בינכם, וכל טריאתלט מושבע חיכה לרגע הזה בדיוק. הרגע שבו אפל סוף סוף התייחסה לפידבק של ספורטאים מרחבי העולם ויצרה שעון שנועד לתת מענה 360 לספורטאים מקצועיים וספורטאי אקסטרים. חשוב לציין שייהנו מהשעון גם חובבי טיולים, מטפסי הרים, אוהבי צניחה חופשית וטייסים, לצד חובבי אופנה שפשוט יאהבו שעון מרשים עם עיצוב ייחודי ונוכח.

עד כה, מוצרי Apple Watch היו מותאמים להמונים "One model fits all", אך עם ה-Apple Watch Ultra, בפעם הראשונה אפל מכוונת לפלח ספציפי של האוכלוסייה: ספורטאים. ולא רק ספורטאים, אלא ספורט אתגרי, מה שמכניס את אפל לקטגוריה חדשה שנותנת פייט אמיתי למתחרים קיימים מובילים בשוק.

בחודש האחרון הייתה לי הזדמנות להתנסות ב-Ultra והנה כמה ממחשבותי:
100% טיטניום: Apple Watch Ultra החדש כולל מארז טיטניום תעופה וחלל שנותן לו מראה קשוח, מרשים, שלא משפיע כלל על המשקל שלו והוא מרגיש קליל ונוח על היד. אהבתי שהטיטניום משתרע למעלה מעל הגביש הקדמי כדי להגן מפני פגיעות קדמיות – מעולה לספורטאים. גביש ספיר שטוח זה על מסך 49 מ"מ מציג תצוגה גדולה ובהירה מהרגיל – הרבה יותר משראינו ב-Apple Watch עד כה. קל לראות את הסטטוסים במסך הגדול בזמן פעילות ויש לו פונקציה של "כל הזמן דולק", שעוזרת מאוד בזמן פעילות, בטח בדופק גבוה.

כפתור שגדל ב-30% ורצועה מותאמת: השעון מותאם לאנשים שאוהבים הרפתקאות, טיולים, אימונים בחוץ ותחרויות. הכפתורים ב-Ultra נועדו לשמש בזמן לבישת כפפות ובזמן ריצת מרתון. הכתר הדיגיטלי גדול ב-30 אחוזים מאשר בשעוני אפל אחרים, יש לשעון מגוון של רצועות זמינות עבור האולטרה ומתאימות לפעילויות שונות – מאימוני סיבולת ושחייה בים ועד לטריאתלון ומרתון.

מותאם לאנשים שאוהבים הרפתקאות, טיולים, אימונים בחוץ ותחרויות | צילום: דניאל דויד שליבו

חיי סוללה: הסוללה של ה-Apple Watch Ultra היא הגדולה ביותר שנראתה באחד ממכשירי היד של אפל, ומציעה חיי סוללה ארוכים של 36 שעות, שניתן להאריך ל-60 שעות במצב צריכת חשמל נמוכה. זה אומר שניתן לצלוח את תחרות איש הברזל או המרתון הבא ללא בעיה או היחלשות סוללה, וכמובן לעקוב אחר הנתונים שלך לאורך כל הדרך. אלו חדשות גדולות כי השעונים הקודמים של אפל מספיקים להרבה פחות. בזמן מרוץ אתם למעשה לא מאבדים הרבה פונקציונליות כשאתם עוברים למצב צריכת חשמל נמוכה – זה מכבה את התצוגה התמידית, מפחית את הקישוריות הסלולרית ומגביל כמה תכונות רקע פחות הכרחיות, אך עם זאת האימונים עדיין שומרים על קריאות GPS ונתוני דופק. כמובן שניתן להפעיל מצב צריכת חשמל נמוכה גם לשיקול אישי.

כפתור "האקשן": התוספת הגדולה ביותר עבור טריאתלטים היא כפתור ה"אקשן" החדש שהופך את ה-Apple Watch Ultra לכלי אימון הכרחי. אני עדיין מתקשה לא לקרוא לו כפתור ההקפה הנחוץ כל כך, שטריאתלטים רציניים רצו בגרסאות הקודמות של Apple Watch. בלי קשר ניתן להגדיר את לחצן הפעולה ולהפוך את הכפתור למגוון פונקציות – להתחיל מיד באימון, וגם להשתמש בו כדי לקבל במדויק זמני הקפה.

לטריאתלון ואקווטלון שימו לב! בעוד ה-Ultra יזהה אוטומטית מתי עברתם משחייה לרכיבה על אופניים ולריצה (ואפילו המעבר) במהלך אימון מולטי-ספורט, ניתן להשתמש בלחצן הפעולה כדי לקבל זמנים מדויקים בזמן שעוברים בכל שלב במרוץ. ניתן להתאים אישית את כפתור הפעולה להרבה יותר מסתם התחלת אימונים או סיבובים – הוא יכול להגדיר נקודת ציון מצפן, להתחיל נתיב חזרה ועוד הרבה יותר. ה-Ultra כולל את כל אותם מדדי ספורט משופרים וניטור בריאות הזמינים גם ב-Apple Watch Series 8. אתם מקבלים כאן יותר תדרים ויותר חיישנים, שבאופן ברור יתנו לכם יותר מדדים אודות המצב שלכם.

יכול להגדיר נקודת ציון מצפן, להתחיל נתיב חזרה ועוד הרבה יותר | צילום: דניאל דויד שליבו

האולטרה מיועד גם לספורט ימי ובסתיו הקרוב אפל תשחרר אפליקציית צלילה חדשה לצוללנים מוסמכים. הוא עמיד במים פי שניים מהשעונים הקודמים של אפל, כך שלטריאתלטים לא יהיו נקיפות מצפון להשתמש בו במשך כל האימונים שלהם (עד 100 מטר צלילה).

בנוסף, רמת החיבוריות הגבוהה באולטרה לא דומה לאף שעון חכם אחר, וזה בשילוב עם אייפון מאפשר לשעון לבצע מספר רב של משימות מבלי שתצטרך לשלוף את הטלפון שלך – הכל ברמה של דיוק ומדידה ברמה שמתאימה לספורט שלך.

אני יכול להגיד בלב שלם שה-Ultra הולך לשנות את המשחק בשוק השעונים המיועדים לספורט מקצועי, אתגרי וימי שחשוב להם גם עיצוב, יופי ואסתטיקה לצד פונקציונליות הכרחית. השעון לא זול, אבל גם לא מאוד יקר, ומשדר ומבטיח אמינות לצד עמידות.

להשיג באתר iDigital ובסניפים


תוכן שיווקי בשיתוף איידיגיטל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג