נבחרת הקדטים של ישראל בשחייה מסכמת תחרות מצוינת באליפות הקומן בסרביה. ישראל סיימה את התחרות עם שלל של 11 מדליות. ארבע מזהב, ארבע מכסף ושלוש מארד. ההישגים המצוינים הובילו את ישראל למקום השלישי בדירוג הקבוצתי הכללי של התחרות, אחרי איטליה וטורקיה ולפני נבחרת צרפת החזקה. אליפות הקומן (התאחדות מדינות הים התיכון בשחייה) מהווה את תחרות המטרה המרכזית של נבחרת הקדטים הישראלית לשנה זו. והשחיינים הצעירים בהחלט עמדו בציפיות.
לכתבות נוספות בנושא:
- היסטוריה בבריכה: קייט דגלאס שברה את שיא העולם ב-50 מטר חופשי.
- הנמל הפך לבריכה: ספרינט-ים ת"א עשה היסטוריה, גליבינסקי וגולובטי ניצחו.
- יש עתיד, אין פרפר: חמש תובנות מאליפות ישראל בשחייה.
על ראש הפודיום בקומן: פומברג ודגן
מעל כולם בלט שון פומברג (מכבי קריית ביאליק). השחיין הצעיר סיים את התחרות עם שלוש מדליות זהב. לצידן, הישג יוקרתי במיוחד: מקום ראשון בדירוג ההופעות האיכותיות ביותר של התחרות כולה. לפי שיטת הניקוד הבינלאומית של איגוד השחייה העולמית הוא השיג 780 נקודות במשחה ל-1500 מטר חופשי, בו קטף את הזהב עם זמן של 15:45.71 דקות. פומברג הוסיף מדליית זהב אישית ב-400 מטר חופשי (4:00.67 דקות) והיה שותף לזהב הקבוצתי בשליחים.
לצידו, יוני דגן (הפועל קרית טבעון) חתם תחרות נהדרת עם לא פחות מחמש מדליות. שתיים מזהב, שתיים מכסף ואחת מארד. דגן זכה בזהב ב-200 מטר מעורב אישי עם שיא אישי של 2:03.85 דקות (תוצאה שהעניקה לו את המקום השמיני בדירוג האיכות הכללי של התחרות עם 753 נקודות). בנוסף, זכה במדליית כסף ב-200 מטר חופשי (1:53.39 דקות) והיה עוגן מרכזי בשלוש המדליות שהשיגו נבחרות השליחים.
עוצמה קבוצתית: מדליות השליחים
נבחרות השליחים של ישראל הוכיחו כאמור עומק מרשים כשגרפו שלוש מדליות נוספות:
- מדליית זהב ב-4×200 מטר חופשי: ענבר יוסקוביץ לב ארי, יוני דגן, שון פומברג ותומר רוזנר.
- מדליית כסף ב-4×100 מטר מעורב: מיכאל בכר (הפועל עמק חפר), מארק סגלוביץ', תומר רוזנר ויוני דגן.
- מדליית ארד ב-4×100 מטר חופשי: יוני דגן, תומר רוזנר (מכבי א.ס רמת השרון), אורי ניסים (הפועל באר שבע) וענבר יוסקוביץ, עם זמן של 3:27.01 דקות.
מדליות אישיות נוספות
עוד ברמה האישית, מרק סגלוביץ' (הפועל בת ים) זכה במדליית כסף ב-100 מטר חזה עם שיא אישי של 1:04.47 דקות. תומר רוזנר קטף מדליית ארד ב-100 מטר פרפר עם שיא אישי של 55.44 שניות. ענבר יוסקוביץ לב ארי (מכבי א.ס רמת השרון) הוסיף מדליית ארד במשחה ל-100 מטר חופשי עם זמן של 51.63 שניות. יהונתן רבין (בני הרצליה) זכה בכסף ב-400 מעורב אישי עם 4:30.26 דקות. כמו כן, דור וייס (TLV SWIM) התברג בעשירייה הפותחת של דירוג האיכות הכללי לבנים, כשסיים במקום השישי עם 758 נקודות על תוצאתו ב-1500 מטר חופשי.
שיאים בנבחרת הנשים
גם בנבחרת הנשים הושגו תוצאות יפות שכללו שבירת שיאים. מיכל אוגניץ (הפועל בית שמש) קבעה שני שיאים ישראליים לגיל 14. ב-100 מטר חופשי סיימה במקום הרביעי (57.27 שניות). ב-50 מטר חופשי סיימה גם כן רביעית (26.42 שניות). מעיין גראור (מכבי חיפה) סיימה חמישית ב-200 מעורב אישי עם שיא אישי של 2:23.72 דקות.
פבל פסין, מאמן הנבחרת, סיכם את האליפות: "השחיינים והשחייניות שלנו הוכיחו שהם דור העתיד של השחייה הישראלית. עם הישגים נהדרים, שיאים אישיים רבים ורוח קבוצתית יוצאת דופן. בתקופה הלא פשוטה שעוברת על מדינת ישראל, לייצוג המכובד שלנו על הבמה הבינלאומית יש משמעות מיוחדת ועמוקה. לשמוע ארבע פעמים את 'התקווה' ולראות את דגל ישראל מונף בזכות העבודה הקשה של הספורטאים, אלו היו רגעים מרגשים שמילאו את כל חברי המשלחת בגאווה עצומה. חשוב לזכור שההישגים המרשימים הם בראש ובראשונה תוצר של העבודה היומיומית שנעשית באגודות ברחבי הארץ על ידי המאמנים האישיים. התוצאות האלה הן קודם כל בזכותם".
את הנבחרת באליפות הקומן 2026 ליווו לצד פסין (מכבי קריית ביאליק) בצוות המקצועי רז בן שושן (מכבי רמת השרון) ועמית רוט (מכבי חיפה). מנהל המשלחת היה אייל גפני (הפועל עמק חפר).
סבב גביע העולם במים פתוחים
במקביל, בסוף השבוע התקיימה התחרות הנועלת את סבב גביע העולם במים פתוחים בסטובל, פורטוגל. גם כאן הייתה נציגות ישראלית. במשחה העיקרי ל-10 ק"מ אופק אדיר סיימה במקום 27 ויונתן אחדות במקום 29. שניהם התייצבו בדבוקה השנייה לאורך רוב המשחה וסיימו עם תחושה חיובית לקראת אליפות אירופה.
אמילי גולוס הצעירה נפגעה ממדוזה במהלך המשחה. היא המשיכה לשחות למרות הכאבים, אך בהמשך נאלצה לפרוש. במשחה הנשים היו 10 פרישות מתוך 47 מזנקות. מה שמעיד על תנאי התחרות המאתגרים. במשחה הנוקאאוט אדיר סיימה במקום ה-14 במקצה המוקדם. אחדות וגולוס סיימו במקום ה-16, כאשר 10 עולים לחצי הגמר.
מי שניצח ב-10 ק"מ והוכתר כזוכה בסבב כולו הוא דויד בתלהם ההונגרי. בתלהם הקדים את סאשה ולי הצרפתי ממש בנגיעה האחרונה. מארק אוליבייה הצרפתי סיים שלישי, עשירית לפני קרישטוף רזובסקי ההונגרי. אצל הנשים מואישה ג'ונסון האוסטרלית ניצחה בטינה פביאן ו-ויקטוריה פרקש ההונגריות הגיעו אחריה.


















