70 שנות ספורט ישראלי || רוכב האופניים הנרי אוחיון

הוא היה מבכירי רוכבי האופניים בישראל, שנים רבות לבש את חולצת אלוף ישראל באופני כביש ואף התחרה במשחקים האולימפיים של רומא 1960
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הנרי אוחיון רוכב אופניים ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים רומא 1960

ביום העצמאות הקרוב תחגוג מדינת ישראל את שנת ה-70 להיווסדה, עד אז נפרסם זיכרונות ספורטיביים של הספורטאים המובילים של המדינה.


הנרי אוחיון, בן ה-84 מאשקלון, הוא אחד מחלוצי ענף האופניים הישראלי, היה שש פעמים אלוף ישראל באופני כביש ובשנת 1960 אף ייצג את ישראל באולימפיאדת רומא יחד עם הרוכב יצחק (ז'ק) בן דוד שהלך לעולמו בשנת 2007.
אוחיון נולד במרוקו, בעיר סאפי ובגיל 22 עלה לישראל. כבר במרוקו הוא רכב על אופניים והתאמן בצורה מקצוענית, אך החליט לדחות הצעה לרכוב בקבוצה מקצוענית בצרפת לטובת העלייה ארצה. בישראל הקים והתחרה תחת קבוצת "הפועל אשקלון" יחד עם שני אחיו, ויקטור ומאיר אוחיון, שהיו גם הם אלופי ישראל באופני כביש והפך את הקבוצה לאחת המובילות דאז. את חוויותיו וסיפורי הרכיבה שלו, איגד אוחיון בספר מרתק, אוטוביוגרפיה בשם "גלגלי החיים" ובו הוא מספר על הימים בהם ענף האופניים החל לנבוט כאן, על התחרויות והקשיים ועל זיכרונותיו מאולימפיאדת רומא 1960.

הנרי אוחיון רוכב אופניים ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים רומא 1960

ייצג את ישראל במשחקים של רומא 1960. הנרי אוחיון | צילום: באדיבות כרמי שרביט

70 שנות ספורט ישראלי עם השחיין אברהם מלמד

אוחיון צבר ידע נרחב בכל הנוגע לרכיבת אופניים ובספרו חלק הרבה מהידע, הנה קטע שכתב: "בתחילת דרכי כרוכב, חשבתי שמספיק ללחוץ על הפדאלים חזק ולדווש במהירות, אז זה יספיק לי להתגבר על כל המתחרים האחרים וגם על ההרים ואז אנצח. אך מהר התברר לי שלא כך הדבר ושזה מקצוע קשה ומורכב. לא רק מבחינת כושר גופני גדול, אלא במיוחד מהרוח הנפשית שתשלוט עליי ללא הפסק, מהרגע הראשון שאתחיל את רכיבתי, אלא גם תמשיך לשרור עלי בחיי האישיים אחרי כן. ראשית, על כל רוכב להעמיד לפניו את האידיאל שאליו הוא חותר. אידיאל זה ישקף את המטרה הסופית שלך, יהיה ברור מאוד במוחך ויעמוד תמיד לנגד עינך. כדי לקדם אותו עוד יותר מהר למטרתו, עליך להיות מוכן להרבה הקרבות כמו נוחיות, חיי משפחה מסודרים, בילויים ועוד. אם הנך בעל תכונות מתאימות לספורט זה, שהעיקריות הן: נחישות ללא גבול, משקל מתאים למבנה גופך וברצונך להגיע לר"רמת האלופים", עליך לא רק להתמיד באימונך שתוכננו על ידי מאמנך, או רוכב וותיק ומקצועי, אלא גם להביא מצדך את הריכוז המוחלט להשגת המטרה וכמובן אל נשכח את אהבתך הגדולה לרכיבה".




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג