7 מסלולי הריצה שהכי כדאי לברוח אליהם מהחום

אין רץ שלא מחפש צל בחודשי הקיץ, אז הכנו לכם רשימה של מסלולים אטרקטיביים שישאירו אתכם בצל ובחלק מהמקרים גם ירחיקו אתכם מהלחות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ הר איתן

זו בדיוק התקופה הזו בשנה שגורמת לנו לחשוב פעמיים ואפילו שלוש וארבע, האם לצאת מהמיטה בבוקר או לצאת לריצת ערב שאמורה להיות נעימה. אומרים שזה הולך ונעשה גרוע משנה לשנה, ומרוב שכל כך חם לנו אנחנו כבר מתגעגעים לחורף ואפילו מעדיפים את הימים הכי קשים שלו.

המקום הפופולרי בחודשי הקיץ. הר איתן | צילום: צלמי שוונג

עוד כתבות מסלולים בשוונג
5 מסלולי ריצה מיוחדים בירושלים
5 מסלולים שווים בחיפה
10 מסלולי הריצה היפים והנכונים בישראל

אז יש כאלה שבורחים למסילות בחדרי הכושר, אבל הפתרון הזה לא זמין לכל אחד וגם לא מתאים לכל פרק זמן. יש כאלה שיפחיתו את שעות השינה שלהם כדי לצאת לרוץ כמה שיותר מוקדם בבוקר או בערב. ויש גם את מי שיחפש את המקומות הכי "נעימים", עד כמה שאפשר לקרוא לזה כך. אז לקראת ריצות הקיץ הבאות שלכם, הכנו רשימה של מסלולים מומלצים שכדאי לברוח אליהם בקיץ הישראלי.

1. הר איתן 

קהל הרצים למרחקים ארוכים בארץ מתחלק בין מי שמכיר את המסלול המופלא הזה לבין מי שלא. מי שמכיר, קרוב לוודאי שפוקד אותו בימי הקיץ גם אם הנסיעה תהיה ארוכה מהרגיל. מי שמכיר גם יגיד לעצמו "ברור שהם יפתחו עם הר איתן", אבל אנחנו לא יכולים להתכחש למציאות. אם לוקחים בחשבון את הזמינות ואת רמת הקושי, כנראה שזה המקום הכי טוב בארץ להגיע אליו כשממש חם בחוץ. זה לא מסלול קל, אבל זה מסלול מסודר ונוח ואין סיכוי לטעות בדרך.

ההגעה היא פשוטה. נוסעים על כביש 1 לכיוון ירושלים, עולים ימינה למבשרת וקצת אחרי זה מגיעים לחניון של הסטף. שם מתחיל המסלול שהוא מעגלי, אפשר לבצע אותו עם כיוון השעון או נגד, רוב האנשים נוטים לנגד כיוון השעון. ההקפה היא באורך של 7.8 קילומטרים, כאשר כל החלק הראשון הוא שטוח ובאמצע פוגשים עלייה ראשונה באורך של כקילומטר. העלייה השנייה היא יותר קצרה אבל יותר משופעת והיא ממש בחלקו האחרון של המסלול. לא חייבים לרוץ אותה.

מה שמאפיין את ההקפה של הר איתן זה נוף מרהיב, משטח כורכר נעים ובעיקר רוח קרירה לאורך כל הקיץ. הרבה פעמים נשמע על המסלול הזה המשפט המתחכם "מישהו הדליק כאן מזגן". זה ללא ספק המקום להתאמן בו בקיץ, לסיים את הריצה ליד הרכב ולהוציא משם בסיום צידנית מפנקת שבמקרה הכינותם מראש, כי ברגע שתעמדו במקום תחזרו להרגיש את החום – גם בהרי ירושלים.

2. פארק האופניים נתניה 

יש שיגידו שזו בחירה מפתיעה, אבל בסך הכל מאוד הגיונית. ההמלצה הגיעה מהאולטרה מרתוניסט גלעד קראוז שלקח אותו בחשבון בתור מיקום לאימוני הקפות. אז אולי רצי אולטרה צריכים לבדוק טוב עם עצמם אם הם רוצים לעשות כזה דבר, אבל עבור מי שרוצה לצאת לריצה של 5 קילומטרים ואפילו קצת יותר – מדובר בפתרון מצוין.

פארק האופניים בסמוך לאזור התעשייה של נתניה (על כביש 57 בין בית ליד לנתניה וליד שכונת קרית אליעזר) נבנה בתוך חורשת אקליפטוסים מפנקת כך שהמקום מאוד מוצל. נבנה בו מסלול קריטריום עבור רוכבים, כאשר אורך ההקפה שם הוא כ-800 מטר והמשטח הוא אספלט. אז יש כאלה שיגידו שבשלב מסוים הקפה של 800 זה פחות מדי, אבל בסך הגל מדובר בהקפה כפולה מזו שבאצטדיון והרבה אנשים מחפשים מקומות נוחים לאימוני איכות.



3. פארק הירקון – הצד המזרחי

ברור לכולם שפארק הירקון הוא אחד המקומות היותר טובים לרוץ בהם בארץ, אבל בימים החמים צריך לחפש את המקומות היותר נעימים בתוך הפארק. בתקופה זו, פחות מומלץ להגיע לצד המערבי שלו ולמסלולים הקרובים לים, מכיוון ששם אי אפשר להימנע מהחשיפה לשמש.

החלק היותר נעים של פארק הירקון בקיץ | צילום: ron almog

אפשרות יותר טובה היא להתאמן בצד המזרחי של הפארק. אפשר להתחיל ליד אצטדיון הדר יוסף כי שם יש חניה חופשית, לרוץ מזרחה לכיוון בית חולים אסותא ואז מערבה לכיוון גבעת המופעים דרך יער בראשית. חלק גדול מהאזור הזה מוצל מאוד ומשמש כמקום מפלט עבור הרבה רצים שנוהגים להתאמן בפארק הירקון. כמובן שאי אפשר לבנות על האזורים המוצלים בריצה ארוכה מאוד, אבל בהחלט אפשר לבנות שם מסלול מוצל למרחקים של 5 עד 10 קילומטרים.

4. נווה שלום 

עוד מסלול מוכר באזור הרי ירושלים, שבבוקר של סופ"ש ללא תנועה בכבישים אפשר להגיע אליו מהר מאוד מכיוון תל אביב. נקודת המוצא תהיה היישוב נווה שלום הסמוך ללטרון, משם רצים מרחק של כקילומטר וחצי עד לתחילת ההקפה שהיא ביער עמינדב והאורך שלה הוא כ-6 קילומטרים. אפשר לבצע הקפה, שתיים ויותר. מה שטוב זה שכל המסלול מוצל לגמרי, וגם אם יש עליות בדרך – זה עדיין עדיף על ריצה בשמש הקופחת.

5. יער הקדושים 

אין מה לעשות, הרי ירושלים זה האזור הפופולרי ביותר לריצה בחודשי הקיץ, וכששאלנו את מאמן קבוצת Xtrim ליאור כהן מהו לדעתו המסלול היפה ביותר באזור הוא בחר ללא היסוס ביער הקדושים. "נקודת ההתחלה היא ביקב פלאם ועבור הרוכבים שבינינו מדובר בתחילת העלייה של צובה", אומר כהן ומוסיף: "מדובר בהקפה נדירה של 21 קילומטרים, מסומנת לכל אורכה, וכמובן שלא כולם חייבים לבצע את כל המרחק. אפשר גם לרוץ הלוך-חזור".

6. הר מירון 

לצפוניים שבינינו או למי שמבלה בגליל ומחפש מקום נעים לרוץ בו, המאמן גלעד קראוז ממליץ להגיע לבית ספר שדה הר מירון, ומשם פשוט להתחיל לרוץ למעלה. אל תיבהלו, לא מדובר בסינגלים מאתגרים אלא במסלול מסומן ונוח מלמטה למעלה. מדובר בדרך של כ-4 קילומטרים לכל כיוון, אבל הנוף והצל שווים את הכל.

יער חורשים

מקום מצוין במרכז. יער חורשים | צילום: ORI

7. יער חורשים 

זהו עוד מקום מפלט מצוין שנמצא ממש במרכז, בין ראש העין לכפר סבא. הוא אמנם יותר לח מהרי ירושלים, אבל יש בו הרבה צל, עוד כמה עליות מאתגרות במסלולים מסומנים ובעיקר הרבה יופי בעיניים. ביער חורשים אפשר למצוא כמה מסלולים נוחים ומסומנים, ומומלץ להתחיל באחד משני המקומות הבאים: 1. חונים ליד קיבוץ חורשים בחניה מוצלת ומשם נכנסים למסלול מסומן ומתחילים לרוץ בירידה. 2. נכנסים ליישוב נירית ואחרי כ-200 מטרים מוצאים בצד ימין של הכביש מקום חניה בסמוך לחורשה שבמקום. במקרה הזה פשוט מתחילים את המסלול מהצד השני. כמעט בכל סוף עלייה יש תצפיות יפות לכיוון הרי השומרון, והיתרון הגדול של. המסלול הזה עבור תושבי המרכז הוא המרחק. בבוקר של שבת מדובר בנסיעה של 15 דקות בלבד מתל אביב וכביש 6 ממש סמוך למקום.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • חגי אברמסון הגיב:

    קצת הפחתתם מאיכותו של המסלול בהר מירון. המסלול אמנם מסומן, אבל בחלקו הוא גם טכני.
    בנוסף, מבי"ס שדה מירון אפשר לצאת לעוד שני שבילים מסומנים ומוצלים שמומלצים לכל חובבי ריצות השטח.

  • חיים אליה הגיב:

    מקום שני פארק האופניים , המסלול אורכו הוא 1350 מטר במרכזו.

  • אורן הגיב:

    אין פירוט של המסלול 21 ק"מ ביער הקדושים. יש למישהו לינק לדף שמתאר את המסלול?

  • ניסים האיטי הגיב:

    כאילו בגליל לא רצים…נסו מנבי הודא ועד הטנק הסורי ההפוך מתחת לתל עזאזיאת.צל מוחלט ג'ונגל ונחל בניאס שוצף לצידו עליות וירידות תרגישו כמו רולרכוסטר בסוף גם תעמדו על טנק סורי שנפל לנחל במלחמת ששת הימים.בטנק מסתובבים וחוזרים אחרת תצטרכו להתפלח לשמורה

  • עטפר הגיב:

    סובב מגדל העמק ויערות כפר החורש

  • עופר רייך הגיב:

    https://www.atzuma.co.il/savehorshim
    בבקשה להפיץ למען היער

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג