6 טיפים לאימונים בחושך

עונת החורף מאופיינת בין היתר בימים הקצרים בהם שוקעת החמה מוקדם מהרגיל. בעקבות כך תוכנית האימונים משתנה וגם הסכנות הכרוכות באימון בשעה חשוכה. 6 טיפים שיעזרו לכם להתאמן בלילה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עונת החורף מאופיינת בין היתר בימים הקצרים בהם שוקעת החמה מוקדם מהרגיל. בעקבות כך תוכנית האימונים משתנה וגם הסכנות הכרוכות באימון בשעה חשוכה. 6 טיפים שיעזרו לכם להתאמן בלילה

מאת:מערכת שוונג


החושך המקדים בואו, מהווה את הגורם המכביד ביותר לתכנון האימונים, הן בשל העובדה שבשעות החושך גוברת הסבירות לתאונות ופציעות במהלך אימונים והן בשל הקושי הבעייתי ביותר של הראות, אשר הופכת מטבעה ללקויה בשעות הדימדומים והחשיכה המוחלטת. לפניכם 6 טיפים למשנה זהירות ולהפחתת הסיכויים לתאונות ופציעות במהלך פעילות ספורטיבית בחשיכה:

עבור לכוון הנכון
רוכבי אופניים – חובה לרכוב עם כיוון התנועה.
רצים – חשוב לרוץ נגד כיוון התנועה. באופן זה יוכל הרץ להבחין בכל מה שמתקדם לעברו.
כלל אצבע זה תקף לשעות האור ולשעות החשיכה באותה מידה.
ריצה כנגד כיוון התנועה, מאפשרת לרץ להיות מודע בכל רגע נתון לכל מה שמתקדם לעברו: מכוניות, אוטובוסים, אופניים וכו'. אפילו בקצב ריצה של 15 קמ"ש, הרכבים יכולים להבחין ברץ מרחוק ואילו לרץ צריך להיות די זמן תגובה כדי להתרחק מסכנה נראית לעין. בתקופה בה יותר ויותר נהגים מדברים בטלפון ומוסחים בזמן נהיגה, כל מה שנדרש זה רגע של הסחה כדי לגרום לתאונה ולכן הרץ חייב להיות מסוגל להגיב לסכנה בזמן סביר. שלא כמו ריצה, אופניים במהירויות של 20 קמ"ש ואף גבוהות מזה, יוצרים זמן תגובה מסוכן עבור הנהגים המתקדמים בכיוון ההפוך. לכן, רכיבה עם כיוון התנועה הוא הימור בטוח.

זוהר בחושך
החושך מהווה מקור סכנה גדול עבור מתאמנים. אנשים שנוסעים למקום עבודתם לפני הזריחה וחוזרים אחרי השקיעה, אינם ערים לאפשרות המפגש עם רצים ורוכבי אופניים במהלך נסיעתם. טלפונים סלולריים, מכשירי רדיו ועייפות, בוודאי לא עוזרים למקד את תשומת הלב. חובה על כל רוכב אופניים בשעות החשיכה לדאוג לאמצעי תאורה על אופניו, אך מעבר לזה, בגדים וציוד מחזירי אור מסייעים לרוכבי אופניים וגם לרצים לבלוט. מספר דוגמאות לפריטים: אפוד זוהר, מדבקות זוהרות לכובע ולנעליים.

ראייה ברורה
בשעות הצהריים כאשר השמש זורחת בשיאה, איננו חושבים פעמיים אם לשים משקפי שמש. הגנה על העיניים במהלך כל פעילות חיצונית היא הכרחית, במיוחד בעת רכיבה על אופניים. בחושך, חשוב לשים הגנה על העיניים מפני חפצים מעופפים (אבנים, אבק, וכו ') ולשפר את הראות. ישנם סוגים רבים של משקפיים לפעילות ליילית. למשקפיים אלה זגוגיות שקופות או בעלות צבע בהיר ביותר.

האר את יומך
הקפידו לא ללבוש שחור או צבעים כהים אחרים, במיוחד ברכיבה על אופניים. ישנה סיבה חשובה ביותר לכך שהלבוש והאביזרים הנילווים הם בצבעים בהירים והיא – בטיחות. צהוב זוהר, כתום, ירוק הם אולי שילובי צבעים לא אופנתיים ביותר אבל הם יכולים להציל את חייך. הרצים והולכי הרגל צריכים להיצמד לחולצה לבנה בזמן הפעילות.

יצורים חיים
במקומות רבים, הרים ושבילים מרוחקים מהכביש הם המסלולים הפופולריים עבור רצים, רוכבי האופניים והמטיילים. במקומות אלו, התנועה אינה מהווה סכנה אלא הדאגה צריכה להיות מיצורים חיים. נחשים ויצורים מסוכנים אחרים פעילים ביותר עם רדת החשיכה. חשוב לקחת ציוד שיגן במקרה שנתקלים בשותף לא רצוי באימונים, זוחל או על ארבע רגליים.

ציפור משכימה
הזזת השעון בחורף גורמת לימים להתקצר. בעוד שהערב יורד מוקדם מהרגיל, ישנה אפשרות להנות מהשכמה מוקדמת בבוקר. שגרת היום לעיתים אינה מאפשרת אימון במהלך שעות האור, אך ניתן תמיד לכוון את השעון לשעת הזריחה, או קצת לפני וכך להבטיח שהפעילות היומית תתממש. דבר זה עשוי להוות פיתרון נפלא בעיקר כאשר הלחצים במהלך שגרת היום בבית ובעבודה יכולים לערער את המוטיבציה של המתאמנים, גם של המסור ביותר.
———————————————————————————-
באדיבות אתר אנדיור



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג