5 שלבים להתגברות על ה"אנטי" כלפי הריצה

אתם רוצים לרוץ או נמצאים בשלבים הראשונים שלה? הנה כל הדעות הקדומות והסטיגמות שעליכם לחסל על מנת להתקדם ולרוץ קדימה בכל הכוחות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עוד כתבות בסדרה: למה בכלל לרוץ? | איך מתגברים על האנטי כלפי הריצה? | איך עושים את הצעד הראשון בריצה?

"לא רצתי מאז התיכון וגם אז חתכתי בסיבוב", "לרוץ? אחרי דקה אני מתה", "החלום שלי זה לרוץ אבל אני ממש לא מסוגל לרוץ אפילו מטר", "השתגעת, שאני ארוץ? אני ממש בטטת כורסה". מיטב הרצים שאתם רואים מתרוצצים בחוץ, היו בדיוק אלו שאמרו לעצמם ולסביבה את הדברים האלו. הם לא נולדו רצים, חלקם שנים רבות רבצו על הספה, חלקם היו עם עודף משקל וחלקם סתם פחדו מהלא נודע. היום, אם תשאלו אותם איך הם מצליחים לרוץ – הם יגידו לכם שהכל מתחיל בראש.

לא תאמינו, אבל אתם יכולים לאהוב את זה | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא 
למה בכלל לרוץ? 
כמה קילומטרים מומלץ לרוץ בשבוע? 
לרוץ בקבוצה או לבד? 20 עובדות שאתם חייבים לדעת 

כשמביטים מהצד על רצים מנוסים נראה כי הם קלילים ורצים ללא בעיה קילומטרים על קילומטרים. לעומתם, אנשים אחרים שלא התנסו בריצה, או במקרה הטוב התנסו בעבר הרחוק מאוד – חוששים בכלל להתחיל לרוץ. הפחד מונע מהם לנסות לעשות את הצעד ולקבל את ההחלטה לצאת ולהתחיל לרוץ. כפי שיש הרבה אנשים שהתאהבו בריצה, כך בדיוק יש הרבה אנשים שפיתחו עם השנים סלידה מריצה, שנובעת בעיקר מהחשש לא להצליח ופחות מסיבות רציניות.

5 שלבים פשוטים שיסירו את המחסומים בדרך לניסיון:

1. שחררו דעות קדומות: "זה מזיק לברכיים, זה לא בריא, זה מונוטוני ומשעמם, זה מיועד רק לספורטאים או לא מתאים למבנה גוף שלי". מעבר לעובדה שמדובר בסטיגמות שאינן מבוססות מחקרית ואינן מחייבות את המציאות, אלו בדיוק תירוצים להתחמק מפעילות אירובית כל כך בריאה, טובה ונגישה לכולם. הניחו לתירוצים אלו בצד ותתמקדו במטרה, להצליח לרוץ.

איש רץ ברחוב

הניחו לתירוצים והתמקדו במטרה | צילום: pixabay

2. תבינו שאף אחד לא נולד רץ: השכנה המרתוניסטית, החבר לעבודה שרץ כל בוקר שעה או הבוס שלכם שרץ 3 פעמים בשבוע להנאתו. כולם, ללא יוצא מן הכלל, היו אנשים שבעברם לא רצו. כולם התחילו מאפס. לכולם היה קשה לעשות את הצעדים הראשונים, להיות אחרונים מאחור, להגיע לעוד אימון, לרוץ עוד דקה ועוד קילומטר.

לתוספי תזונה בשוונג-שופ לחצו כאן

3. תדברו עם רצים מנוסים: כדי לייצר מוטיבציה ראשונית, דברו עם אנשים שהיו במצבכם ועכשיו רצים באופן קבוע. תקבלו מהם המון השראה ומוטיבציה כשתבינו שהם בדיוק היו במצבכם, מלאים בחששות, נטולי כושר ואמביציה. רק הם יוכלו לספר לכם ללא מחסומים שהיה להם קשה, שהיו רגעי משבר, שלא פעם ולא פעמיים חשבו להרים ידיים ולוותר על עוד אימון, ואיך אחרי הכל הם הצליחו לרוץ.

4. תבטיחו לעצמכם לנסות: בשלב זה אתם מבטיחים לעצמכם את הסיכוי להצליח. הרי בן אדם שלא ניסה אפילו לרוץ חצי דקה, איך יוכל לרוץ עשר דקות או שעה שלמה? תתחייבו בפני עצמכם והסביבה הקרובה שאתם נותנים לעצמכם את ההזדמנות לנסות, לקחת את עצמכם בידיים ולמצוא את הדרך לנסות. מקסימום תצליחו.

רץ מבוגר ללא חולצה

נסו, מקסימום תצליחו | צילום: pixabay

5. מצאו את המקום שייתן לכם את הדחיפה הראשונית: אם כבר עברתם את כל השלבים עד לכאן, זה השלב הקריטי להצלחה. מי שייתן לכם את הדחיפה הראשונית לאימונים הראשונים יכול להיות מאמן, חבר או קבוצה שמתאימים לאופי שלכם. זה יכול להיות כל אחד שמאמין בכם יותר ממה שאתם מאמינים בעצמכם. מישהו שיציב לכם יעדים קטנים בדרך למטרה גדולה. למשל, לצאת להליכה ולהצליח לרוץ חצי דקה כל 3-4 דקות כאשר המטרה הגדולה תהיה להצליח לרוץ עשר דקות רצוף תוך חודש או חמישה קילומטרים תוך חודשיים. אם המקום הזה ייתן לכם את הדחיפה במינון הנכון ובזמן הנכון, היו בטוחים שתוך מספר שבועות לא תבינו איך פעם חשבתם שאתם לא מסוגלים לרוץ, לא יכולים לרוץ ולא בנויים לרוץ.

עכשיו כשאתם מוכנים מנטלית לרוץ, נדבר בכתבה הבאה על איך לעשות את הצעדים הראשונים בעולם הריצה בבטחה ובהנאה.

אם יש לכם שאלות לגבי מה שנאמר בכתבה, אתם מוזמנות לכתוב ליעל לביא כאן בתגובות והיא תשיב עליהן.




יעל לביא | מאמנת כושר וריצה "אימונעים"

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.