4 דברים שחשוב לדעת לפני מרוץ האופניים הראשון שלכם

משיפור המיומנויות הבסיסיות של הרכיבה ועד להכנה מנטלית. קל להתפתות להירשם למרוץ האופניים הראשון שלכם, אבל כדאי מאוד לדעת כמה דברים חשובים כדי שהחוויה באמת תהיה מהנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אם אתם חדשים יחסית בענף הרכיבה על אופניים אבל אתם כבר מרגישים מוכנים לצעד הבא, כנראה שאתם כבר
מתכננים להשתתף במרוץ הראשון שלכם. הכנה למרוץ תחרותי, אפילו ברמת מתחילים, עלולה לדרוש הרבה יותר מאמץ, פיזי ומנטאלי, ממה שאתם עשויים לחשוב. "גם רוכבים מתחילים יכולים להתחרות בקטגוריה שיכולה לכלול בין 30 ל-75 רוכבים", אומר ביל אליסטון, רוכב ותיק ומאמן רכיבה מוסמך מטעם ההתאחדות האמריקאית בראיון ל-Bicycling ומוסיף: "יש קבוצה גדולה של רוכבים שכולם צמודים אחד לשני, כתף לכתף ומרפק למרפק. רק ההיבט הזה לבדו דורש הרבה ניסיון".

כיף גם להתחרות, אבל צריך לדעת כמה דברים לפני כן | צילום: shutterstock

עוד כתבות בנושא
האם רכיבה על אופניים תורמת לירידה במשקל?
6 סיבות מדוע רוכבי אופניים צריכים לבצע אימוני כוח
8 כללי התאוששות שיחזירו אתכם במהרה לאופניים

"להשלמת תכנית אימונים למתחילים, אימונים על טריינר או שימוש באפליקציות של רכיבה על אופניים יש את היתרונות שלהם שהם בניית כוח וסיבולת למשל, אבל הם לא מכינים אותך למרוץ הראשון שלך", אומר אליסטון. כדי לוודא שאתם מוכנים לפני שאתם עושים את דרככם אל קו הזינוק, הנה ארבעה דברים שצריך לעשות לפני שאתם שוקלים להירשם למרוץ הראשון שלכם.

1. שליטה ביסודות והשתתפות בלפחות סדנה אחת למיומנויות

להשתתפות בסדנה לרכיבה על אופניים יכולים להיות יתרונות גדולים, במיוחד אם אתם רוכבים חדשים או רגילים להתאמן לבד. אליסטון אומר שסדנאות למיומנויות רכיבה יכולות לעזור לשלוט בטכניקות מסובכות יותר, כמו רכיבה לצד רוכבים אחרים במהירויות גבוהות יותר. לעתים קרובות, סדנאות רכיבה נועדו לעזור לרוכבים לפתח מגוון מיומנויות כמו פניות, רכיבה עם יד אחת ושליטה בגלגל הקדמי. בסדנאות ניתן גם לרכוש מיומנויות ספציפיות למשמעת ולהתמודדות עם מצבי מרוץ אמיתיים.

"זה בדיוק כמו לנסוע במכונית", אומר אליסטון. כשאתה מתחרה בדבוקה, הכל נוטה לקרות מהר יותר ואתה צריך להיות מסוגל להגיב מהר. רק לעתים נדירות המצב עצמו הוא זה שגורם להתרסקות או משהו כזה, לרוב זו תמיד התגובה".

אפשר למצוא סדנאות רכיבה כמעט לכל תחום כולל רכיבה על מסלול בוולודרום, אופני הרים ומרוצי כביש. חיפוש פשוט
באינטרנט יוכל לעזור לכם למצוא את סדנת הכישורים שתענה על הצרכים שלכם.

2. לבצע רכיבה עם קבוצה

אם לא הצטרפתם לקבוצת רכיבה או שעדיין לא השתתפתם ברכיבה קבוצתית, כנראה שעדיף שתעשו את זה לפני שתשתתפו במרוץ הראשון שלכם. יש המון יתרונות להצטרפות לקבוצת רכיבה. בתור התחלה, זה יעזור לכם לצבור יותר ידע וניסיון ברכיבה. כמו כן, זה יעזור לכם להפוך לרוכבים מגוונים יותר על ידי חשיפה למסלולים ומהירויות שונות.

רכיבה בקבוצה או הצטרפות לרכיבה קבוצתית זה כמו רכיבה במרוץ, אלא שהיא לא עד כדי כך מהירה ובדרך כלל יש פחות רוכבים. אליסטון אומר שזו דרך מצוינת לגלות האם אתם מוכנים לדרישות המנטליות והפיזיות של מרוץ.

לא קשה למצוא קבוצות רכיבה או רכיבות קבוצתיות שאפשר להצטרף אליהן. יש מועדונים שיציעו להתנסות ללא תשלום ואם תרצו להמשיך אז תשלמו כמובן כל חודש. אפשר למצוא מידע בגוגל, ברשתות החברתיות ואפילו בחנויות האופניים.

3. זהו מהי הקטגוריה המתאימה לכם

חשוב למצוא את הנישה שלכם לפני המרוץ הראשון שלכם. בדיוק כמו למצוא קבוצת רכיבה, קל למצוא מרוצים אבל לא כולם זהים. אם יצא לכם לרכוב באירוע צדקה כלשהו או פשוט רכיבה מהנה, אתם עשויים לחשוב שאתם מוכנים לרכיבה תחרותית – אבל לא כל כך מהר.

אליסטון אומר שלרכיבות מהנות ולאירועי צדקה יש איכויות שמזכירות מרוץ אבל אם השלמתם רכיבה אחת כזו זה עדיין לא אמר שאתם מוכנים למרוץ הראשון שלכם. רכיבות צדקה או רכיבות מהנות עשויות לתת לכם את ההזדמנות לרכוב בדבוקות מהירות יותר, אבל עדיין לא מדובר במרוצים תחרותיים. "רוב האנשים לא באמת מחפשים להגיע מנקודה א' לנקודה ב' בזמן שיא אמיתי. הם פשוט עושים את זה בשביל ההנאה או בשביל המטרה", הוא אומר.

יש מרחקים שונים וקטגוריות שונות, חשוב שתדעו מה מתאים לכם | צילום: shutterstock

האימונים, המסלולים ושגרת הרכיבה שלכם הם האינדיקציות הטובות ביותר לאילו מרחקים וקטגוריות אתם צריכים להירשם. מרוצים למתחילים יכולים לנוע בין 1.5 ק"מ ל-16 ק"מ וסביר להניח שהם יימשכו כ-30 דקות או פחות. לפני שאתם נרשמים למרוץ, שקלו אם כבר השלמתם את אותו המרחק ואם אפשר להשוות את זה לאווירת רכיבה שכבר התנסיתם בה, אומר אליסטון.

4. הכינו את עצמכם מנטאלית

הרבה מהנושאים שצוינו כאן (כמו השלמת רכיבה קבוצתית או השתתפות בסדנת מיומנויות רכיבה) יעזרו לכם להתכונן
נפשית למרוץ הראשון שלכם. חוסן נפשי חשוב גם ברמת המתחילים. "אתם חייבים לאמץ את הרעיון של לצאת מאזור הנוחות שלכם", אומר אליסטון, "זה יכאב. כולנו יודעים שכל דבר ששווה משהו בחיים דורש ככל הנראה דם, יזע ודמעות. אותו הדבר לגבי מאמץ ספורטיבי".

השורה התחתונה

בדומה להרבה ענפי ספורט אחרים, רכיבה על אופניים נועדה לאתגר אותנו פיזית ומנטאלית. עבור חלק מהאנשים, הצעד הראשון הוא להירשם למרוץ ראשון, אבל תצטרכוןלוודא שאתם מוכנים לזה. השתתפות בסדנאות, תרגול עם קבוצות, מעקב אחרי ההתקדמות שלכם ואפילו אימון אצל מאמן – כל אלו דרכים מצוינות להתכונן למרוץ הראשון שלכם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג