4 מסלולים שבנינו עבורכם לריצה המסכמת לקראת מרתון סמסמונג ת"א

נמאס לכם מאותו מסלול של ריצת הנפח בפארק הירקון? אתם לא הכי מכירים את תל אביב ורוצים לרוץ בה את המסכמת? הכנו לכם 4 מסלולים שונים (עם מפות) למרחקים של 34-36 ק"מ
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Tel Aviv Marathon 2015

רוב משתתפי מרתון סמסונג תל אביב ירוצו בסוף השבוע הקרוב את הריצה המסכמת או הריצה הארוכה האחרונה. כל אחד לפי תכנית האימונים שלו, כאשר הריצה הזאת בדרך כלל היא למרחק של 34 עד 37 קילומטרים. אחת ההתלבטויות של הרצים היא בדרך כלל איך לבנות את המסלול של הריצה?

רגע לפני הדבר האמיתי, איפה רצים? | צילום: רונן טופלברג

אז קודם כל, תמיד מומלץ שהמסלול יכלול חלקים ממסלול המרתון עצמו, כך שגם למי שגר רחוק מהמרכז מומלץ להגיע לאזור לצורך הריצה המסכמת. אם אתם עדיין שוברים את הראש על הכנת המסלול, הכנו עבורכם ארבע אופציות שונות למסלולים למרחקים של בין 34 ל-36.5 קילומטרים. לכל מסלול נצרף קובץ GPS של שוונג מאפ. שיהיה בהצלחה.

1. המסלול הקלסי – 36 ק"מ 

איפה חונים? בחניון של אצטדיון האתלטיקה הדר יוסף, בחלק המזרחי ביותר שלו היכן שנמצאת הגישה הקרובה ביותר לשביל הריצה של פארק הירקון. החניה היא בסמוך לאצטדיון האימונים שבו נבנה כיום הוולודרום, כך שאי אפשר לפספס את זה.

מתי? מאחר ומסלול זה לא עובר לכבישים, הוא המתאים ביותר למי שמתכוון לרוץ את המסכמת ביום שישי או בכל יום אחר שהוא לא שבת בבוקר.

תאור המסלול – מתחילים לרוץ מזרחה על שביל הריצה שבו עוברים מתחת לרחוב מבצע קדש וממשיכים לרוץ במקביל לרחוב הברזל. ממשיכים ישר על השביל גם אחרי שרואים את בית חולים אסותא מצד שמאל, כשבסוף השביל מתעקל שמאלה וממשיכים אתו עד לכניסה המזרחית ביותר לפארק. שם, אחרי כ-2.3 ק"מ מסתובבים במקום וחוזרים באותו השביל אל נקודת ההתחלה, ומשם ממשיכים על השביל לכיוון מערב. אחרי שרואים את האגם מצד ימין ואחריו הכדור הפורח שאי אפשר לפספס, פונים שמאלה היכן שנמצא אמפי ווהל וממשיכים כל הזמן מערבה על שביל הריצה שצמוד לנהר. וכך ממשיכים עד שרואים את רידינג מצד ימין, ופונים שמאלה בגשר ווקוף לכיוון נמל תל אביב.

מהנקודה הזאת רצים לאורך הטיילת דרומה כל הזמן בדומה למסלול של המרתון. אחרי הדולפינריום רצים דרך השביל של פארק צ'רלס קלור וממנו נכנסים לנמל יפו, שם ממשיכים לרוץ ישר כל הזמן ליד הים עד שמגיעים לפארק מדרון. נכנסים לפארק וממשיכים לרוץ על השביל, בפניה הראשונה שלו פונים שמאלה ואז שוב שמאלה כדי לחזור לחניון הסמוך לכניסה לפארק. מהנקודה הזאת מתחברים שוב למסלול ממנו באנו, וממשיכים לרוץ צפונה.

חוזרים על אותו המסלול בדיוק לאורך הטיילת עד שחוזרים לגשר ווקוף. אחרי שחוצים את הגשר פונים ימינה ורצים מזרחה. ההבדל היחיד לעומת הדרך הלוך הוא שברגע שעוברים שוב את הצפארי מצד שמאל ורואים את הכדור הפורח ממול, פונים שמאלה ואז ימינה כדי לבצע הקפה בגבעת המופעים. מדובר בהקפה של קילומטר וחצי שיחד עם הדרך אליה מוסיפה 2 קילומטרים למסלול. חוזרים באותה הדרך לכדור הפורח ומשם ממשיכים לרוץ מזרחה על שביל הפארק עד לנקודת ההתחלה.

המסלול הקלאסי במפה 

בסופו של דבר תמיד מגיעים לפארק הירקון בארוכה תל אביבית | צילום: NIS 101

2. טיול בתל אביב – 34 ק"מ 

איפה חונים? חניון רידינג מערב, אליו נכנסים בשדרות רוקח.

מתי? במסלול זה יוצאים קצת משבילי הריצה לרחובות. מתאים לשבת בבוקר ויכול להתאים גם ליום שישי מוקדם מאוד בבוקר.

תאור המסלול – נקודת ההתחלה היא בגשר המנעולים בסמוך לחניון רידינג מערב. מתחילים לרוץ צפונה לכיוון רידינג, על שביל הריצה המקביל לחוף. חולפים על פני שדה דב וחוף תל ברוך, ואחרי החניון של חוף תל ברוך יוצאים ימינה ופונים מיד שמאלה לרחוב 2040 המקביל לים. ממשיכים ישר כל הזמן עד לכיכר שנמצאת בסמוך למגדלי בלו החדשים, מסתובבים בכיכר וחוזרים בחזרה לחוף תל ברוך.

כמו במסלול המרתון, רצים לאורך החוף כל הזמן דרומה עד שמגיעים לכניסה לפארק מדרון ביפו. לא נכנסים לפארק, אלא פונים שמאלה ושוב שמאלה, מקיפים את החניון וחוזרים באותה הדרך. השינוי לעומת הדרך הלוך הוא שבאזור מלון דייויד אינטרקוטיננטל ומסגד חסן בק צריך לעבור את הכביש לצד השני ולהיכנס לרחוב הירקון,

ושוב כמו במסלול המרתון, פונים ימינה באלנבי ומשם לשדרות רוטשילד. ממשיכים כל הזמן ישר בשדרות רוטשילד, חוצים את הבימה דרך רחבת היכל התרבות ומשם ממשיכים בירידה בשדרות חן. מגיעים לכיכר רבין ומתחת לבניין העירייה פונים לכיוון רח' אבן גבירול וממשיכים לרוץ בו עד שמגיעים לגשר שמעל נהר הירקון. עוברים את הגשר וכמו במסלול המרתון נכנסים לפארק הירקון דרך הכניסה לספורטק. ממשיכים לרוץ בשביל הפארק לכיוון מזרח עד שמגיעים לצפארי. עוברים את הצפארי ורואים ממול את הכדור הפורח. לוקחים שמאלה ושמאלה כדי להקיף את הצפארי וחוזרים בחזרה מערבה על אותו השביל עד שמגיעים לנקודת ההתחלה בגשר המנעולים.

מסלול טיול בתל אביב במפה 



3. מטרופולין תל אביב – 36 ק"מ 

איפה חונים? ברמת החייל, סמוך לבית חולים אסותא ובתי הקפה שסביבו, זו נקודת מפגש להרבה רצים כך שלא תוכלו לפספס.

מתי? במסלול זה חוצים הרבה כבישים ורצים ברחובות ראשיים כך שמומלץ לרוץ אותו רק בשבת בבוקר.

למי מתאים? פחות מתאים למי שרץ עם העיניים על השעון כל הזמן וחייב לדייק בזמנים מסוימים. יותר מתאים שרוצה לשבור שגרה וליהנות ממסלול שהוא קצת יותר מאתגר.

תאור המסלול – מתחילים בכיכר הסמוכה לבית חולים אסותא ו"ארקפה" ורצים תחילה למעלה ברחוב הברזל. אפשר להתחיל גם בפינה של רחוב הברזל עם רחוב הארד בסמוך למבנה האחרון של רח' הברזל. רצים תחילה לכיוון צפון וברח' ראול ולנברג פונים ימינה וממשיכים לרוץ מזרחה עד לכיכר. בכיכר פונים שמאלה לרח' דבורה הנביאה וממשיכים עליו כל הזמנן עד שמגיעים לרח' משה סנה ופונים ימינה. ממשיכים ישר, עוברים את צומת הפיל ושכונת המשתלה ובעצם חוצים את המפגש עם כביש 5 בזהירות ובמעבר החציה, כשבצד השני כבר נכנסים לרמת השרון, שם רצים כל הזמן ישר על הרחוב הראשי סוקולוב.

כדאי שלפחות חלק מהמסלול יהיה זה של המרתון עצמו | צילום: צלמי שוונג

בסופו של סוקולוב, נכנסים להרצליה וממשיכים לרוץ ישר על רח' בן גוריון. ממשיכים ישר ובערך 7.5 ק"מ מתחילת המסלול פונים שמאלה לרח' הרב קוק, ומכאן רצים בקו ישר מערבה כל הזמן עד שמגיעים לים. כשרואים ממול את קניון ארנה רצים שמאלה ברחוב השונית שחלקכן וגם חלקכם יכירו מטריאתלון הנשים בהרצליה. רצים על רח' השונית לכיוון דרום וכשרואים בצד ימין את הכניסה לחוף הדרומי ביותר של הרצליה, פונים שמאלה לכיוון העליה ואז מיד ימינה לשביל כורכר שיוביל אותנו לגבעה שמעל החוף. על הגבעה הזאת רצים לכיוון דרום עד שמגיעים למלון מנדרין. כשרואים את מנדרין פונים שמאלה ואז ימינה בכיכר שסמוכה למגדלי "בלו", ומשם רצים דרומה על רח' 2040 כמו במסלול המרתון.

רצים על הטיילת וכשרואים את רידינג פונים ימינה בגשר ווקוף וממשיכים לרוץ לאורף החוף דרומה עד לחוף בוגרשוב, שם תראו מצד שמאל את גן לונדון. במקום הזה מסתובבים וחוזרים חזרה לגשר ווקוף, חוצים אותו ופונים ימינה לשביל הריצה של הפארק, עליו ממשיכים כל הזמן מזרחה עד לקצה מסלול הריצה של הפארק בחלק המזרחי ביותר שזה אחרי בית חולים אסותא.

מסלול מטרופולין במפה 

4. המסלול האורבני – 36.5 ק"מ 

איפה חונים? בחניון של אצטדיון האתלטיקה הדר יוסף, בחלק המזרחי ביותר שלו היכן שנמצאת הגישה הקרובה ביותר לשביל הריצה של פארק הירקון. החניה היא בסמוך לאצטדיון האימונים שבו נבנה כיום הוולודרום, כך שאי אפשר לפספס את זה.

מתי? המסלול כולל ריצה ברחובות מרכזיים בתל אביב ובשוק הכרמל ומתאים רק לשבת בבוקר.

תאור המסלול – מנקודת ההתחלה על שביל הריצה של פארק הירקון מתחילים לרוץ מערבה. כשרואים מצד ימין את האגם ואחריו את הכדור הפורח, ממשיכים ישר על השביל ואחרי הכדור פונים ימינה בדרך לגבעת המופעים, שם מבצעים הקפה של קילומטר וחצי ובסיומה חוזרים לאותו המקום. מתחברים מחדש לשביל הריצה המקביל לגדת הנהר וממשיכים לרוץ מערבה לכיוון הים. באזור גני יהושע (אחרי 6.8 ק"מ) חוצים את הגשר כדי לעבור לגדה השנייה של הירקון וממשיכים לרוץ מערבה לכיוון הים.

אחרי כ-8.5 ק"מ מחפשים את היציאה מהפארק לרחוב אוסישקין המקביל, קצת אחרי צופי ים ישנו שביל שמחבר לרח' אוסישקין. ממשיכים ישר לאותו כיוון על אוסישקין ובסופו פונים שמאלה ועוד פעם שמאלה כדי להתחבר לרח' דיזנגוף. רצים ישר על רח' דיזנגוף כל הזמן, חוצים את הכיכר וגם את רח' אבן גבירול ואז מתחברים לרח' קפלן. כאן רצים בדומה לשינוי האחרון שבוצע במסלול המרתון, כשרצים בעלייה לכיוון מתחם שרונה, פונים ימינה באוסוולדו ארניה ואז שמאלה בקלמן מגן ושוב פעם שמאלה ברח' דוד אלעזר – כך בעצם מבצעים הקפה קטנה של מתחם הקניות בשרונה.

אזור רידינג הוא מקום מרכזי כמעט בכל מסלול | צילום: רונן טופלברג

חוזרים לרח' קפלן כשהפעם רצים בירידה, ממשיכים ישר, חוזרים לתחילת רח' דיזנגוף והפעם פונים שמאלה ברח' תרס"ט אחרי שרואים את היכל התרבות מצד שמאל. משם מתחברים לשדרות רוטשילד, ורצים עליה עד המפגש עם רח' אלנבי. פונים ימינה באלנבי, וכשרואים את רח' שינקיןם מצד ימין, פונים שמאלה לצד השני ונכנסים לשוק הכרמל. רצים לאורך כל שוק הכרמל בירידה, עד שבסוף מגיעים לרח' יוסף לוי וממנו מתחברים לטיילת החוף דרך מסוף האוטובוסים הכרמלית. על קו החוף רצים מעכשיו צפונה עד הקצה הצפוני של הטיילת בחוף תל ברוך. אחרי שעוברים את חניון חוף תל ברוך יוצאים ימינה ופונים שמאלה לרח' 2040 עליו ממשיכים לרוץ צפונה. מגיעים לפנייה לרח' שושנה פרסיץ' ואז מסתובבים במקום וחוזרים חזרה דרומה. הפעם פונים מ-2040 שמאלה לרח' פרופס ומיד ימינה לרח' לוי אשכול.

רצים ישר עד סוף רח' לוי אשכול ואחרי שעוברים את הכניסה לשדה דב פונים שמאלה לשי עגנון ואז שמאלה לקצה הצפוני של רח' אבן גבירול. עוברים את הכביש בצומת ואז נכנסים לשביל של פארק הירקון הסמוך לכניסה לספורטק. מכאן רצים כל הזמן לכיוון מזרח עד שמגיעים לנקודת ההתחלה.

המסלול האורבני במפה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג