4 טיפים חמים למי ששוחה בים בחורף

האם יש דרך שיכולה לעזור למי ששוחה בחורף בים ומאוד קר לו? מאמן השחייה אורי סלע עם טיפים שאתם חייבים לעצמכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יותר ויותר אנשים ששוחים לאורך כל החורף, מספרים על שינוי מהותי בחיים. הם מדווחים שאינם חולים, אין להם צינון וההרגשה הכללית שלהם היא כאילו הגוף חסון כנגד כל דבר. מצד שני יש את אלה שמפחדים מהחורף, מהקור והגשם. הם מפחדים שיהיה להם דלקת ריאות אם ישחו בים ובעצם עושים את הדבר הפסיכי והמסוכן ביותר לגוף: "עושים הפסקה". לעשות הפסקה זו בעצם אמירה שאומרת: אני אוכל הרבה עכשיו ואז אפסיק לאכול למשך יומיים. זה פשוט לא עובד.

לפני הכניסה למים חשוב מאוד שיהיה לכם חם מאוד | צילום: באדיבות אורי סלע

עוד כתבות מים פתוחים
מה אתם צריכים לעשות לפני הכניסה למים פתוחים?
אסטרטגיות שחייה במים פתוחים
7 טיפים למשחה הראשון שלכם במים פתוחים
למה בעצם יש אנשים שפוחדים ממים ואיך מתגברים על זה?

חשוב להבין שיש עניין שנקרא "טמפרטורה יחסית" והכוונה היא מהי טמפרטורת המים יחסית לטמפרטורה באוויר. כך לדוגמה, טמפרטורה של 20 מעלות בים עם טמפרטורת חוץ של 5 מעלות (ממוצע של +-13) קר הרבה יותר מ-16 מעלות בים ו-25 מעלות בחוץ – אפילו הרבה יותר קר(ממוצע של 19+-).

אז הנה כמה טיפים שיעזרו לשחיינים שמאוד קר להם בחורף וגם לאלו שרוצים ללמוד עוד, כיצד עליהם להתמודד עם המצב:

1. חום הגוף: לפני הכניסה למים חשוב מאוד שיהיה לכם חם מאוד והכוונה היא לשים כובע על הראש, גרביים, טרנינג ולפעמים מכנסי פליז, מעיל שחיינים וכמה שכבות על החזה.

2. התרגלות לקור: בניגוד לשחיינים שאני רואה שמנסים להתרגל לקור עוד לפני, חשוב מאוד להגיע למים הקרים שלגוף חם מאוד, כי אם קר לו אתם נכנסים למים עם 20% פחות אנרגיה או במלים אחרות , יהיה לכם קר הרבה יותר מהר.

3. תזונה: ישנם שחיינים שלא אוכלים לפני הכניסה למים. בחורף איבוד האנרגיה לצורך חימום הגוף הוא לפעמים כפול ולכן אם מאוד קר לכם, כדאי לכם לאכול ממש לפני הכניסה למים וגם להכניס משהו לפה כל 20 דקות ולא 45 דקות כפי שהייתם רגילים.

4. יציאה מהמים:
זה הסדר המומלץ
1. חולצה עבה
2. חבישת כובע
3. לבישת מעיל
4. הורדת בגד הים (ללמוד להוריד בחוף)
5. לבישת מכנסיים
6. שטיפת רגליים
7. גרביים
8. נעיילת נעליים
9. שתיית מים
10. אוכל
11. שתייה חמה

נקודה אחרונה, מומלץ לא להתקלח במים חמים אחרי הים מהסיבה ששחיינים שמחכים למים החמים יכולים להישבר רק מהמחשבה לאורך כל השחייה על המקלחת החמה. ברגע שאין לך מקלחת חמה, אין לך למה לצפות.

טיפ זהב: כאשר אתם יוצאים מהמים צריך לנשום עמוק, לא לחבק את הגוף, חיבוק של הגוף רק יגרום לכם לאבד אנרגיה וחום. לכו זקוף וגם אם ממש קר אל תרוצו למגבת.

לכל ציוד השחייה בשוונג-שופ לחצו כאן


אורי סלע | מאמן שחייה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גבי הגיב:

    מניסיוני. הדברים הקריטיים: █ קובע ים טרמי איכותי וטוב. █ 2 מגבות, אחת קטנה ביציאה מהמים ( או לאחר מקלחת קצרה. בעיקר לניגוב החלק העליון.) מגבת שנייה לפני לבישת הבגדים. █ גרביים טרמיים. או גרבי צמר עבים מאוד.( מחו"ל ) █ הטמפרטורה החיצונית חשובה מאוד. ככול שקר יותר מהירות לבישת הבגדים החמים חשובה יותר. ( יכולה להגיע בבוקר מוקדם עם רוח ל 5° ) █ והעיקר תמיד לדעת ולהפנים, שבישראל אין מי ים קרים כלל מעל 150 מטר מהחוף. ( המים הקרים קיימים רק קרוב לחוף אחרי לילה קר מאוד. שחו במהירות לעומק.)

  • משה הגיב:

    שבוע טוב ומבורך יש לכם גם מישקפי ראייה תודה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג