3 תרגילים שיעזרו לכם להימנע מחוסר תחושה בידיים בזמן רכיבה

יכול להיות שהטכניקות האלו יעזרו לכם לרכיבה מהנה יותר, בטוחה יותר, ובעיקר יעזרו לכם לשמור על הבריאות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: shutterstock

אחד הגורמים העיקריים לרכיבה לא מוצלחת הוא חוסר תחושה בנקודות המגע של הגוף עם האופניים. כל מקרה של איברים שנרדמים בגוף בזמן רכיבה הוא מסוכן, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בידיים, שמפעילות את הבלמים. "ידיים רדומות הן תופעה די שכיחה אצל רוכבי אופניים, במיוחד אם הם נוטים לרכוב זמן ממושך כשהידיים באותה תנוחה", אומר ד"ר גלן קסין, כירופרקט מ-WELLNESS IN MOTION בבוסטון ומוסיף: "זה נובע מלחץ, גירוי או מתח על העצבים".

ידיים רדומות זו תופעה שכיחה אצל רוכבי האופניים | צילום: shutterstock

עוד כתבות בנושא 
איך ספרינטים יעזרו לכם להיות מהירים יותר על האופניים?
4 דברים שחשוב לדעת לפני מרוץ האופניים הראשון שלכם
האם רכיבה על אופניים תורמת לירידה במשקל?

מה גורם לחוסר התחושה או לעקצוצים בידיים?

שלושה עצבים בעיקר: רדיאלי, אולנרי ומדיאני – מעורבים לרוב במקרים של חוסר תחושה בידיים או עקצוץ המתרחשים בזמן רכיבה. כאשר כל אחד מהעצבים האלו מגורה או נדחס, הסימפטומים יכולים לנוע מאי נוחות קלה ותחושה של סיכות ומחטים ועד לחלקים של יד אחת או שתיים שמאבדים תחושה לחלוטין. אתה יכול לדעת איזה מהעצבים "לא מרוצה" על ידי בחינה באיזה חלק של היד חווים את התסמינים.

"לעצב הרדיאלי יש קשר לחלק האחורי של היד, המכסה את האגודל ואת שתי האצבעות הראשונות", אומר ניק וויגל, פיזיותרפיסט מבוסטון ורוכב סייקלוקרוס. "בדרך כלל היינו מצפים למצוא את האגודל ושתי האצבעות הראשונות רדומות בכף היד. במקרה של העצב הרדיאלי, כף היד עצמה לא תהיה רדומה מכיוון שהיא קשורה לעצב האולנרי והמדיאני", אומר וייגל.

"העצה המדיאני שעובר דרך התעלה הקרפלית יכול לגרום לתחושות אלה כשהוא דחוס או מגורה ועלול לגרום לחוסר תחושה באגודל, באצבע האמצעית ובחצי מהקמיצה", מוסיף קאסין שהיה בעברו חבר קבוצת האופניים RADIOSHACK בטור דה פראנס בין השנים 2010-2012. "העצב האולנרי, שעובר לאורך הצד המדיאלי של הזרוע, המרפק וכל הדרך אל הזרת, נוטה להיות הילד הבעייתי הנפוץ, וכתוצאה מכך תחושת ההירדמות המפחידה שהרבה רוכבי אופניים מכירים יותר מדי".

איך מטפלים בזה?

התאמה נכונה של האופניים זה הדבר הראשון שצריך לעשות כדי להימנע מבעיות של נקודות מגע. לפעמים התאמה נכונה של האופניים על ידי איש מקצוע מיומן היא כל מה שצריך כדי לפתור בעיות מהסוג הזה.

כשמדובר בבעיות בידיים באופן ספציפי, אפשר לקחת בחשבון את טכניקת הרכיבה, חולשה בשרירי הליבה עייפות שרירים ואפילו כפפות לא מתאימות.

הסיבות השכיחות ביותר להתרחשות של תחושות הירדמות בידיים הן בדרך משולבות: 1. התאמה לא נכונה של האופניים. 2. רכיבה באותה תנוחה לפרקי זמן ממושכים, כך מסביר קאסין. "על ידי שינוי של אחיזת הידיים בכידון כמו רכיבה עם הידיים על החלק העליון של המוטות או אחיזה בדרופים – הרוכב יכול גם לשנות את קבוצות השרירים המשמשות לייצוב שלו וגם לתת לעצבים בידיים מנוחה קטנה מלהיות לחוצים ולגרום לחוסר התחושה הכל כך מטריד".

"עוד תיקון קל בזמן הרכיבה על האופניים יכול להיות שימוש בכפפות כדי לטפל בבעיה, מכיוון שלרוב כפפות הרכיבה יש רפידות קטנות שעוזרות לבלימת זעזועים בין העצבים לכידון וזה עוזר כדי למנוע יותר מדי לחץ על העצבים", אומר קאסין ומוסיף: "הם גם שימושיים אם אי פעם תמצאו את עצמכם מתרסקים וכך תימנעו מפציעה יותר קשה בכפות הידיים".

ואם הבעיה לא נפתרת?

אם ביצעתם התאמה לאופניים, אתם משנים את תנוחות הרכיבה שלכם לעתים קרובות, אתם מבצעים תרגילים לחיזוק שרירי הליבה, ניסיתם עשרה סוגים שונים של כפפות ועדיין אתם סובלים מהתופעה? זה הזמן להסתכל מעבר לאופניים אל הגוף עצמו, במיוחד על העצבים.

בתור התחלה כדאי לבצע התאמה נכונה לאופניים | צילום: shutterstock

"אתה יכול להתאים את האופניים כמה שאתה רוצה, אבל אם יש לך בעיה רפואית אמיתית כמו לכידה עצבית, צריך לטפל בזה כדי להגיע לשורש הבעיה", אומר וייגל.

במקרה של גירוי עצבי, לחץ או לכידה, טכניקה שנקראת nerve flossing יכולה להיות מועילה ביותר להקלה על הכאבים וחוסר הנוחות. הטכניקה הנקראת לפעמים גם גלישה עצבית או ניוד נוירודינמי היא קלה, אינה דורשת ציוד ואפשר לבצע אותה בכל מקום. והכי טוב – היא יכולה לספק הקלה במהירות. אפשר לבצע רק את הטכניקה או לשלב אותה עם תרגילים טיפוליים אחרים.

מה זה nerve flossing?

nerve flossing המכונה גם גלישה עצבית, היא טכניקה עדינה שעוזרת למתוח ולגייס עצבים מגורים, תפוסים או דחוסים. אנחנו מנסים לעזור למתוח או להחליק את העצב כדי לקדם טווח תנועה מוגבר ולהפחית את חוסר התחושה או העקצוץ שעמם מתמודד רוכב האופניים", מסביר קאסין.

"זה דבר מועיל מכיוון שהוא יכול לעזור להקל על הידבקות ולשמור על זרימה חלקה בין העצבים לרקמות. היתרונות המיידיים של השימוש בטכניקה צריכים להיות הפחתה די מיידית של התסמינים בטווח הקצר. ניתן לראות תוצאות תוך מספר דקות עד שבועיים", אומר קאסין.

כמו בכל טכניקה טיפולית, אין טיפול אחד שמתאים לכולם מכיוון שגופו של כל רוכב הוא ייחודי ואין כאן יוצאים מהכלל. "אני מוצא ששימוש בטכניקה יכול להיות אינטנסיבי עבור מטופלים רבים", אומר וייגל, "בסופו של דבר זה מסתכם בתגובת המטופל. קל לנסות שימוש בטכניקה והחיסרון היחיד הוא שעבור חלק מהרוכבים היא עלולה להחמיר את הבעיה".

איך לשלב nerve flossing בשגרת האימונים?

מוכנים להתנסות ב- nerve flossing? חשוב להתחיל בעדינות ולראות איך הגוף שלכם מגיב. בסופו של דבר "ניתן לבצע את התרגול שלוש עד ארבע פעמים ביום עם תנועות איטיות וחלקות (בערך חמש שניות לחזרה) של 10 חזרות בכל פעם", אומר קאסין.

כדי להתחיל בתרגול משלכם, תרגילי nerve flossing אלה עבור חוסר תחושה בידיים יכולים לעזור לשמור על העצב הרדיאלי, המדיאני והאולנרי מאושרים, ולעזור לידיים שלכם להיות נטולות סימפטומים ברכיבה.

תרגיל לעצב המדיאני

עמדו כשכפות הרגליים ברוחב הירכיים. הרימו זרוע אחת לגובה הכתפיים, שמרו עליה ישרה כשכף היד פונה כלפי מעלה. האריכו לאט את פרק כף היד עד שהאצבעות מצביעות ישר כלפי מטה. הטו בעדינות את הראש לכיוון הזרוע המורחבת, הקפידו לא לתת לכתף לעלות כלפי האוזן. לאחר מכן כופפו בעדינות את פרק כף היד עד שהאצבעות מצביעות ישר כלפי מעלה ובו זמנית מורידים את הראש את הכתף הנגדית, תוך שמירה על זרוע ישרה וכתף רפויה. לאחר מכן, חזרו לעמדת ההתחלה. זו חזרה אחת, בצעו בסך הכל 10 חזרות איטיות.

תרגיל לעצב הרדיאלי

עמדו כשכפות הרגליים ברוחב הירכיים. כתפיים רפויות, ידיים למטה לצדדים. הרימו זרוע אחת בערך 20 מעלות תוך כדי שמירה שתהי הישרה והפנו את כף היד כלפי אחורה. האגודל צריך לפנות לכיוון הגוף. כופפו את פרק כף היד והרימו בעדינות את הזרוע עד ל-45 מעלות לפני הורדה חזרה ל-20 מעלות, תוך שמירה על כתף רפויה ועל פרק כף היד כפוף כל הזמן. זו חזרה אחת, בצעו 10 חזרות איטיות ועדינות.

תרגיל לעצב האולנרי

עמדו כשכפות הרגליים ברוחב הירכיים. הרימו זרוע אחת עד לגובה הכתפיים, ואז כופפו מרפק ב-90 מעלות כשכף היד פונה לראש. בתנועה איטית וחלקה, הטו את הראש לכיוון הכתף הנגדית ובו זמנית כופפו את פרק היד כך שהאצבעות מופנות לכיוון הראש. לאחר מכן הטו באיטיות את הראש לכיוון הזרוע המורמת תוך הארכת פרק כף היד בו זמנית עד שהאצבעות מבציעות הרחק מהראש. שמרו על הכתף רפויה ועל הזרוע כפופה ל-90 מעלות כל הזמן. בצעו בסך הכל 10 חזרות איטיות ועדינות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג