3 נשים 3 מוגבלויות וטריאתלון נשים 1

ענבל שוורץ, גלינה בקשייב ופוחי (אסתר) שטורכן, שלוש נשים עם מוגבלות פיזית משתתפות בטריאתלון הנשים בשבת, ובכך מראות באמת שכול אחת יכולה. בכתבה הבאה שלושתן מספרות על ההכנות לקראת התחרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ענבל שוורץ, גלינה בקשייב ופוחי (אסתר) שטורכן, שלוש נשים עם מוגבלות פיזית משתתפות בטריאתלון הנשים בשבת, ובכך מראות באמת שכול אחת יכולה. בכתבה הבאה שלושתן מספרות על ההכנות לקראת התחרות

מאת:יפית גלילי


השחיינית האולימפית, ענבל שוורץ, בת 24, משותקת באופן חלקי ברגל וביד ימין, תשתתף בפעם הראשונה בתחרות טריאתלון. גלינה בקשייב בת 27 מתכוונת להשתתף בשלשות ותרוץ לסיום. פוחי (אסתר) שטורכן, בת 54, משותקת ברגל אחת, כתוצאה משיתוק ילדים, ומפרק ירך מלאכותי ברגל שאינה משותקת.

איך היו ההכנות לטריאתלון? 
ענבל – מכיוון שאני שחיינית אולמפית אני מתאמנת כל יום פעמיים ביום( חוץ מיום שישי אימון אחד בבוקר ויום שבת , שהוא יום חופש). פעם בשבוע אני עושה אימון באופני ידיים, פעמיים  בשבוע עושה אימון בחדר כושר, ושמונה פעמים מתאמנת בבריכה. מבחינת תזונה: בבוקר לפני האימון אני אוכלת חטיף בריאות  לאחר האימון שותה משקה חלבונים ולאחר מכן כריך. בסביבות 1 אני אוכלת ארוחת צהריים משתדלת שיהיה בה בשר פחממות וירק טרי. עד לאימון (5 בערב) אני אוכלת איזה פרי. לאחר האימון בערב אני שותה משקה חלבונים, לאחר מכן אני אוכלת בבית ארוחת ערב משתדלת שיהיה סלט טרי גבינה ולחם מלא. לפני השינה אוכלת יוגורט.

גלינה – 3-4  פעמים בשבוע אני מבצעת ריצה של 6 ק"מ מזה כחודשיים וחצי. לפני כן לא הייתי רצה. התחילתי לרוץ בשביל מרוץ 5 ק"מ בת"א ולא השתתפתי בו לבסוף. פנו אלי להשתתף כחלק מצוות של אתגרים. מספר מלווים בעיקר בנות שרצות לידי ומזהירות בעת הצורך, על הטיילת בת"א. נהניתי מהריצה ואמשיך לרוץ גם לאחר מכן. מבחינת תזונה לא הספיקתי להתכונן עם איש מקצוע, אך התחילתי לאכול יותר מאז אימוני הריצה וחשתי רעב מוגבר בשעות היום ובלילה. ההכנה המנטלית לחיזוק הביטחון העצמי בספורט קרה בעזרתו של חזי יחזקאל (מתנדב בעמותת אתגרים) שגם דואג למנהלות (רישום וכד’) ומאפשר להגיע בשקט נפשי לתחרות.

פוחי – אני חלק משלישיה, וארכב על אופני יד. התאמנתי לתחרויות בארץ ובחו"ל באופן סדיר. למטרות קרובות בארץ – הטריאתלון, ואליפות ישראל נגד השעון. בחו"ל – לתחרות ב-לוני צ’כיה ביולי, ואחר כך אליפות העולם באופניים לנכים בספרד, בספטמבר. בתחרות  אופני יד, טנדם, ואופניים רגילים. אם יתאפשר לי לצאת לעוד תחרות ביניים בחו"ל – מה טוב. תלוי במימון שאמצא. בתחום התזונה, מאז שהתחלתי להתאמן באופן רציף אני אוכלת יותר בשר. מאז ומתמיד אני אוכלת אוכל בריא. משתדלת לאכול דגנים מלאים, ותפריט מאוזן שימלא את כל הצרכים הגופניים. אמא שלי הייתה טבעונית, וההבנה לגבי בחירת המזון והכנתו מוטבעים בי על אף שאיני טבעונית כלל.


פוחי במירוץ ניצנים

לשם איזו מטרה הגעתן לטריאתלון הנשים?
ענבל – מכיוון שאף פעם עוד לא השתתפתי בטריאתלון ואף פעם לא שחיתי מרחק כזה בים מטרתי בטריאתלון היא לשחות הכי מהר והכי טוב  שאני יכולה.
גלינה – לעשות 5 ק"מ ב- 25 ד’. מלווה בתחרות עדיין לא בטוחה מי.
פוחי – בטריאתלון – לרכוב הכי מהר שאוכל. עדיין לא השתתפתי בטריאתלון, ואשמח  לחוות זאת.

איך המגבלה הגופנית משפיעה בענף בו את מתחרה בטריאתלון?
ענבל –
בגלל הנכות שלי אני שוחה יותר לאט משחייניות אחרות. אבל אחרי שנים של ניסיון  והתמדה בענף למדתי להתמודד יפה מאוד עם הנכות. אני שחיינית של סגנון פרפר שאותו אני שוחה עם יד אחד ושאר הסגנונות (חתירה, גב, חזה) אני שוחה עם שתי ידיים. כיום אני שחיינית אולימפית שמתכוננת לאליפות אירופה שתתקיים באוקטובר. סטודנטית לתואר ראשון בניהול ותקשורת באוניברסיטה הפתוחה.
גלינה – המגבלה הגופנית לא משפיעה על המאמץ בריצה מבחינתה, כיוון שאין לה יכולת להשוות לריצה כשרואים טוב.
פוחי –  לולא המגבלה הגופנית לא הייתי רוכבת על אופני יד…. ומצד שני היכולות הפיזיות שלי מאוד מתאימות לרכיבה על אופני יד. שחיתי שנים רבות, אך לא הרגשתי  שהגעתי  למיצוי הכוח הפיזי, ולתוצאות כמו שאני משיגה ברכיבה על אופני יד.
———————————————————————————————–
לאתר של יפית גלילי – פיזיולוגית של המאמץ (M.Sc) ודיאטנית קלינית וספורט



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג