246 ק"מ של אולטרה יווני: המשלחת הישראלית הגדולה ביותר שתצא לספרטתלון

המשלחת הישראלית לאולטרה מרתון שביוון תהיה הגדולה ביותר שיצאה עד היום ועם מספר הנשים הגדול שהיה בה, שליו ברוש שהשיג את הקריטריון לספרטתלון, מספר על הרצים והרצות ועל התחרות שנחשבת לאחת הקשות בעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: יניב שיינהורן

לאונידס הוא שם השגור  בפי הספרטתלטים. זהו הפסל של מלך ספרטה שכל רץ חושק לגעת בכף רגלו. זהו סיום של מסע בין כמה שנים ואלפי קילומטרים, אשר מגיע לסיומו בכף הרגל המפורסמת ביותר בעולם הריצה. הספרטתלון הוא אחד ממרוצי האולטרה מרתון הקשים בעולם. הקושי נובע מהשילוב של המרחק 246 ק"מ בתנאי חום קשים של 35 מעלות בממוצע ו-72 נקודות קאט-אוף קשוחות (אם לא הגעת אליהן בזמן, אתה מחוץ לתחרות). סיכויי ההצלחה לסיים את המרוץ עומד כיום על 33% לאורך השנים ובמידה וזאת הפעם הראשונה שלך הסיכוי עומד רק על 10% בלבד. יחד עם זאת, בקרב המשלחת הישראלית המצב טוב יותר ויש לה 67% הצלחה בקרב אלו שמשתתפים בפעם הראשונה. בנוסף לכך, אחוז המסיימים של הישראלים באופן כללי עומד על 61.54% (שהרי יש כאלו שהשתתפו יותר מפעם אחת).

הריצה ברובה מתרחשת על שולי הכביש (למעט מקטע טרייל של 6 ק"מ, 2 ק"מ בטיפוס ו-4 ק"מ בירידה). המסלול יוצא מאקרופוליס באתונה, עובר דרך מיצר קורינתוס ומגיע עד לעיר ספרטה. אז מה הופך את המרוץ הזה לכל כך נחשק בעיני הישראלים? אולי הסיכוי הנמוך להתקבל למרוץ, אולי מיעוט הישראלים שסיימו את הספרטתלון עד כה, 10 ישראלים ואולי זה משום שמדובר בחותמת שמעידה עליך שתתמודד עם כל אתגר ריצה שיתנו לך.

מפגש של כל מי שהשיג קריטריון לספרטתלון הקרוב | צילום: יניב שיינהורן

כך או כך בכל שנה עשרות ישראלים משתתפים בתחרויות על מנת לקבוע את הקריטריון, כל מי שיקבע קריטריון ייכנס להגרלה ולא בטוח בכלל שיזכה להשתתף. מי שיסיים בתוצאה של 25 אחוז מעל הקריטריון ייכנס אוטומטית ללא הגרלה. חמישה ישראלים בלבד הצליחו עד היום להשיג קריטריון אוטומטי והם: אריאל רוזנפלד, שליו ברוש, ליז מלכה, עדן פז, וטל סלע (שבחר לא להשתתף).

הישראלי הראשון שסיים את הספרטתלון היה גלעד קראוז שגם סיים את הספרטתלון חמש פעמים – מספר הפעמים הגבוה ביותר. הישראלי השני אחריו הוא אריאל רוזנפלד עם שלושה מרוצים והוא גם מחזיק בתוצאה הישראלית הטובה ביותר.

הישראלית הראשונה שסיימה היתה ליז מלכה, נינה רבר-שפירא היתה לישראלית השנייה שהשתתפה בספרטתלון והיתה כל כך קרובה אך לא סיימה. אני (שליו ברוש) אגיע השנה בפעם הרביעית שלי, שלוש פעמים כרץ ופעם אחת כמאמן של חגי סלע.

שאר הישראלים שסיימו הם: חיים מלכי, ניר עזיזה, חיים אייז, אורי לב, אלירן חי. לאחרונה נערכה הגרלה לספרטתלון ועלו שמות חדשים לצד ישנים שיגיעו השנה למרוץ ואלו הם: ליז מלכה שילדה לאחרונה את ביתה הבכורה ארבל, תנסה לעשות זאת שוב. שליו ברוש שאגיע לנסות לסיים פעם נוספת. חנן אל כהן, מי שניצח את הבק-יארד השנה עם 36 הקפות ינסה את מזלו בפעם הראשונה. יניב שנייהורן אלוף ישראל ב-100 ק"מ בתוצאה של 8:03 שע' יגיע גם הוא.

תום שיינבורן שעשה קריטריון כבר ב-2019 ורק עכשיו הצליח להתקבל להגרלה. בני הזוג שולמן, שמרית ואסף שנכנסו ביחד להגרלה ואם יגיעו יהיו הזוג הישראלי הראשון שמשתתף. תמר שי שסיימה שנייה בבק-יארד השנה עם 35 הקפות נכנסה גם היא לרשימה שיין בר שליוותה פעמיים את אורי לב בספרטתלון וקבעה קריטריון למרוץ בחומת ברלין גם היא ברשימה. נינה רבר-שפירא תנסה לסיים את מה שהתחילה בשנה שעברה ולגעת בכף רגלו של לאונידאס. סך הכל יש במשלחת חמש נשים ומדובר במספר מרשים לנוכח העובדה שעד כה לאורך כל השנים השתתפו שתי נשים. סוגרים את הרשימה סטס חפלסקי הרץ ה-11 ברשימה ומאיר אמיר הרץ ה-12 שיהפוך לרץ המבוגר ביותר מישראל שישתתף בספרטתלון שסוגרת את הרשימה.

אם הכל יסתדר תהיה זאת המשלחת הישראלית הגדולה בתולדות הספרטתלון. נשארו פחות מ-200 יום למרוץ ובדיוק הזמן להתחיל להתכונן לאתגר הזה. מאחל בהצלחה לכל המשלחת הישראלית, בתקווה שכולם יגיעו ב-1 לאוקטובר עד השעה 19:00 בערב לספרטה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג