מיום ראשון: שחייני הבריכה יתחרו באליפות העולם בבודפשט

אירוע השיא של השחייה העולמית יוצא לדרך ויימשך 8 ימים. המשלחת הישראלית ללא גל נבו, אבל כרגיל עם לא מעט שאיפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחיינית שוחה בסגנון גב
שחיינית שוחה בסגנון גב

תחרויות השחייה במכביה הסתיימו, ושחייני נבחרת ישראל הבכירים מרוכזים מעכשיו במטרה העיקרית שלהם לשנת 2017 שהיא אליפות העולם שתתקיים בבודפשט. 15 שחייני בריכה ישראלים יקפצו למים החל מה-23 ביולי, אבל כבר בשבת האחרונה (15 ביולי) התחילה האליפות עם תחרויות השחייה במים פתוחים, לשם שלחה ישראל 7 נציגים וכפי שדיווחנו בשוונג, שחר רסמן סיים במקום ה-16 בשחייה למרחק 10 ק"מ.

רגע השיא של השנה. יעקב טומרקין | צילום: BASWIM

בבריכה, מי שנשאר בבית אחרי רצף מרשים של אליפויות עולם הוא גל נבו, שלא הספיק לקבוע את הקריטריון לבודפשט אחרי שבין השאר היה עסוק בשחרור כרטיס השחיין שלו מהפועל ירושלים. מצד שני, רוב השחיינים הוותיקים נוסעים לבודפשט, ואתם גם מספר כישרונות צעירים שיגיעו לשם בפעם הראשונה.

פרט לנבו, יתחרו בבודפשט כל הישראלים שהשתתפו בריו 2016: יעקב טומרקין (ישחה 100 גב ו-200 מעורב אישי), אנדראה מורז, זוהר שיקלר, קרן זיבנר ועמית עברי. גם גיא ברנע, שהשתתף במשחקים האולימפיים ב-2008 בבייג'ינג חוזר לאליפות העולם כדי להתחרות במשחה החזק שלו ל-50 גב כמו גם יהונתן קופלב שהיה אלוף אירופה במשחה הזה.

שחיינים נוספים ששווה לעקוב אחריהם יהיו איתי גורביץ', שאולי יהיה יורשו של גל נבו במשחי המעורב אישי, שחיין המרחקים מרק חינאווי שהתחיל להתאמן השנה במכללות, וג'ון מרכוס שלזינגר שהוא בהחלט מועמד פוטנציאלי להגיע לטוקיו 2020.

מבין השחיינים הצעירים שכיכבו באליפות אירופה לנוער בארץ ייצאו לבודפשט דניס לוקטב ותומר פרנקל ששניהם הגיעו בוינגייט למשחה הגמר ב-200 חופשי והיו חצי מרביעיית השליחים ל-4 פעמים 200 שזכתה במדליית הארד. הפעם הם ישחו לצדם של לירן קונובלוב ודניאל נמיר. מירון חירותי שהגיע לגמר ה-50 חופשי באליפות אירופה בקיץ הקודם ינסה לשפר את שיאו הישראלי.

מים פתוחים  

תחרויות השחייה במים פתוחים נפתחו כבר ביום שבת באגם בלאטון עם משחה 5 ק"מ לגברים. בנוסף התקיימו משחים ל-10 ו-25 ק"מ וגם משחה קבוצתי. את ישראל ייצגו הפעם שתי שחייניות וחמישה שחיינים. השחייניות הן עדן גירלואנצה שסיימה במקום ה-37 במשחה ל-5 קילומטרים וחיה סימון זבלודוף שסיימה במקום ה-42, שחייני המים הפתוחים הישראלים הם שחר רסמן, יובל ספרא, מתן רודיטי, עידן מורדל ושי טולדנו. שחר רסמן הגיע כאמור במקום ה-16 במשחה 10 ק״מ. שי טולדנו סיים במקום ה-48 1:58.23 שע'

מתחילים עם המים הפתוחים. עידן מורדל | צילום: ניר עמוס

אליפות העולם בשחייה תשודר השנה בערוץ הספורט, שיעביר מדי יום גם את משחי המוקדמות (החל מ-10:30) וגם את משחי הגמר (החל מ-18:30).





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג