100 מייל חומת ברלין || אריאל רוזנפלד על ההכנה למרוץ במבט-על

המאמן אריאל רוזנפלד מתכונן לאולטרה "100 מייל חומת ברלין", וכותב על הדרך הפתלתלה והאימונים המפרכים כאן בשוונג. והפעם על ההכנה למרוץ במבט על ~ טור מס' 02
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המאמן אריאל רוזנפלד, ישתף אתכם בחודשים הקרובים ב"זמן אמת", בתהליך ההכנה שלו לקראת אולטרה מרתון של חומת ברלין למרחק 100 מייל ובכל פרק יתמקד בנושא אחר הקשור להכנה המורכבת למרוץ


כל הפרקים של אריאל רוזנפלד לקראת אולטרה ספרטתלון 2015

לקריאת טור 01 | טור 02 | טור 03 | טור 04 | טור 05


116 ימים לאולטרה חומת ברלין

בחודשים הקרובים אשתף ב"זמן אמת" את תהליך ההכנה שלי לקראת מרוץ ה-100 מייל חומת ברלין, אולטרה מרתון למרחק של …100 מייל (כ-161ק"מ). התהליך נגזר מהיכרות עמוקה של המאמן שלי, ליאור זך-מאור, עם ניסיוני הקודם, עומסי האימונים אליהם אני מורגל, מרחקי הריצה שהתאמנתי והתחריתי בהם, עשרות משובי אימון שבועיים (ולפעמים גם יומיים) והמטרות שלי מהמרוץ עצמו. בכל פרק אתמקד בנושא אחר הקשור להכנה המורכבת למרוץ.

74392.9

ההכנה למרוץ במבט על

לפני כל תחרות מטרה, אנחנו יושבים ב"שולחן השרטוט", עם עמוד אחד המסכם את ההחלטות המרכזיות הקשורות לתהליך ההכנה, לבחירות הציוד ועוד. אנחנו משתדלים ליישם את 25 שנות ניסיון הסבולת המצטבר של שנינו (ליאור – 17, שלי – 8) ואת התובנות שצברנו ב-4 שנות עבודה משותפות.

חלוקה ל-2 "עונות"

בדומה לתהליך ההכנה לקראת מרוץ הספרטתלון, ליאור חילק את ההכנה ל-2 תקופות: התקופה הראשונה תסתיים באמצע מאי עם הדמייה (סימולציה) של 80-100 ק"מ במאפיינים הדומים ככל האפשר למרוץ עצמו (מסלול, שעת זינוק, עצימות, ציוד, תזונה, תחנות וכו') ותקופת ההכנה המרכזית בחודשים יוני-יולי.

ברזולוציה שבועית התכנית נראית כך:

תכנית שבועית

המאפיינים העיקריים שהגדרנו במבט על הם:
1. עצימות התחרות: מהו טווח הדופק הרלוונטי שכדאי שאתאמן בו הרבה בכדי להתייעל ביו-מכנית, אנרגטית וכו'.
2. תזונה, שתייה ומלחים תוך כדי הריצה: מהם הטווחים הרלוונטים, שאותם אתרגל באימונים. מהי תכנית התזונה הראשית ומהם החלופות הנוספות שאנסה.
3. החשיבות היחסית של סוגי אימונים: ריצה בעלייה/ירידה לעומת מישור, ריצה ביום לעומת הלילה, בשטח לעומת בכביש, ריצה בתנאי חום ועוד.
4. ציוד: נעליים (אני בוחן 2 דגמים שונים של Newton), מדרסים, שעון, ביגוד.
בניית תכנית אימונים פרטנית

לאחר שהגדרנו את רמת המאקרו בתכנית, פרטנו אותה לתכנית מדויקת ברמה השבועית/יומית. כך לדוגמה נראה השבוע של ה-27.03-02.04.16, סה"כ: 170 ק"מ:

תכנית אריאל רוזנפלד

בסיום כל שבוע אני מעביר לליאור משוב עם קישורים לכל האימונים בתוספת משוב מילולי. בהתאם לכך ולתכנית העל, נבנית התכנית ההמשכית.

הפרק הבא יעסוק בהדמיה – בתכנית, ביישום ובמסקנות.

0.00 avg. rating (0% score) - 0 votes


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.