10 סוגים של חומרים אסורים נמצאו בגופו של רוכב

ברשות האמריקאית למניעת סמים בספורט הודיעו שהתפיסה של אותו רוכב הושגה רק בזכות דיווחים של אנשים אחרים וקראו למי שרוצה לשמור על ספורט נקי לדווח על כל מקרה חשוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

וואה אייבזיאן, רוכב אופני שטח בן 52 מארצות הברית שמתחרה בקטגוריית מאסטרס, הושעה לארבע שנים על ידי הרשות האמריקאית למניעת סמים בספורט (USADA). הסיבה שהספורטאי החובב הושעה לכל כך הרבה זמן בגיל מבוגר יחסית היא שבגופו נמצאו לא פחות מ-10 סוגים שונים של חומרים אסורים לשימוש בספורט.

לא הסתפק בחומר אסור אחד. אילוסטרציה | צילום: shutterstock

עוד כתבות בנושא 
מדוע EPO מסוכן לגוף של הספורטאי? 
לאנס ארמסטרונג: "יתכן והסמים גרמו לסרטן"
גם בארץ יש אינטרס לבדוק ספורטאים חובבים

מסתבר שאייבזיאן, שמתחרה בעיקר בדאונהיל ואינדורו, השתמש בין השאר גם בסטרואידים אנאבוליים וגם בהורמון גדילה. קצת אחרי שנתפס הוא ביקש לפתוח בהליך בוררות אך בסופו של דבר בחר לחתום על הודאה באשמה לפני שדיון הבוררות היה אמור להתחיל. בסופו של דבר גם ביטלו את כל התוצאות שלו החל מיוני 2010 אז התחיל להשתמש בחומרים אסורים.

אגב, התכנית למניעת סימון בספורט של USADA כוללת בין השאר שימוש בעדויות של אנשים אחרים וב"הלשנות" וכך למעשה עלו תחילה על העובדה שאייבזיאן רכש תוספים שהכילו חמישה חומרים אסורים. בהמשך תוך כדי החקירה התברר שהוא השתמש בחמישה חומרים אסורים נוספים ובסיכומו של דבר הכניס לגופו 10 חומרים אסורים מסוגים שונים.

אם לא ילשינו, זה לא יפסק | צילום: Image by PublicDomainPictures from Pixabay

כל החומרים האלה וביניהם טסטוסטרון וננדרולון אסורים לשימוש לפי פקודות הסמים של USADA, הוועד האולימפי האמריקאי וההתאחדות הבינלאומית לרכיבה על אופניים. בהודעה לתקשורת שפרסמה USADA נכתב כי החקירה הנוכחית עלולה לחשוף ראיות לגבי ספורטאים אחרים כמו גם מאמנים ואנשי מקצוע שעסקו, עודדו או יזמו שימוש בחומרים אסורים.

"החלק החיוני בתכנית האפקטיבית שלנו למניעת סימום הוא לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ספורטאים ומאמנים בספורט שרוצים תחרות נקייה והוגנת, לחקור ביסודיות ולפעול נגד החומרים האסורים בעזרת ראיות אמינות", אמר מנכ"ל USADA טראוויס טייגארט והוסיף: "מדובר במאמץ קבוצתי ואנחנו צריכים לצדנו את האנשים ששואפים לספורט נקי, כי הסיפור הזה מוכיח איך עבודה משותפת מגנה על הספורטאים הנקיים".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג