10 מסלולי המרתון הקשים בעולם

מה המקום הכי גבוה שרצים בו מרתון? איפה תמצאו את העלייה הכי קשה? מי רץ מרתון ליד חיות פרא ואיפה משלמים 15 אלף דולר כדי לרוץ בתנאים סופר קשים? טעימה קטנה ומגוונת של כמה מהמרוצים הקשים בעולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הר אוורסט
הר אוורסט

אי אפשר באמת לקבוע מהם המרוצים הקשים ביותר בעולם. הרי יש כל כך הרבה, ישנם מרתונים לעשרות משתתפים שיכולים להיות קשים ביותר אך לא מוכרים מספיק, ישנם מרוצים שהם פחות קשים מבחינת תוואי המסלול אבל מתקיימים בתנאי מזג אוויר קשים, וישנם בעיקר רצים שטובים יותר בתנאים מסוימים ופחות באחרים.

הר אוורסט

המרתונים הגיעו לכל מקום בעולם. הר אוורסט | צילום: Luca Galuzzi – www.galuzzi.it

ובכל זאת, החלטנו להציג בפניכם כאן מגוון של 10 מרוצים למרחק של 42.2 קילומטרים, חלקם בכבישים, אחרים על חול, שלג, שטח, מדרגות – כל מה שאפשר לרוץ עליו. האם המטרה הבאה שלכם תגיע מהרשימה הזאת?

1. מרתון הקוטב הצפוני 

תאריך: 9 באפריל 2016

הקושי במסלול: לצלוח מרתון בטמפרטורה של מתחת לאפס זה כבר קשה, ובמקרה הזה עושים את זה בשלג טובעני שלא מאפשר ריצה בקצב מהיר. הגוף נלחם בקור ובתנאים הקשים, שגם לא מאפשרים מסלול ארוך ולכן המרתון הזה מתבצע ב-10 הקפות של קצת יותר מ-4 קילומטרים כל אחת. כדי להגיע לשם טסים לאי נורבגי שבים הצפוני, ומשם לבסיס בינלאומי שנמצא בקוטב ובו מתקיים המרתון בבוקר לאחר שישנים באוהלים מחוממים. התענוג הזה עולה למשתתפים הון תועפות.

יוטיוב | למה לרוץ שם? כי זו כוס התה של האנשים הכי הרפתקנים

עלות ההשתתפות:  13,800 יורו

2. מרתון ביג סור (ארה"ב) 

תאריך:  24 באפריל 2016

הקושי במסלול: המיקום הוא הרי הרוקי באזור כרמל שבצפון קליפורניה, דרומית לסן פרנסיסקו ולחופי האוקיאנוס השקט. מדובר בריצה בכבישים ההרריים לאורך החוף, ריצה שמתחילה במסלול שטוח יחסית אבל מהר מאוד זה משתנה ומגיע לשיא בין הקילומטרים 16-ל-20 שבהם צוברים טיפוס של יותר מ-500 מטרים. במילים אחרות, תפגשו שם את אחת העליות הקשות ביותר בכל המרתונים בעולם, והארוכות ביותר.

למה לרוץ שם? בטח לא בשביל שיא אישי, תוצאות המנצחים נעות סביב 2:30 שעות וזה אומר הכל. אבל הנוף מדהים, האזור אטרקטיבי, יש אטרקציות מקוריות לאורך המסלול וצליחה של מרתון מסוג כזה היא הרבה יותר מלרוץ בשלום מרתון סטנדרטי.

עלות ההשתתפות: 160 דולר

אתר המרתון: http://www.bsim.org/site3.aspx

3. מרתון דרך האוקיאנוס הגדולה (אוסטרליה)

תאריך: 14 במאי 2016

הקושי במסלול: דרך האוקיינוס הגדולה היא רצועת חוף מרהיבה ביופייה בקצה הדרום-מזרחי של אוסטרליה ויש נטייה לחשוב שריצה לאורך קו החוף תהיה שטוחה. אבל הכוונה ב"מרהיבה ביופייה" היא להרבה הרים מעל לחופי הים ובתוך ההרים האלה יש כבישים, עליהם רצים באירוע הזה למרחק של 45 קילומטרים כי זה המרחק בין העיר לורן (נקודת הזינוק) לאפולו ביי (נקודת הסיום). עד לקילומטר ה-30 מדובר בעליות וירידות כל הזמן. אחרי 42.2 קילומטרים דורכים על שטיח ולכל משתתף נמדדת תוצאה רשמית של מרתון, אבל צריך להמשיך בתנועה לקו הסיום.

למה לרוץ שם? כי זה מקורי, מאתגר, טיול מדהים ואווירה אוסטרלית שבמקרה הזה הכוונה היא לתרבות ריצה גבוהה.

עלות ההרשמה: 134 דולר אוסטרלי (95 דולר אמריקאי)

אתר המרתון – http://www.greatoceanroadmarathon.com.au/

4. מרתון החומה הסינית (סין) 

תאריך: 21 במאי 2016

הקושי במסלול: לטפס 5,164 מדרגות שבתחילת הדרך נראות בגודל סביר אבל בחלקים הקשים יותר של המרתון הופכות לגבוהות במיוחד ומתאימות כמו כפפה למילה טיפוס ולא למילה ריצה. לא רצים כאן רק על המדרגות של החומה, המסלול יוצא החוצה לריצת שטח בכפרים שמסביב, אבל המדרגות הקשות הן כמובן החלק העיקרי של המסלול.

למה לרוץ שם? שאלה טובה והתשובה כן מיועדת בעיקר לרצים ההרפתקנים שמחפשים מטרות מעניינות במיוחד ואתגרים שלא הרבה אנשים ניסו. העניין הוא שהחברה שמארגנת את המרתון הזה מציעה את ההשתתפות רק עבור מי שקונה דרכה חבילה של טיול למספר ימים בסין, כך שהמחיר יקר מאוד.

עלות ההשתתפות: בין 1,280 ל-1,490 דולר

אתר המרתון:  http://great-wall-marathon.com/

5. מרתון אוורסט (נפאל)

תאריך: 29 במאי 2016

הקושי במסלול: אין ריצת מרתון בעולם שמוזנקת במקום כל כך גבוה, וזה אומר 5,364 מטרים מעל פני הים ב"בייס קמפ" של הרי האוורסט – יעד מוכר בקרב הטיילים שעשו טראקים בנפאל. משם הריצה היא בירידות ועליות עד לכפר נאמצ'ה בזאר כשהנקודה הגבוהה ביותר שמגיעים אליה היא בגובה 5,545 מטרים. בשביל לעמוד בכל זה דרוש אקלום של כשלושה שבועות במקום.

למה לרוץ שם? כי זה אתגר אדיר, כי זה המקום הכי גבוה בעולם שאפשר לרוץ בו (וזה מסתדר יפה להרבה ישראלים שכבר רצו במקום הכי נמוך בעולם), כי המאבק הפיזי מול צריכת החמצן המוגבלת הוא אתגר רציני ביותר.

עלות ההשתתפות: המחיר לחבילת השתתפות כולל שהות של 18 ימים במקום הוא כ-2,500 דולר.

אתר המרתון:  http://www.everestmarathon.com/

6. מרתון ביג 5 (דרום אפריקה) 

תאריך: 25 ביוני 2016

הקושי במסלול: נתחיל בזה שהריצה היא בסוואנה ליד חיות פרא כמו פילים, קרנפים, בפאלו ואפילו אריות. ללא גדרות, מי שחושש מבעלי החיים האלו ימצא את עצמו במצב לא נעים בלי קשר לתוואי המסלול. המסלול עצמו קשה, הוא כולל כבישים, דרכי עפר וחולות ובעיקר כמה עליות אימתניות שקשה לרוץ בהן.

למה לרוץ שם? כי אף אחד לא יאפשר לכם לצאת מהרכב ולרוץ בתוך הספארי ברמת גן, והסוואנה בדרום אפריקה היא קצת יותר יפה. כי זו עוד חוויה מטורפת לחיים וזה אחד המיקומים התיירותיים ששווה לבקר בהם בלי שום קשר.

עלות ההרשמה: מדובר באותה החברה שמארגנת את מרתון החומה הסינית, כך שהעלויות כוללות גם טיול למספר ימים. המחירים הם בין 1,475 ל-1,875 יורו.

7. מרתון סן פרנסיסקו (ארצות הברית)

תאריך: 31 ביולי 2016 

הקושי במסלול: מי שמכיר את סן פרנסיסקו מבין היטב מדוע המרתון הזה נמצא ברשימה הזאת. חוץ מגשר הזהב שהוא הסמל של העיר היפה הזאת, היא ידועה בתור העיר עם הגבעות שממרומיהן רואים את הים. הרצים במרתון סן פרנסיסקו מרגישים ברגליים מצוין את הגבעות האלה, בעיקר בין הקילומטרים 8 ל-32. לפחות החלק האחרון הוא במגמת ירידה.

למה לרוץ שם? כי סן פרנסיסקו היא אחת הערים היפות והאטרקטיביות בעולם, כי מזג האוויר שם בעונה זאת של השנה הוא כמעט מושלם וזה אומר 15-16 מעלות עם סיכויים נמוכים לגשם. כי אירוע המרתון בסן פרנסיסקו כולל גם ריצת חצי מרתון, ריצת 5 קילומטרים ואפילו ריצת אולטרה שמורכבת משתי הקפות של מסלול המרתון, הראשונה נגד הכיוון לפני שהוא מתחיל ובהקפה השניה מצטרפים לרצי המרתון.

עלות ההרשמה – 145 דולר

אתר המרתון: http://www.thesfmarathon.com/

8. מרתון יונגפראו (שוויץ) 

תאריך: 10 בספטמבר 2016

הקושי במסלול: נתחיל בזה שמדובר במרתון שטח במגמת עלייה, מלבד 10 הקילומטרים הראשונים בעיר אינטרלאקן שהם שטוחים. הטיפוס המצטבר לפסגת יונגפראו, אחד המקומות היפים באלפים השוויצרים, הוא ל-1,829 מטרים. הבעיה היא שעד לקילומטר ה-25 הטיפוס מתון יחסית, וה"קריעה" הרצינית היא משם ועד לקו הסיום עם טיפוס של כ-1,000 מטרים.

למה לרוץ שם? כי הרי האלפים מדהימים בקיץ ומהווים מוקד משיכה לטיילים מכל העולם, ואין כמו להגיע למקומות כל כך יפים תוך כדי ריצה. כי זה מרוץ ותיק וגדול עם ארגון מופתי, כי האירוע משלב גם מרוצים קצרים לילדים ומבוגרים.

עלות ההרשמה: 160 פרנקים שוויצרים (כ-160 דולר)

אתר המרתון:   http://www.jungfrau-marathon.ch/en/en.html

9. מרתון אתונה (יוון) 

תאריך: 13 בנובמבר 2016

הקושי במסלול: ריצה במגמת עלייה בין קילומטרים 18 ל-32 כשכל זה קורה בדרך מהעיר מרתון לאתונה, כשהעליות הן בהרים המקיפים את בירת יוון. המסלול הזה משחזר בעצם את מסעו של השליח פידיפידיס מהעיר מרתון לאתונה.

למה לרוץ שם? כדי ליהנות מהשילוב בין ההיסטוריה היוונית להיסטוריה של הריצה במקום שממנו הגיע הרעיון לרוץ למרחק המטורף הזה. כי אתונה קרובה אלינו וכי מזג האוויר שם בעונה זאת של השנה אמור להיות נוח.

עלות ההרשמה: 100 יורו

אתר המרתון: http://www.athensauthenticmarathon.gr/

10. המרתון המדברי באילת

תאריך: 28 בנובמבר 2016

הקושי במסלול: 42.2 קילומטרים שכולם שטח. זה מתחיל בשבילי עפר נוחים אבל ממשיך בעליות די קשות ובמספר קילומטרים של חולות טובעניים. החלקים הקשים של המסלול הם באמצע שלו, כך שלחלקים הפחות קשים לא נשאר יותר מדי כוח.

למה לרוץ שם? זה בטח לא המרתון להתחיל אתו, אבל זה לגמרי המרתון להמשיך אתו. כלומר, לבוא עם ניסיון של ריצות מרתון לחוויה מסוג אחר ולנופים עוצרי נשימה שאפשר לראות רק סביב אילת. וחוץ מזה, אין הרבה אפשרויות בעולם למרתונים מדבריים, ובמקרה הזה זה קורה כאן אצלנו.

עלות ההרשמה: 310 שקלים

אתר המרתון:  http://desertrun.co.il/



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אורי הגיב:

    המרתון המדברי באמת? אתם מכניסים אותו לרשימה ואת המרתון כנראה הכי קשה לא…Pikes Peak Marathon חצי ראשון בעלייה לפסגה…עליה של 2100+ מ' לגובה של 4000 מ'.
    צודקים…אילת יותר קשה…כי רצים על חול רך…

  • אברהם א הגיב:

    אכן כן המרתון המדברי מאתגר בהשוואה למסלולי מרתון בעולם , עם זה שהוא קשה ומאתגר יש שכר בצידו הנוף והאוירה מהממים , כמי שרץ פעם שניה נהנתי מכל רגע מהנוף ואי הנוכחות של ההמולה של כלי הרכב והציויליזציה אירגון למופת שווה להיתנסות למי שרוצה לאתגר את יכולתו .

  • אברהם א הגיב:

    יש סירטון מקסים מהמרתון המדברי שווה לצפות .

  • ברוך הגיב:

    מרתון סאן פרנסיסקו פחות קשה ממרתון ירושלים (מניסיון בשניהם). דווקא הירידות בחלק האחרון של המרתון הם החלק הקשה יותר, הירידות תלולות (לעומת העליות שהן מתונות יחסית) ומעמיסות על הארבע-ראשי והברכיים.

  • יגאל הגיב:

    אין שום קשר בין ביג סור להרי הרוקי. זה רכס שונה. הביג סור שייך להרי סאנטה לוציה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג