תקרית קשה: המדליסט האולימפי הצרפתי התפרץ על מאמן והושעה מאליפות העולם

אחד משחייני המים הפתוחים הטובים בעולם, מארק אנטואן אוליבייה, הושעה לשלושה חודשים בעקבות התנהגות בלתי הולמת כלפי אנשי צוות הנבחרת הצרפתית: "הקריטריונים נשענים גם על כבוד וערכים". השחיין יערער
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מארק אנטואן אוליבייה (משמאל) | צילום: פטריסיה בן עזרא, איגוד השחייה

אחד משחייני המים הפתוחים הטובים בעולם, המדליסט האולימפי מארק-אנטואן אוליבייה, הושעה על ידי התאחדות השחייה הצרפתית ולא יתחרה באליפות העולם הקרובה, שתיערך בחודש הבא ביפן. לפי הודעת ההתאחדות, ההשעיה תקפה מיידית ועד 31 באוגוסט, כך שהוא גם יפסיד את סבב הגביע העולמי בפריז.

הסיבה הרשמית היא שאוליבייה בן ה-26 התנהג בצורה לא ראויה לאחד מאנשי הצוות של נבחרת צרפת, אולם ההודעה לתקשורת לא חושפת הרבה פרטים מהמאורע עצמו. מדובר בתקרית שנייה לכאורה, כאשר הראשונה אירעה בדצמבר 2021 באבו דאבי במהלך סבב הגביע העולמי, ובגינה הוא ספג קנס כספי על ידי ועדת משמעת.

הפעם השנייה אירעה במהלך אליפות מרטיניק הפתוחה שנערכה באפריל האחרון, ובה השיג אוליבייה את הכרטיס לאליפות העולם עם ניצחון במשחה ל-5 ק"מ ומקום שני ב-10 ק"מ. ההתאחדות טוענת שהזהירה אותו שוב בשל "אמירות ארסיות נגד צוות האימון מול מארגני האירוע". הקש ששבר את גב הגמל מבחינתם היה כשהוא עשה זאת שוב, 15 ימים לאחר מכן בסבב גביע העולם במצרים, בו זכה במדליית הכסף.

"הקריטריונים הצרפתים לבחירה למשימות הבינלאומיות אכן נשענים על הישגים ספורטיביים", נכתב בהודעה הרשמית: "אבל גם על כבוד, על ערכים ועל עקרונות של תפקוד קבוצתי. האירועים האחרונים בהם היה מעורב מארק אנטואן אוליבייה אילצו אותנו לצערנו לקבל את ההחלטה הזאת". אוליבייה מצידו כבר הודיע שיערער על ההחלטה, שגם עלולה להשפיע על מקומו במשחקים האולימפיים בטוקיו, שכן הכרטיסים הראשונים למשחקים יחולקו באליפות העולם ביפן.

יש לציין שבשנים האחרונות אוליבייה לא מתאמן תחת מסגרת של ההתאחדות הצרפתית, אלא יחד עם הקבוצה המקצוענית אותה מובילים שחייני ושחייניות נבחרת איטליה, בראשם גרגוריו פלטריניירי. קבוצה זו אף מגיעה לעתים תכופות לארץ, כולל בחודש מרץ האחרון לתחרות הסבב האירופי (בה ניצח אוליבייה), ונמצאת בקשר מצוין עם נבחרת ישראל בשחייה, ובפרט עם המאמן הלאומי אמיר עופר והשחיין המוביל של הנבחרת מתן רודיטי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג