תחת איומי חרם ספורטאים, ליגת השחייה הבינלאומית מזדרזת לשלם חובות ישנים

ליגת ה-ISL מתקשה להתרומם. לשחיינים נמאס לחכות לכספי הזכיות שלהם, ורק התאחדות השחייה הבינלאומית (FINA) מרוצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום אילוסטרציה: pexels

הרשמה למשחה חדרה שיתקיים ביום שישי 29.10.21

ליגת השחייה הבינלאומית ה-ISL ששמה המלא הוא International Swimming League, הושקה ב-2019 כהבטחה גדולה לעולם השחייה המקצועני. הליגה, בבעלותו של איל הון האוקראיני קונסטנטין גריגורישין, השיקה פורמט של תחרויות קבוצתיות בבריכות קצרות, עם קריצה כבדה לכיוון תעשיית הימורי הספורט.

 שוקלים להחרים את הסבב 

לאחר שמועות על קשיים וחודשים של ספקות, החלה ה-ISL את עונתה השלישית, עונת 2021. אלא שלפני שבוע, יצאה מאוסטרליה הכרזה לוחמנית, לפיה שחיינים אוסטרלים שוקלים להחרים את סבבי ה"פלייאוף" של הליגה הבינלאומית בנובמבר הקרוב, עקב זכיות בפרסים כספיים שלא שולמו להם. הליגה לא משלמת לכוכביה.

מוסר התשלומים הבלתי מספק של ה-ISL אינו דבר חדש, אבל הפעם לשחיינים התחיל להימאס. בעיקר לאוסטרלים שביניהם, ולכמה ממנהלי קבוצת London Roar שכמה מכוכביה הם אוסטרלים, שהחליטו: עד כאן. בלי כסף, הם הודיעו, הם פשוט לא יופיעו לפלייאוף.

אנדי מורז ואנסטסיה גורבנקו בתחרות ה-ISL | צילום: באדיבות איגוד השחייה

בשבת האחרונה (23.10) יצא פיל לוטון מעיתון ה-Sydney Morning Herald האוסטרלי עם ידיעה על פיה החרמת הפלייאוף והגמר של ה-ISL בנובמבר, מצויה על הפרק לאחר שזכיות העונה שעברה טרם שולמו במלואם. אתרי השחייה האמריקאים הזדרזו לצטט ולעקוב.

ה-ISL מצמצה ראשונה. יומיים בלבד לאחר פרסום הידיעה באוסטרליה, סיפר שחיין בכיר לשוונג, שעם או בלי קשר לידיעות העיתונאיות בדבר החרם הצפוי, ובאיחור של כמעט חצי שנה, התקבל אצלו בדיוק באותו בוקר, התשלום האחרון שחייבת לו ה-ISL עוד על עונת 2020.

 המאבק בין ISL ל-FINA 

השאלה היא, אם תשלום חובות העונה הקודמת תספק את השחיינים. לא בטוח. מאדי וילסון האלופה האולימפית האוסטרלית שפגשנו כאן בישראל לפני כשבועיים וערכנו עימה ראיון, זכאית עבור הישגיה בעונת ה-ISL הנוכחית בספטמבר-אוקטובר האחרונים, ליותר מ-23 אלף דולר. גם אנסטסיה גורבנקו זכאית לכספי זכייה והשתתפות נכבדים. לא ברור כיצד הן ושחיינים אחרים יצליחו להבטיח שכספי זכיות עתידיות יגיעו במלואם לכיסיהם.

בינתיים, התאחדות השחייה הבינלאומית (FINA), שמשאת נפשה הגלויה מהרגע הראשון היתה רק לחסל את ה-ISL, חונקת את הליגה הצעירה בחיבוק דב. מיד אחרי תחרויות ה"מוקדמות" של ה-ISL, קבעה FINA רצף של ארבע תחרויות גביע עולם; שמיד לאחריהן תתקיים אליפות אירופה בשחייה בבריכות קצרות; ולאחריה אליפות העולם בבריכות קצרות באמירויות המפרץ – הכל בין לבין מחזורים וסבבים של ליגת ה-ISL. מהלך שנראה כמשימה גלויה, לשבש עד כמה שניתן את מהלכה התקין של הליגה הצעירה.

אלא שכרגע נראה, שבקרב האגו והפוליטיקה בין FINA ששואפת לשלוט ביד ברז בלו"ז התחרויות של כל שחייני העולם, לבין איל ההון האוקראיני שמנסה ומתקשה לנווט את הליגה שלו לחוף מבטחים, המפסידים הגדולים, שיפסידו גם כסף חי וגם אפשרויות השתכרות עתידיות, יהיו השחיינים עצמם.

צילום עמוד הבית: pexels



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג