תחרות הוולודרום הבינלאומית הראשונה בישראל! אתם חייבים לראות את זה

ביום שבת הקרוב תתקיים במתקן הוולודרום בתל אביב התחרות הראשונה בסדרה של תחרויות מסלול. לרגל המאורע הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על תחרות האופניים הכי אנרגטית שיש
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: ירנין פלד

צילום: ירנין פלד

יש לכם הזדמנות לראות את תחרות הבכורה של הוולודרום הישראלי ביום שבת ה-30 באוקטובר החל מהשעה 13.00 ועד השעה 19.00 – הכניסה ללא תשלום ועל פי תו ירוק (בהצגת בדיקה תקפה) לפרטים נוספים – כאן


ב-30 באוקטובר תתקיים לראשונה תחרות אופני מסלול בינלאומית במתקן הוולודרום הלאומי על שם סילבן אדמס במרכז הספורט הלאומי בתל אביב. תחרות זו תהיה יריית הפתיחה לסדרת אירועים, ששיאם יהיה תחרות גמר ליגת האלופות של איגוד האופניים הבינלאומי באופני מסלול, בה ישתתפו מיטב הכוכבים הבינלאומיים בתחום. את סדרת האירועים יוזם מרכז הספורט הלאומי בתל אביב, בסיוע עיריית תל אביב ומחלקת הספורט שלה.

 אז רגע, מה זה בעצם ולודרום? 

ולודרום הוא הלחם של המלים Velo (אופניים בצרפתית) ו-drome (מסלול, ריצה ביוונית עתיקה), זירה תחומה עם מסלול אליפטי, ייעודי למרוצי אופניים. ישנם ולודרומים עם מסלולים באורכים שונים, 166-500 מטרים לרוב, עם שיפועים משתנים. האורך האולימפי הוא 250 מטרים, המורכבים משתי ישורות, ושתי "פניות" משופעות. המסלול בוולדרום הלאומי ע"ש סילבן אדמס בנוי בסטנדרט אולימפי, עשוי עץ איכותי (Accoya, לסקרנים) עם שיפועים אימתניים של עד 45% ב"פניות". עד שלא תראו מקרוב את הרוכבים נאבקים זה בזה על "קירות" הוולדרום, לא תבינו את הדרמטיות שהמקום הזה מספק.

מהירות גבוהה והרבה אדרנלין | צילום: ירנין פלד

מרוצי מסלול מתקיימים כבר מהמשחקים האולימפיים הראשונים, אי אז ב-1896 ועוד לפני כן הוכתרו גיבורים על מסלולים שונים ברחבי העולם (מישהו אמר רובא?). מאז, המסלולים נשארו דומים, האופניים – למרות כל הקרבונאז' ומנהרות הרוח – נשארו ללא הילוכים וללא מעצורים ולרוב עם צמיגים תפורים המודבקים לחישוקים. מה שהשתנה מאוד הוא אופי המרוצים. פעם המרוצים היו אתגרי סבולת ארוכים ומשמימים שנמשכו 12 או 24 שע', בעוד שהיום מרכזים את המרוצים לפחות משעה אשר מלאה באקשן ובהתרחשות, וכל זה לעיני הקהל שיושב מטרים בודדים מהגלדיאטורים המודרניים הנאבקים זה בזה וזו בזו רכובים על מפלצות קרבון עם "פרסות" ברוחב 23 מ"מ בליווי פרשן וכרוז המנגישים את המתרחש לכולם.

כיום מתקיימים בוולודרום מרוצים באורכים שונים, בין 200 מ' ועד 50 ק"מ, כשהדברים היחידים שמשותפים לכולם הם מהירות גבוהה, הרבה אדרנלין וכמובן שימוש באופניים. במשחקים האולימפיים המודרניים ישנם שישה פורמטים של מרוצי מסלול, המחולקים ל-3 מרוצים לספרינטרים, ו-3 מרוצים לרוכבי סבולת. אבל אל תתבלבלו, הספרינטרים הם אותם ספרינטרים אותם אנחנו מכירים ממרוצי הכביש והם מתחרים במרוצי הסבולת באולם (דוגמת איליה ויויאני שמחזיק במדליית זהב ממרוץ הקרב-רב האולימפי בריו), והספרינטרים? הספרינטרים של מרוצי הוולודרום הם בכלל יצורי ואטים מכוכב אחר…

צ פ ו | סקירה של מרבית סוגי מרוצי המסלול שנערכים בוולודרום

 מה צפוי לנו בתחרות הבינלאומית? 

ב-30 באוקטובר יתחרו זה בזה וזו בזו מיטב הרוכבים הישראלים במספר רוכבים אירופאים בעלי שיעור קומה במרוצי הסקראץ' והנקודות.

מרוץ סקראץ': זהו מרוץ פשוט למעקב והבנה והוא מתנהל כמו המרוצים אותם אנחנו מכירים מהכביש, הדירוג נקבע לפי סדר חציית קו הסיום. במידה ורוכב או קבוצת רוכבים תופסים את הדבוקה בהקפה, התופסים יתחרו על המקומות הראשונים והדבוקה על שאר המקומות.

מרוץ נקודות: מדובר במרוץ בו כל מספר הקפות מסוים, ארבעת הרוכבים הראשונים שחוצים את קו הסיום מקבלים ניקוד: 5 נקודות לראשון; 3 נק׳ לשני; 2 נק׳ לשלישי ונקודה לרביעי. בהקפה האחרונה מקבלים ניקוד כפול. רוכב שתופס את הדבוקה בהקפה צובר 20 נקודות, ורוכב הנתפס בהקפה, מפסיד 40 נקודות, כשהדירוג הסופי נקבע על פי הניקוד. בשונה ממרוץ הסקראץ', אם רוכב תופס את הדבוקה המרוץ "נפתח" מחדש, כשהדבוקה מיישרת קו עם מספר ההקפות שנשאר לתופס.

מאבקים זה בזה על "קירות" הוולדרום | צילום: ירנין פלד

בין המרוצים של רוכבי העלית, הג'וניורס והקדטים, ישובצו גם מרוצים שונים לילדים עד גיל 15.

במהלך התחרויות, המהלכים השונים יונגשו לקהל בעזרת הכרוז בועז קורפל שילווה על ידי כפרשן, צוות הצילום ישדר תקריבים על המסכים הענקיים התלויים מול הטריבונות. האווירה תחומם בעזרתה של די.ג'ייאית והקהל מוזמן, שלא לומר מצופה, ליהנות מהמגוון שיש לבית הקפה שבמקום להציע, כל דבר מלאטה מקיאטו גרנדה גרנדה על חלב שיבולת שועל, דרך בוציאטו ועד לבירות ישראליות.

 מי יתחרה על המסלול? 

בנוסף לרוכבים הזרים שיגיעו לתחרות, יש גם כמה שמות ישראלים שכדאי שכולכם תכירו ותעקבו אחריהם.

רותם טנא
הרוכב רותם טנא מקבוצת ישראל סייקלינג אקדמי יגיע הישר מאליפות העולם שהתקיימה בתחילת השבוע, שם סיים במקום התשיעי והמצוין בתחרות האלימינציה. כזכור רותם טנא סיים במקום ה-11 באליפות אירופה בעילית השנה ובמקום הרביעי באליפות אירופה עד גיל 23 בשנה שעברה.

צילום: ירנין פלד

ולאד לוגינוב
ממועדון 500 וואט, הרוכב, השפם והכריזמה, ולאד לוגינוב . לוגינוב הרים כמה גבות כשחצה ראשון את קו הסיום באליפות ישראל באופני כביש, לפני חבורת הרוכבים המקצוענים מקבוצת הוורלד-טור הישראלית סטארט אפ ניישן ומקבוצת הפיתוח הקונטיננטלית שלה ישראל סייקלינג אקדמי. מי שראה אותו מתחרה בוולדרום שלושה חודשים לפני כן באליפות ישראל לאופני מסלול הופתע הרבה פחות. לוגינוב מאופיין ברוח לחימה יוצאת דופן, תמיד מספק שואו אדיר לקהל ומנוע גדול כמעט כמו הלב שלו.

גלי וואלך
הצעירה ממועדון CCC, אלופת ישראל בכל המקצים בוולדרום מהשנתיים האחרונות. בעלת ניסיון בינלאומי רב, רוכבת מוכשרת בכביש, בשטח ובמסלול.

אורי דובינסקי-בש
רוכבת הנוער ממועדון TACC מתבלטת גם היא בכל התחרויות בהן זינקה. אורי ייצגה אותנו השנה באליפות העולם לג'וניורס בקהיר, עם ניסיון מרוצים בינלאומי לא-דל בכלל.

צילום: ירנין פלד

שבוע לאחר התחרות הבינלאומית, תתקיים בוולדרום תחרות לאומית בפורמט חדש, שיוכרז בהמשך.

אם הגעתם עד הלום אתם מוזמנים לשריין לעצמכם ביומן את שבת ה-30.10, המרוצים הבינלאומיים יחלו בשעה 13:00 וטקסי הסיום יחלו ב-18:30. לו״ז מדויק של המקצים והתחרויות השונות מופיע כאן, ואנו ממליצים לכם להגיע עם עזרי עידוד ולהתפנק עם המשקה האהוב עליכם.

ניפגש בתחרות הלאומית ב-5.11 ובתחרות הבינלאומית ב-30.11.

ניב ליבנר וצוות הולודרום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג