תוצאות המנצחים באליפות העולם במים פתוחים למרחק 5 ק"מ

גם שחיינית נבחרת ישראל, אווה פביאן, התחרתה במשחה שנערך באגם לופה הסמוך לבודפשט - תוצאות המקצים כאן בכתבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אווה פביאן בסיום התחרות | צילום: באדיבות איגוד השחייה

6 ק"מ שליחים מעורב

לאחר שנגמרה התחרות בבריכה במוצ"ש, אתמול (ראשון) יצאה לדרך אליפות העולם במים פתוחים בבודפשט עם מקצה המיקס של 4×1500 מ' מעורב (שני שחיינים ושתי שחייניות לכל נבחרת).

גרמניה הובילה אחרי 3,000 מ' עם שחיות של לאה בוי ואוליבר קלמט, אבל בקו ה-4,500 מ', הנבחרת המקומית תפסה את ההובלה עם דייויד בטלהם, כשהגרמנים, האיטלקים והצרפתים היו כולם בטווח ה-8.2 שניות מההובלה. משמעות הדבר היה שחזור של המשחה האישי ל-10 ק"מ מהמשחקים האולימפיים של טוקיו לגברים – קרישטוף רזובסקי ההונגרי (סגן האלוף האולימפי), גרגוריו פלטריניירי (מדליית ארד), הצרפתי מארק אנטוני-אוליבר (מקום שישי) ופלוריאן וולברוק (האלוף האולימפי).

כזכור, וולברוק ופלטריניירי עוד התחרו יום קודם בבריכה ל-1,500 מ' עם ניצחון מרהיב של האיטלקי, כשהגרמני הסתפק בארד, אך למים הפתוחים חוקים משלהם. 500 מטר לסוף, כשהשניים כמעט בקו אחד, וולברוק פתח מבערים וקבע זמן של 1:04:40.5 לנבחרת הגרמנית, ומבטיח להם ניצחון שני ברציפות באליפות העולם במשחה זה ורביעי סך הכול מאז 2011 בו המשחה נכלל בתוכנית (מתוך שש פעמים). האיטלקים וההונגרים בסופו של דבר נגעו ביחד ב-1:04:43.5, כשהפוטו פיניש העניק להונגריה את הכסף, ואת הארד לאיטליה (שחזור מדויק של הסדר במשחה האישי בטוקיו).

5 ק"מ – גברים

וולברוק לא עוצר. לאחר שזכה עם הנבחרת הגרמנית בשליחים ל-6 ק"מ, במדליית הכסף ל-800 מ' ובארד ל-1,500 מ' בבריכה, הוא גם מנצח את המקצה האישי הקצר בזמן של 52:48.8 דק'. שני אחריו סיים פלטריניירי, שלו זו מדליה שלישית בתחרות, עם 52:52.7 דק'.

בא לשכונה בחור חדש – מיכאלו רומנצ'וק האוקראיני שסיים שלישי ב-800 מ' גם בתחרות הזו וגם בטוקיו, כשבטוקיו גם זכה בכסף ב-1,500 מ', לוקח ארד בתחרות הבינלאומית הראשונה שלו במים פתוחים עם 53:13.90 דקות.

כל השלושה יתחרו גם במשחה המרתון ל-10 ק"מ מחר.

5 ק"מ – נשים

זה הסתכם למטרים האחרונים, אבל בסוף גם בגזרת הנשים האלופה האולימפית הטרייה מנצחת – אנה מרסלה קוניה הברזילאית זוכה במדליה ה-13 במפעל בכל ההיסטוריה, כשהיא נוגעת בפאד הסיום בזמן של 57:52.90 דקות, 90 מאיות השנייה בלבד לפני אורלי מולר הצרפתית, ו-2 שניות לפני ג'וליה גבריאלסקי האיטלקייה. האלופה האולימפית מריו וסגנית האלופה מטוקיו, ההולנדית שרון ואן רוונדל, מסיימת רק במקום ה-10.

אווה פביאן מסיימת במקום ה-17 עם 1:00.54 שע', 3:01.5 דקות לאחר המובילה. פביאן הייתה בדבוקה המובילה לאחר הזינוק, ובהמשך, כאשר הדבוקה נפרדה לשתיים, היא התייצבה כאחת המובילות של הדבוקה השנייה, שם הצליחה להישאר עד סוף המשחה.

אווה פביאן אמרה בסיום: "היה ממש כיף, שחיתי בכל הכוח והיה משחה מאוד מהיר, אבל בסופו של דבר אני מרגישה שעשיתי דברים טובים, שרצינו לעשות במשחה, ואני כבר ממש מתרגשת לקראת ה-10 ק"מ בעוד יומיים". מאמן נבחרת ישראל במים פתוחים אמיר עופר הוסיף: "אווה שחתה מצוין והוכיחה שוב שהיא שייכת לצמרת העולמית. זו פתיחה נהדרת לתחרות ואני גאה בה מאוד על ההכנות והביצוע. עכשיו הראש שלנו נתון כולו ב-10 ק"מ ביום רביעי".

הישג השיא של פביאן במשחה הוא מדליית זהב כשעוד שחתה תחת הכובע של נבחרת ארה"ב בשנת 2010, כשב-2013 זכתה במדליית הארד במשחה ל-25 ק"מ.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג