תופעה חברתית: דיאטה לפני החתונה OUT, ריצה וכושר IN

קבוצת ריצה חדשה מיועדת לכלות שמעוניינות להיכנס לכושר לפני החתונה. חלקן ממשיך לרוץ גם אחרי שבירת הכוס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קבוצת ריצה חדשה מיועדת לכלות שמעוניינות להיכנס לכושר לפני החתונה. חלקן ממשיך לרוץ גם אחרי שבירת הכוס

מאת:אביטל הירש


תסמונת מדידת השמלה תוקפת לא מעט נשים ערב חתונתן. אחרי השלבים המפרכים של שוטטות בין חנויות מעצבים ובחירת שמלת החלומות, מגיע רגע המדידה, שעלול להיות לא קל. זהו הרגע שבו נגלה האם אנחנו אכן נראות כפי שדמיינו או שהמציאות, אפעס, קצת שונה. זה הרגע שבו נופלת ההחלטה – חייבים להתחיל בדיאטה. לרדת 3,5,10 ק"ג – כמה שצריך, והכל כדי להיראות מעולה, או לפחות לפי הפנטזיה שלנו. 



להגיע לחופה בכושר צילום: צלם גלובס, שלומי יוסף

ואיך זה קשור לריצה? ובכן,
מתברר
שגם נישת הכלות-לעתיד לא נשארה בלתי מאויישת, ואם אתן רוצות לא רק לרדת
במשקל כדי להיכנס לשמלה אלא גם להיכנס לעולם הספורט ולאמץ אורח חיים בריא,
ודאי תשמחו לגלות שיש קבוצת ריצה שנתפרה במיוחד עבורכן.

עוד כתבות בנושא
> ספורטאית השבוע של שוונג – ג'ני קפלן

> "ג'ני קפלן: אימון נשי-אישי שיעור מס' 1"

"עולם הריצה והכושר די רווי"
מיזם "קלה למטרה" נולד על ידי שתי אמהות: טל בר-טור, בת 41 ונועה זיידל-שטיין, בת 32. "עולם הריצה והכושר די רווי, נראה שכולם רוצים לרוץ" מספרת בר-טור. "חשבנו על נישה שקרובה לליבנו, והיא תחום הנשים – ודווקא אלו שאין להן רקע ספורטיבי, שפוחדות לרוץ וזקוקות ליותר תמיכה, הכוונה וליווי כדי להיכנס לזה".

השתיים מגיעות עם רקע עסקי ותארים במנהל עסקים ולאחר שעשו הסבה מקצועית בשנים האחרונות. "שתינו ספורטאיות חובבות, כל אחת מאיתנו עשתה קורס מאמנים – לחוד, ושתינו הפכנו את התחביב למקצוע". הן נפגשו כשזיידל ריכזה קורס מאמני ריצה בקמפוס "שיאים", ובר-טור למדה שם. "עשיתי את הקורס כשהייתי בהריון, מאוחר יותר זיידל נכנסה להריון, נפגשנו בטיילת תוך כדי ריצה ודיברנו על ריצה בהריון, וכך התחברנו". כך שהחיבור לתחום הנשי היה טבעי עבור שתיהן, מה שהוליד את "קלה למטרה", פרויקט שמכוון לכלות, אך לא רק.

"יש הרבה נשים שלפני החתונה פתאום נבהלות ונלחצות במדידות, ואז רוצות לרדת במשקל, אבל זה לא נגמר שם", טוענת בר-טור, "המטרה שלנו היא גם להכין אותן להריון, כדי שיוכלו להמשיך ולהתאמן ולא לגלות אז שהן לא יכולות לעשות שום פעילות גופנית, כי הן לא עסקו בה קודם, וכמובן להמשיך איתן אחרי הלידה, שאז הכי קשה כי יש תינוק ועייפות ואין זמן – אבל זו התקופה שבה אנחנו הכי צריכות את זה".


תרגילי חיזוק במסגרת אימון

"לא זורמות עם כל מטרה"
"כל מתאמנת קובעת את המטרה שלה, ומצטרפת לאחת הקבוצות שלנו לתקופה של לפחות שלושה חודשים. מדובר בקבוצות קטנות של עד 6 נשים, שמתאמנות שלוש פעמים בשבוע אימונים שכוללים גם פעילות אירובית וגם פילאטיס".

הערך המוסף של התכנית הוא בליווי הצמוד של המתאמנת ובמתן תמיכה כוללת, הן מבחינה אימונית והן מבחינה תזונתית, על ידי צוות שמורכב רק מנשים. מכיוון שקהל היעד הוא נשים שלא התאמנו מעולם, לא מתחילים בריצה אלא בהליכה, אבל כפי שמספרת בר-טור, יש כבר כמה מתאמנות שהתחילו מאפס וכבר הגיעו לנפחים גדולים של ריצה. המתאמנות מקבלות ליווי אישי של תזונאית, וכל אחת מהן מקבלת תפריט ייחודי לה ומגיעה לשקילות. מעבר לזה, כפי שמספרת בר-טור, יש עוד מרכיבים כמו תכנית אימונים אישית למי שמעוניינת.

"אנחנו נמצאות איתן בקשר כמעט יומיומי", מוסיפה בר-טור. "בימים האחרונים עם כל האזעקות, היו נשים שפחדו לצאת מהבית ואנחנו ממש הגענו אליהן ולקחנו אותן יד ביד, העיקר שיעשו את האימון ויגיעו למטרה שלהן. לנשים שלא הגיעו מעולם הספורט זה לא טריוויאלי, לא לפספס אימונים".


נועה זיידל-שטיין וטל בר-טור "אין פתרונות קסם" צילום: צלם גלובס, שלומי יוסף

נשים לפני חתונה לפעמים נלחצות כל כך שהן מציבות לעצמן מטרות לא ריאליות ואפילו מסוכנות מבחינת ירידה במשקל. איך אתן מתמודדות עם זה?
"אנחנו מאוד מאמינות בתהליכים ובהרגלי חיים בריאים ונכונים, לכן אנחנו מדברות על מינימום של שלושה חודשים. אנחנו לא זורמות עם כל מטרה ולא מבטיחות הבטחות של ירידה במשקל. אנחנו כן מבטיחות שיהיה תהליך של חיטוב וחיזוק, וכמובן שגם אם הן לא יורדות הרבה במשקל, בגלל הפעילות האירובית והפילאטיס הן בהחלט ירגישו חטובות יותר. אם מישהי מתלבטת אני מפנה אותה לנשים שנמצאות כבר בתכנית ומרגישות את השינוי. אנחנו מאוד מקפידות על תזונה ועל כך שהן לא יעשו דיאטות כסאח. אנחנו מסבירות להן שכשעושים ספורט לפעמים צריך לאכול יותר, ושחייבים לאכול פחמימות".

בר-טור מספרת שקיבלה טלפון ממישהי שאמרה לה שהיא חייבת להוריד 20 קילו עד החתונה. "לא בבית ספרנו. אנחנו באות מעולם של ספורט, תזונה נכונה ואורח חיים בריא. השינויים הם הדרגתיים ואין פתרונות קסם".

בקבוצות אין רק כלות לפני חתונתן, אלא גם אמהות ואחיות של כלות וגם נשים לאחר לידה. לשאלתי האם המתאמנות ממשיכות לרוץ גם אחרי יום החתונה היא אומרת שבהחלט כן. "חלק מהנשים בהחלט נכנסות לנושא הריצה, משתתפות במרוצים ומאוד נהנות מזה. מכיוון שמדובר בקבוצות קטנות, כל אחת יכולה למצוא את מקומה והמאמנת יכולה ללוות כל אחת בצורה מאוד צמודה. כל אחת עושה כמה שהיא יכולה, לפי הרמה שלה".

התכנית עולה 1,000 שקל לחודש, כשהתמחור הוא מודולרי ואפשר לוותר על חלק מהמרכיבים. "מבחינה כלכלית הן מקבלות הרבה יותר ממה שהיה עולה להן כל מרכיב בנפרד", מדגישה בר-טור, "זה כמעט כמו אימון אישי".

16.7.2014

אביטל הירש

שוחה לאט, רצה בעצלתיים ורוכבת להנאתה
עורכת משנה ב-Shvoong



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג