שערורייה בחצי מרתון בייג'ין: 3 רצים נתנו לכוכב המקומי לעקוף אותם

רגע מביך במיוחד במרוץ בסין, כאשר שני רצים קנייתים ורץ אתיופי האטו במכוון לפני קו הסיום וסימנו לאלוף המקומי ג'י הה לעקוף אותם ולנצח. המארגנים פתחו בחקירה, התאחדות האתלטיקה העולמית הגיבה גם היא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רגע הסיום מעורר המחלוקת מבייג'ין | צילום: WIEBO

תמונות כאלה לא רואים כל יום במרוצים תחרותיים. חצי מרתון בייג'ינג שנערך ביום ראשון האחרון זימן רגע שבצורה עדינה ניתן להגדיר אותו כ"לא ספורטיבי" ובצורה מעט פחות עדינה כ"שערוריה" של ממש, כאשר שלושה רצים פשוט אפשרו לכוכב המקומי לעקוף אותם ולנצח במרוץ.

לכתבות נוספות בנושא:
ניצחון גדול לסיסאי למה במרתון בוסטון, הלן אובירי ניצחה בדרמה אצל הנשים
הסיפור המדהים מאחורי הקריטריון האולימפי של מאור טיורי במרתון
היהפוך נמר חברבורותיו? האם רץ חובב יכול להתגבר על היצר כדי להשתפר

שלושת הרצים המדוברים הובילו את הריצה לקראת סיומה –  רוברט קטר ו-ווילי מנאנגאט הקנייתים ודג'נה היילו האתיופי. אלא שאז, כמה מאות מטרים לפני הסיום, הם פשוט האטו ונתנו לסיני ג'י הה לעקוף אותם ולחצות ראשון את קו הסיום. השלושה אף נראים כמבצעים מחוות בידיהם זה לזה, כאומרים להאט, ומחווה לעבר הסיני להאיץ ולעבור אותם.

צפו ברגע מעורר המחלוקת:

התמונות הללו זכו לביקורת רחבת היקף בעולם האתלטיקה וברשתות החברתיות, ואילצו את שלושת הרצים להתגונן ולנסות להסביר. מנאנגט סיפר בראיון לאחר הריצה כי השלושה היו אמורים לשמש כמכתיבי קצב בלבד בריצה. לדבריו, השלושה, יחד עם רץ נוסף, נשכרו על ידי המארגנים כדי לנסות לסייע לג'י לשבור את השיא הסיני, שעומד על 1:02:33 שעות (משימה שהוא לא עמד בה, שכן סיים על 1:03:44 שעות).

"לא הייתי שם כדי להתחרות", אמר מננגאט. "זה לא היה מרוץ תחרותי עבורי. אני לא יודע למה שמים את השם שלי על מספר החזה במקום לכתוב עליו מכתיב קצב. התפקיד שלי היה לקבוע את הקצב ולעזור לבחור לנצח, אבל למרבה הצער, הוא לא השיג את היעד, שהיה לשבור את השיא הלאומי".

דובר בלשכת הספורט של בייג'ינג אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הם חוקרים את האירוע, והוסיף: "נודיע על התוצאות לציבור ברגע שהן יהיו זמינות". בהצהרה מהתאחדות האתלטיקה העולמית בנושא נכתב: "אנו מודעים לצילומים שהסתובבו ברשת מחצי המרתון של בייג'ינג בסוף השבוע ומבינים שישנה חקירה שמתנהלת כעת על ידי הרשויות המקומיות הרלוונטיות. הוגנות הספורט שלנו היא בראש סדר העדיפויות באתלטיקה העולמית, בזמן שהחקירה הזו נמשכת, אנחנו לא יכולים לספק תגובה נוספת".

משתמשים ברשת החברתית הסינית Weibo ביקרו בחריפות את המקרה. אחד המשתמשים כתב: "זה ללא ספק התואר המביך ביותר בקריירה של ג'י". בפוסט אחר הוסיפו: "עם מארגן כל כך גדול ואירוע כל כך ידוע, זה באמת דוחף את הספורטיביות לקרקע בבושה".

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אבישי הגיב:

    שני הקנייתים והאתיופי לובשים את אותה חליפת הריצה,
    אז נראה שהם אכן מכתיבי קצב.
    טוב היו עושים אם היו נמנעים מלחצות את קו הסיום.

  • צחי הגיב:

    כנראה קיבלו הרבה. מאוד כסף כדי לוותר על הכבוד של זכיה במירוץ. נראה שהחבר׳ה המקצוענים מסביב עובדים על יכולת של זון שלוש, הסיני כמעט גמור.

  • צחי הגיב:

    נחמד.
    כנראה קיבלו הרבה. מאוד כסף כדי לוותר על הכבוד של זכיה במירוץ. נראה שהחבר׳ה המקצוענים מסביב עובדים על יכולת של זון שלוש, הסיני כמעט גמור.

  • שמעון הגיב:

    אם יש למישהו עדיין ספק בנוגע לסינים תומכי איראן, על כך שהם רוכשים 90% מתוצרת הנפט של אירא.
    אז מקבל זאת מעוד זוית.
    ושהישראלי הטיפש ימשיך לקנות רכבים סינים ובכך לממן את המתקפה האיראנית הבאה.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג