שלוש נקודות מבט על טריאתלון נשים

מזה 19 שנים, חוזר לו יום אחד, ספורטיבי ומיוחד. 19 שנים שזוג הורים וכל אחד לחוד – סוזי ודני דבוסקין מקיימים מסורת של אירוע ייחודי הנושא את זיכרון בתם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מזה 19 שנים, חוזר לו יום אחד, ספורטיבי ומיוחד. 19 שנים שזוג הורים וכל אחד לחוד – סוזי ודני דבוסקין מקיימים מסורת של אירוע ייחודי הנושא את זיכרון בתם

מאת:הילה מימון


תמר דבוסקין נהרגה כאשר נפגעה מרכב במהלך רכיבת אימון לקראת טריאתלון הנשים כשהיה צעיר וצפוני. בשנותיו הראשונות של האירוע הוא התקיים בחוף עכו. רק בהמשך עבר למשכנו הנוכחי על חוף הרצלייני. מסורת והמשכיות נדירים מצליחים בכל שנה להתעלות על קודמתה במספר המתחרות והרגש ולמשוך ערב רב של נשים בכל הגילאים, בכל רמות היכולת: לשחות, לרכוב ולרוץ.

מבט ראשון: חלי רוזנשטיין
ניסיון והחליפות כבר (כמעט) 19 שנה

הרגשה ביתית, היכרות משפחתית, מקדמות את חלי המופיעה באדיקות באירוע מימיו הראשונים. ללא מחשבות לאחור, עוד בוקר עולה על טריאתלון נשים. עבור מי שנעה במסלול הישגי במשך רוב שנותיה בענף, כחברת נבחרת ישראל לנוער ולבוגרים, בשבת רשמה לזכותה ניצחון שלישי בטריאתלון הנשי. כשומרת על גחלת אהבתה לתחרות ומעבירה אותה הלאה, כמאמנת. בנוסף להיותה מתחרה, הביאה איתה 12 ממתאמנות קבוצתה. על המסלול חלקה לא רק את ניסיונה אלא גם את חליפות התחרות שליוו אותה בתקופות שונות בעברה. ארבע חליפות חילקה חלי, שלוש מתוכן העניקה לבנות שזהו להן טריאתלון בכורה. כך, בזמן שמרגע הזינוק הייתה מרוכזת בשלה, מובילה בפער דקה בשחייה, פותחת מבערים על מסלול הרכיבה, ומשייטת בנוחות על מסלול הריצה, לחתום ניצחון בחמש דקות על סגניתה, למקצה הספרינט עד 34, בזמן שסגניתה בלוח התוצאות, אירנה מאזין, שהוזנקה במקצה הותיק יותר עדיין הייתה על מסלול הרכיבה.

על מסלול התחרות הייתה פזורה נכוחותה, בחליפות של אדום וירוק ושחור, עוטפת את המתאמנות בניסיון.

גאה בניצחון, גאה בדוגמא שיכלה להציג בפני הספורטאיות שלה.
גאה במקום השקט והמאוזן אליו הגיעה, מקום בחיים המאפשר לה לשלב השגיות לצד
עבודה, זמן חברים, זמן משפחה וזמן לעצמה.


מימין לשמאל: קרן, נועה ואוסנת עם החליפות של חלי



מבט שני: גילי צוקרמן
עממי אחרי תחרותי – כי על טריאתלון נשים אין מוותרים

הגעתי, התארגנתי, התחממתי. ומרגע הזינוק נתתי את כל מה שהיה לי. כל כך פשוטה היא הדרך של גילי להתחרות. עם ניצחון אחד במקצה הספרינט שרשום לזכותה, ורקורד כמתחרה קבועה משנת 2003. משיקולי כושר העדיפה לחוות את האירוע על הצד העממי. אך גם היא, כמו חלי, לא זרה לעולם התחרותי, כחברת נבחרת הנוער והבוגרים בעבר, לגילי יש ניסיון לא מועט על קווי זינוק במקומות שונים בעולם. בשבת הייתה בתפקיד מאמנת לצד היותה מתחרה על המסלול, ועל קו הזינוק העממי היה נוח ללוות את קבוצת המתאמנות בהתארגנות משותפת לקראת הזינוק. הרבה אהבה עידוד וכיף, בסולידריות הקבוצתית. התפזרה, עם הספורטאיות שהיא מאמנת, על המסלול מהשמע אות הזינוק. ניצחון קליל למדי במקצה, לא השאיר לשותפותיה למסלול סיכוי שווה, אומנם ביציאה מהמים הקדימו אותה מספר שחייניות, אך יתרון הניסיון והמיומנות בשטח ההחלפה העניק לה את הבכורה על מסלול הרכיבה. יתרון שנשמר גם במעבר לריצה. המחויבות לאירוע הייחודי הייתה מעל הכל והדוגמא האישית בעצם ההשתתפות הייתה שווה יותר מהניצחון.  

מבט שלישי: מורן לניאדו
על הזדמנויות ראשונות – ספרינט בכורה וציוד בהשאלה

בוקר יום שבת, טריאתלון נשים חגג 19 שנים. אני כותבת שורות אלו במדים, בכוננות שקטה בבסיס בצפון ארץ בזמן שאופני הכביש שלי עושות את דרכן להרצליה. קצת פחות משבוע קודם לכן, הופקדו למשמרת אצל חברה, שנועדה להתחרות בטריאתלון בכורה. אחרי שניקיתי מעט מהאבק שהצטבר על השלדה וחישוקי הגלגלים, הצמיגים נופחו והכסא הונמך בסיוע עוללה סקרנית, בת שלוש (וחצי). נערכה היכרות ראשונית בין "נועה", אופני הכביש שלי, לבין מורן. לאחר מספר סיבובים, משחקי הילוכים, האטה, עצירה, עלייה וירידה, במגרש הכדורסל הקרוב נפרדת לשלום.

חוויה ראשונה בטריאתלון היא תמיד מיוחדת, כל הכנה לא תוכל להשתוות באמת לרגעי המאמץ על המסלול בזמן אמת. וכמו שגיליתי גם אני לפני מספר שנים, כך גם מורן מצאה שהשחייה לא ממש ענתה לציפיות בתחילת הדרך, משהו העיק מעט וחנק, לפני שהשתחרר. ביציאה למסלול הרכיבה, "נועה" גמגמה בעלייה הראשונה, ולקראת סופה השתיים חמקו מהתרסקות צמודה. אבל שום תקלה בוודאי לא יכולה לקלקל את ההרגשה כשאת יודעת שעל המסלול צופות בהערצה ומעודדות, שתי בנותייך הקטנות. ואביהן בוודאי מצביע עליך בזמן שאת חולפת על פניהן עם כל הקפה על המסלול. וגם אם השלמת קטע הריצה הרגישה מעט כבדה ואיטית, והזמן הסופי רחוק מספר דקות משתוכנן, מסורת הטריאתלון הזה, מתריסה שהחיוך והאווירה חשובים מהכל, ובטריאתלון הזה כל אחת מנצחת.

עשירייה ראשונה בטריאתלון הנשים:
1. רוזנשטיין חלי 1:07:32.60 שעה
2. מאזין אירנה 1:09:06.50 שעה
3. לוין יעל 1:13:10.00 שעה
4. טלבי טל 1:13:46.35 שעה
5. בר נתן לילך 1:14:01.00 שעה
6. כריסטאנה יונג 1:14:23.60 שעה
7. פרידמן ליאן 1:16:13.35
8. חן ירדן 1:16:18.25 שעה
9. וינקלר מיה 1:16:52.00 שעה
10. יניר נטע 1:17:09.45 שעה


3.6.2012


הילה מימוןהילה מימון
סטודנטית לפסיכולוגיה ביולגיה ותזונה מאמנת טריאתלון וטריאתלטית



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג