שיא ישראלי אדיר לגשאו איילה במרתון סביליה

המרתוניסט הישראלי עשה זאת שוב, וקיזז 40 שניות מהשיא הקודם, עם תוצאה נהדרת של 2:04:53 שעות. איילה סיים במקום השלישי במרוץ האיכותי והבטיח את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גשאו איילה במרתון סביליה | צילום: איגוד האתלטיקה

המרתוניסט הישראלי גשאו איילה רשם היום (ראשון) הישג אדיר כשסיים במקום השלישי במרתון סביליה היוקרתי, עם שיא ישראלי מדהים של 2:04:53 שעות, בזכותו הבטיח את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריז. שיאו הישראלי הקודם של איילה נקבע בדיוק לפני שנה באותו המסלול, והיה 2:05:33 שעות, וכעת הוא קיזז ב-40 שניות את השיא הקודם.

המרתון בסביליה נחשב לאחד השטוחים והמהירים ביותר בעולם, וגם התנאים היו לטובת הרצים היום, עם טמפרטורות נמוכות יחסית של כ-8 מעלות בעת הזינוק, וללא רוחות חזקות, ולא בכדי בחר בו איילה זו השנה השנייה ברציפות כיעד המרכזי שלו למרתון מהיר.

גשאו איילה על הפודיום במרתון סביליה | צילום: איגוד האתלטיקה

איילה פתח נהדר וניצב בדבוקה המובילה מפתיחת הריצה מאחורי מכתיבי הקצב. הוא חצה חמשת הקילומטרים הראשונים בזמן של 14:37 דקות, המשיך עם 29:03 דקות ב-10 ק"מ ושמר על קצב של 2:55 דקות לק"מ. בחצי המרתון קבע איילה 1:01:49 שעות, תוצאה נהדרת ו-42 שניות מהר יותר מקצב השיא הישראלי שלו.

הקצב המהיר נמשך גם אחרי שמכתיבי הקצב ירדו מהמסלול ואיילה התייצב במקום השלישי הכללי אחרי דרסה גלטה האתיופי ומורהאד אמדוני הצרפתי. אחרי 30 ק"מ זמנו של הישראלי היה 1:28.06 שעות וב-35 ק"מ עמד על 1:43.22 שעות, מהיר באופן משמעותי מקצב שיא ישראלי. עד הסיום הקצב של איילה נשמר על 2:57 דקות לק"מ, ואחרי 40 ק"מ הוא עמד על 1:58.23 שעות.

גשאו איילה במרתון סביליה | צילום: איגוד האתלטיקה

עד הסיום איילה שמר על הקצב ועל מיקומו וחצה את קו הסיום שלישי, בהישג אדיר נוסף למרתוניסט הישראלי בן ה-27, שנראה שרק הולך ומשתפר. לפניו, גלטה עוד הגדיל את הפער עד הסיום וקבע שיא מסלול איכותי של 2:03.26 שעות (השיא הקודם היה 2:04:43 שעות של אסראר אבדרחמאן האתיופי מ-2022). אמדוני סיים על 2:03:46 שעות.

"אני כל כך שמח להשיג את הכרטיס למשחקים האולימפיים, ועוד עם שיא ישראלי חדש. אין נרגש ומאושר ממני" אמר איילה והוסיף: "זה חלום של כל ספורטאי להגיע לאולימפיאדה. זו זכות גדולה לייצג את המדינה, במיוחד בימים האלה ובתקופה הקשה שעם ישראל עובר. אני מצפה בקוצר רוח ללבוש את מדי נבחרת ישראל ולרוץ ברחובות פריז עם דגל ישראל על החזה. אני מבטיח לעשות את הכי טוב שלי ולייצג את המדינה בכבוד".

המאבק הישראלי על הכרטיס השלישי והאחרון לריצת המרתון האולימפית נמשך, כששני הרצים שמתחרים עליו הוא גירמה אמרה ואיימרו עלמיה. אמרה מחזיק בתוצאה של 02:05:52 שעות, ולעלמיה יש תוצאה של 02:06:04 שעות. השלישייה תיסגר לאחר מרתון טוקיו בתחילת החודש הבא, בו ישתתף איימרו עלמיה. גירמה אמרה ויתר על ריצת מרתון וירוץ את חצי מרתון ליסבון באמצע חודש מרץ. בעל התוצאה המהירה ביותר מבין השניים יהיה הנציג השלישי בפריז.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג