שיא חדש מדהים במרתון טבריה

 במזג אויר מעונן של 16 מעלות בלי רוחות צד טיפוסיות של מרתון טבריה הביא לתוצאות מרשימות של הרצים הזרים ושיפור שיאיהם. הרצים הישראלים לא הצליחו לנצל את התנאים הטובים, ולהשיג את הקריטריון לאליפות העולם במרתון ברלין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

 במזג אויר מעונן של 16 מעלות בלי רוחות צד טיפוסיות של מרתון טבריה הביא לתוצאות מרשימות של הרצים הזרים ושיפור שיאיהם. הרצים הישראלים לא הצליחו לנצל את התנאים הטובים, ולהשיג את הקריטריון לאליפות העולם במרתון ברלין

מאת:יריב זרביב


"אני גאה להיות כאן היום, ואני שמח עם התוצאה שהשגתי", אמר מוצ’רו הקנייתי בסיום המרתון אשר סיים במקום שני בתוצאה של 02:09:37 שעות והוסיף: "ג’קסון שניצח, הוא עזר לי במהלך הריצה. מזג האויר היה נהדר, ואם יש הזדמנות לעשות שיא חדש, אני שמח שהצלחתי להשיג אותו." מוצ’רו למרות מקומו השני שיפר את שיאו משנה שעברה שנקבע גם הוא במרתון טבריה. "אני מרוצה מהתפתחות המרתון, ומקווה ששנה הבאה יהיו עוד נותני חסות, ובכך יהיו מתמודדים רבים יותר, ונוכל להגיע לשיא נוסף של 02:07 ואולי גם 02:06. תודה רבה שאירחתם אותנו."

ג’קסון קוטוט הקנייתי בכלל הגיע לישראל כפייסר לחבריו הקנייתים אולם בשל כושרו שהיה מצויין היום, החליט ללכת עד הסוף ולסיים את המרתון. ג’קסון בן ה-21 נהג להשתתף בריצות שדה, ורץ שני מרתונים בלבד ובשנה שעברה הגיע שלישי בטבריה.

שלמה בן גל, יו"ר איגוד האתלטיקה: "למרות נפילות הקטיושות בצפון, יצא המרתון לדרך. מזג האויר היה מצויין ונקבעו תוצאת שיא מסלול. אני מאוכזב מהישראלים שאף אחד לא השיג את הקריטריון לאליפות העולם, יחד עם זאת, אני מאמין שיעשו זאת במרתון הבא."

"בעקבות התוצאות אנו מרגישים שהמומנטום שאנו נמצאים בו נותנים למדינת ישראל משקל רב, ויש בכוונותינו להעלות את הפרס לשובר שיא המסלול למאה אלף דולר, שיגיעו בחלקו מתקציב הממשלה וחלקו מנותני החסות. אני מרגיש שמשנה לשנה המרתון הופך למשומן יותר. אני כבר קבעתי בעירייה ישיבה ובה נגבש אסטרטגיה חדשה בכדי להגיע ליעד זה." הגיב לאחר המרתון ראש עיריית טבריה זהר עובד.

מקצה הילדים במרתון בוטל בשל המצב בצפון, וכן ילדי בתי הספר באזור לא הגיעו לעודד בשל המצב הנוכחי. היילה סטאין פרש בק"מ ה-21 בשל כאבים ברגל ימין.
וודג’ זבדיה המנצח מהישראלים אמר: "אני מאוכזב מהתוצאה, מאוד רציתי להשיג את הקריטריון לברלין אבל אני יותר מאוכזב שלא היה איתי רץ נוסף היום שירוץ איתי." וודג’ רץ את החצי השני של המרחק לבד ללא מי ידחוף אותו קדימה. וודג’ הוסיף שבמידה ויעלו את גובה הפרסים, זה יעזור בהעלאת רמת המרתון.
אסף בימרו שהגיע שני בגברים מבין הישראלים אמר בסיום המרתון: "אני מקווה שאני אוכל לשפר את התוצאה שלי במרתון פריס ובכך להשיג את הקריטריון לאליפות העולם".

בנשים זכתה לרן קוסגיי (קנייה) 02:39:07 בתוצאה 02:39:07 שעות. במקצה הנשים הישראליות זכתה אורנה בלאו כאשר לוריס מנדלוביץ’ הובילה בהפרש של שתי דקות עד הק"מ ה-40. לוריס סובלת מדלקת באזור הברך ועברה טיפולים רבים אשר הצליחו בסופו של דבר להביא לשיפור במצבה כך שהצליחה לרוץ היום.
אורנה בלאו סיימה ראשונה בתוצאה 03:00:30 שעות. לוריס סיימה ב- 01:45 דקות אחריה.

תוצאות גברים:
מקום ראשון ג’קסון קוטוט (קנייה) 02:08:06
מקום שני לאונרד מוצ’רו (קנייה) 02:09:36
מקום שלישי פילמון בויט (קנייה) 02:10:54

אליפות ישראל במרתון (גברים):
מקום ראשון זבדיה וודג’ (הפועל חולון) 02:19:10
מקום שני אסף בימרו (הפועל חולון) 02:20:06
מקום שלישי דסטאו סוואנך (מכבי ת"א) 02:24:17
מקום רביעי זהר זמירו (אתלטי אורן השרון) 02:29:16
מקום חמישי ניר כהן (צה"ל) 02:34:35

תוצאות נשים:מקום ראשון לרן קוסגיי (קנייה) 02:39:07
מקום שני אדיס אסרט (אתיופיה) 02:43:23
מקום שלישי ג’מדה מסרט קטו (אתיופיה) 02:47:04

אליפות ישראל (נשים):
מקום ראשון אורנה בלאו (מכבי תל אביב) 03:00:29
מקום שני לוריס מנדלוביץ’ (אתלטי רמת השרון) 03:02:15



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג