שיא העולם לנשים נשבר במרתון לונדון, תוצאה מטורפת לבקלה בגיל 41

פרס ג'פצ'ירצ'יר ניצחה עם שיא עולם במרוץ לנשים בלבד, 2:16:16 שעות, אחרי קרב צמוד. אלכסנדר מוטיסו מוניאנו ניצח אצל הגברים, אולם את מירב תשומת הלב תפס בקלה האגדי, שסיים שני עם שיא עולם לגיל 40+ וביצוע הירואי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פרס ג'פצ'ירצ'יר מנצחת במרתון לונדון | צילום: Abbott WMMajors

מרתון לונדון, המרתון השלישי של 2024 בסדרת המייג'ורים, נערך היום (ראשון) וכצפוי, סיפק לא מעט רגעים שייכנסו לספרי ההיסטוריה (וגם כ-30 ישראלים שזינקו אליו). אצל הנשים, פרס ג'פצ'ירצ'יר שברה את שיא העולם לנשים (במקצה נשים בלבד), כאשר אצל הגברים ניצח אלכסנדר מוטיסו מוניאנו בדאבל קנייתי, אך מי שהרשים לא פחות היה קנניסה בקלה האגדי, שבגיל 41 סיים שני עם שיא עולם למאסטרס.

לכתבות נוספות בנושא:
טדסה גטהון והדר אופיר פורר אלופי ישראל ב-10,000
בין דמעות לדמעות: מהאנטישמיות במרתון פריז להעצמה במרוץ הלילה

כדי שתרגישו מוכנים: כל מה שצריך לדעת על המסלולים במרוץ חדרה ב-26.4

מקצה הנשים
המרתון הנשי סיפק את אחד השדות העמוקים שנראו אי פעם במרתון. ג'פצ'ירצ'יר, אלופת העולם שלוש פעמים בחצי מרתון גברה על שיאנית העולם הנוכחית טיגיסט אספה, על המנצחת בלונדון ב-2021, ג'וסילין ג'פקוסגיי ועל סגנית אלופת בשנה שעברה, מגרטו אלמו. כולן סיימו מתחת ל-2:17 שעות והמנצחת המהירה עם 2:16:16 שעות, שיפור של 45 שניות לשיא של מארי ג'פקוסגיי מלונדון ב-2017 הניצחון השלישי שלה במרתון מייג'ור.

הקרב היה צמוד במיוחד עד הסיום, כאשר הפיניש של ג'פצ'ירצ'יר היה טוב יותר ונתן לה את הניצחון בפער של שבע שניות בלבד מאספה, שהחמיצה הזדמנות להשיג דאבל שיאי עולם. את הפודיום השלימה ג'פקוסגיי שנייה אחת בלבד מהאתיופית כשאלמו מסיימת מחוץ לפודיום על חודן של 10 שניות בסך הכל.

למען הסדר הטוב – לנשים יש שני שיאי עולם – שיא עולם במרוץ מעורב ושיא עולם במרוץ לנשים בלבד. מרבית המרוצים בעולם הם מעורבים, ולכן ישנם פחות ניסיונות להשיג את השיא לנשים בלבד, אולם מרתון לונדון הוא הזדמנות מושלמת לכך. כמובן שהשיא במרוץ מעורב הוא מהיר יותר, שכן הנשים יכולות להימשך על ידי מושכי קצב גברים. שיא העולם במרוץ מעורב הוא 2:11:53 שעות של אספה.

מקצה הגברים
סלחו לנו כי אנחנו מתרגשים הפעם יותר מהמקום השני מאשר מהמקום הראשון, אולם מה שעשה היום קנניסה בקלה בגיל 41 הוא באמת יוצא דופן. האתיופי, שיאן העולם לשעבר למי ששכח ועדיין המרתוניסט השלישי בטיבו בכל הזמנים, הפגין יכולת פנומנלית ביחס לכל גיל והיה בדבוקה המובילה עם מוניאנו, אלוף העולם לשעבר טמיראט טולה, דאוויט וולדה ומילקסה מאנגשה.

1:40 שעות בתוך המרוץ טולה ו-וולדה לא עמדו בקצב, וחמש דקות לאחר מכן נשר גם מאנגשה. ובקלה? הוא לא ויתר לרגע וקיבלנו לפתע קרב ראש-בראש בינו לבין מוניאנו, שצעיר ממנו ב-14 שנה. רק ממש בק"מ האחרונים הצליח הקנייתי להתנער מיריבו הוותיק ולנצח בזמן של 2:04:01 שעות. בקלה סיים 14 שניות לאחר מכן, עם 2:04:15 שעות, הזמן המהיר ביותר בהיסטוריה לרץ מעל גיל 40. אמיל קאיירס הבריטי השלים את הפודיום עם 2:06:46 שעות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג