שוונג ומראות אימג' בנק בוחרים את התמונות הגדולות של שנת 2012 – חלק רביעי

אילת אירחה את אליפות אירופה, לונדון סיפקה שתי דרמות עוצרות נשימה וכריסי וולינגטון, אשת הברזל האדירה, פינתה את הזירה ליורשת. הרגעים הבולטים של 2012 בטריאתלון – כתבה אחרונה בסדרה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אילת אירחה את אליפות אירופה, לונדון סיפקה שתי דרמות עוצרות נשימה וכריסי וולינגטון, אשת הברזל האדירה, פינתה את הזירה ליורשת. הרגעים הבולטים של 2012 בטריאתלון – כתבה אחרונה בסדרה

מאת:מערכת שוונג ושרלי שטרית (אימג'בנק)


היי דרומה לאילת
זה אולי לא עשה כותרות כמו אירוח הפיינל פור בכדורסל, אבל ישראל זכתה בכבוד לארח את אליפות אירופה בטריאתלון השנה. אפילו הרוחות, שהעלו סופות חול, לא יכלו לארגון המוצלח. חאווייר גומז, הטריאתלט הספרדי בן ה-29,  נטל את ההובלה בחצי השני של הריצה כדי להשלים את ניצחונו השלישי באליפות אירופה. כארבעה חודשים לאחר מכן הוא נטל מדליית כסף בטריאתלון של המשחקים האולימפיים וחצי שנה אחר כך גם ניצח באליפות העולם. גם המנצחת בין הנשים, ניקולה ספיריג, המשיכה מניצחון באליפות אירופה למדליית הכסף בטריאתלון של המשחקים האולימפיים בלונדון. לדעת רבים השיא האמיתי של המשחקים היה המקצה הפאראולימפי שהתקיים לראשונה באליפות אירופה.

בואי נימלט מן האספלט – רוכבי האופניים VS. הרוחות האילתיות
(צילום: Handout, אימג'בנק, מראות אימג')

דוכן המנצחים של משפחת בראונלי
בלונדון, ארבעה חודשים מאוחר יותר, המזל התרחק קצת מגומז. את הטריאתלון האולימפי הוא סיים שני, והתהילה היתה מנת חלקו של הטריאתלט הבריטי אליסטר בראונלי, שכבר אז החזיק ב-8 מדליות זהב מאליפויות העולם ואירופה. מבחינת בראונלי, העמידה על דוכן המנצחים לא היתה אלא אירוע משפחתי פנימי כשלימינו גומז, ולשמאלו – ג'ונתן בראונלי, אחיו, שענד ארד.


אחווה אולימפית – גומז ובראונלי בסוף המרוץ (צילום: Paul Gilham, אימג'בנק, מראות אימג')

הפוטו פיניש הגדול של לונדון
אם אחרי ששחתה 1.5 ק"מ באגם ההייד פארק, רכבה 43 ק"מ על אופניים ורצה עוד 10 ק"מ, היתה הטריאתלטית השוויצרית ניקולה ספיריג מתמהמהת לרגע בגמר הטריאתלון האולימפי של לונדון, ולו לשנייה נמהרת אחת, היתה יריבתה השבדית ליסה נורדן מנצחת. 15 ס"מ בלבד הפרידו ביניהן בקו הסיום וגם אלה נראו רק לאחר ניתוח תמונת הפוטו-פיניש. אגב, אם שתיהן סיימו טריאתלון בזמן זהה – 1:59:48 שעות – כמה מאיות שנייה נכנסות ב-15 ס"מ?


על קוצו של קו – ספיריג, נורדן וסרט הגמר (צילום: Handout, אימג'בנק, מראות אימג')

וולינגטון תולה את הנעליים
בתחילת דצמבר יצאה ההודעה: כריסי וולינגטון, מנצחתאליפות העולם בתחרות איש הברזל בהוואי 4 פעמים, בישרה על פרישתה מפעילות מקצוענית בגיל 35. הבריטית שמחזיקה לא רק בשיא העולם לנשיםבתחרות אלא גם בשני הזמנים הטובים שאחריו, שמחזיקה בשיא המרתון המהיר ביותר בהיסטוריה של תחרויות איש הברזל (2:44:35 שעות) וגם בשיא מסלול האופניים של תחרויות איש ברזל (4:36:33 שעות), הציבה סטנדרטים חדשים וכמעט בלתי אנושיים בענף המאתגר ממילא. בפעם האחרונה בה זכתה באליפות העולם בהוואי (בתמונה), ב-2011, היא עשתה זאת 4 ימים לאחר ששוחררה מאשפוז בן שבוע וחצי בבית חולים משום שקרעה שריר בחזה, אחרי שהתרסקה עם אופניה באימון. "הגדרתי מחדש לעצמי ולאחרים את הגבולות של מה שאפשר לעשות", אמרה לאחר שחצתה את קו הסיום בצ'אלנג' רות', שם קבעה את שיא העולם. אין ספק.


נגמר הכוח – וולינגטון בסיום אליפות העולם באיש הברזל בהוואי, 2011, התואר האחרון בו זכתה (צילום: Alvis Upitis, אימג'בנק, מראות אימג')


31.12.2012


כתבה זו נכתבה בשיתוףמחלקת התוכן של חברת אימג' בנק (מראותאימג' בע"מ), המספקת לציבור תמונות ארכיון ותמונות איכותיות בכל נושאומכל העולם.


• שוונג ואימג'בנק בוחרים את התמונות הגדולות של שנת 2012 – חלק ראשון – לחצו מראות אימג'
• שוונג ואימג'בנק בוחרים את התמונות הגדולות של שנת 2012 – חלק שני – לחצו מראות אימג'

שוונג ואימג'בנק בוחרים את התמונות הגדולות של שנת 2012 – חלק שלישי – לחצו מראות אימג'



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג