רצים לכנסת: יוחנן פלסנר – הח"כ שהיה אלוף ב-200 מטר חזה

הוא שוחה כבר יותר מ-30 שנה ורשם 3 מדליות באליפות המאסטרס השנה. הוא חותר לקדם חקיקה שתסדיר את פעילות איגודי הספורט, אך גם לרדת מדקה למרחק 100 מטר. יוחנן פלסנר פותח את המדור החדש, בו נתחקר את המתמודדים הספורטיביים לכנסת ה-19
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הוא שוחה כבר יותר מ-30 שנה ורשם 3 מדליות באליפות המאסטרס השנה. הוא חותר לקדם חקיקה שתסדיר את פעילות איגודי הספורט, אך גם לרדת מדקה למרחק 100 מטר. יוחנן פלסנר פותח את המדור החדש, בו נתחקר את המתמודדים הספורטיביים לכנסת ה-19

מאת:מאיה גייר


יוחנן פלסנר ניצב במקום השלישי ברשימת מפלגת קדימה לכנסת -19. הוא מכהן כח"כ מטעם קדימה בכנסת מסוף שנת 2007, שימש כיו"ר צוות וועדת החוץ והביטחון ליישום חוק טל ועמד בראש "הוועדה לקידום השיוויון בנטל".

איזו פעילות ספורטיבית אתה עושה?
ענף הספורט העיקרי שלי לכל אורך השנים היה שחייה. אני שוחה כבר 31 שנים, מאז גיל 9. עד הגיוס הייתי שחיין תחרותי באגודת הפועל ירושלים והייתי גם אלוף ישראל לנוער, לגיל שלי. שחיתי בעיקר 200 ו-400 מטר, מעורב, חתירה ופרפר.

נשמע שהיית שחיין מוכשר, למה לא ניסית להפוך לשחיין מקצועי?
אני לא יודע אם הייתי מצליח להיות ספורטאי מצטיין אבל מבחינתי זה לא עמד הפרק. החלום שלי לכל אורך התיכון היה להיות לוחם בסיירת מטכ"ל והתאמנתי לקראת זה ברצינות רבה, למשל בריצה עם משקולות בהרי ירושלים. לא שאני טוען שנועדתי להיות ספורטאי אולימפי וזה נגדע. הייתי מתאמן רציני והגעתי להישגים כתוצאה מאימונים קשים ולא כתוצאה מכישרון יתר. אחרי הפסקה של חמש שנים שבהן הייתי בצבא, חזרתי לשחות ומאז היעד שלי, שלרוב עמדתי בו, הוא להתאמן שלוש פעמים בשבוע.


צילום: איציק חצק


איפה ועם מי אתה מתאמן?
בחמש השנים האחרונות אני שוחה 3 פעמים בשבוע במסגרת קבוצת "עולם המים", אני
משתתף גם בתחרויות ובמחנות אימונים שלהם. בנוסף אני מנסה גם פעם אחת בשבוע
לעשות משהו שקשור בריצה. לרוב זה בצורת משחק כדורגל עם חברים בשכונה.


אתה מקבל תגובות יוצאות דופן מאנשים באימונים?

האמת היא שהחברים לקבוצה הם חברים שלי כבר כמה שנים טובות, כך שמדי פעם יש דחקות, נאמר אם הגיעו לצלם אותי, אבל רוב הזמן היחס הוא לגמרי רגיל. אנחנו משאירים את הפוליטיקה מחוץ לבריכה ובמים מה שקובע זו איכות השחייה.

עד כמה קמפיין הבחירות מקשה על הפעילות?
מקשה, אני מפסיד אימונים מדי פעם אבל משתדל להשלים. אני מקווה שעוד מעט יודיעו לי שיש באופק איזושהי תחרות והחשש מלהביך את עצמי יגרום לי להתאמן ביתר רצינות.

באילו תחרויות השתתפת?
אני משתתף כל שנה באליפות ישראל למאסטרס. השנה הגעתי למקום ראשון בגילאי 40-44 ב-200 מטר חזה וביחד עם קבוצת השליחים של "עולם המים" זכיתי בשתי מדליות זהב. בנוסף השתתפתי השנה במשחה "Port2Port" של שוונג – שחיתי במשחה הארוך מנמל יפו לנמל תל אביב. הגעתי למקום ה-33. מאוד נהניתי, סיימתי עם תחושה של התרוממות רוח.

מה הישג השיא שלך?
עצם זה שאני מתמיד זה ההישג הכי חשוב מבחינתי. למרות כל לחץ הזמן, המשפחה, העבודה – מעולם לא הצטערתי על אימון שעשיתי. בעצם למעט מקרים שבהם הייתי חולה ואז זה הפיל אותי…

אז אתה מהמכורים האלה?
מדי פעם אני עושה את הטעות הזו ואז מצטער עליה. זה לא תקף לדלקות בכל מיני אזורים בגוף – במקרה כזה אני ממשיך להתאמן קבוע, כי מגיעים לאיזה גיל שבו אין מצב שאתה לא סובל ממשהו.

נשמע שאתה בכושר מצוין – אם הייתי עושה מדד בין חברי הכנסת, היית אומר שאתה נמצא בכושר הטוב ביותר?
את מעמידה אותי במצב בעייתי כי מצד אחד אני בן אדם מאוד תחרותי ומצד שני אני חייב להיזהר לא לדבר סרה בקולגות שלי. אבל אני חושב שכן. מי יכול לתת פייט? כמובן שבשחייה אף אחד לא אבל חמד עאמר מישראל ביתנו שהוא קראטיסט ואני חושב שהוא בכושר טוב.

יש לך איזה מודל ספורטיבי לחיקוי או ספורטאי נערץ?
אני פחות צרכן של ספורט כצופה ויותר אוהב לעשות. המודל לחיקוי שלי הוא אורי סלע, מי שמוביל את "עולם המים", שבכריזמה שלו השפיע על החיים של המון אנשים וגרם להם לעסוק בספורט באופן שוטף וגם יצר להם מסגרת חברתית לעשות את זה. במובן הזה אני מתרשם ממנו לא פחות מכל ספורטאי בקודקוד.

אתה מוצא איזה חיבור בין הפעילות הספורטיבית לבין הפעילות הפוליטית?
חד משמעית כן. פוליטיקה, מי שלוקח אותה ברצינות, כייעוד, כמחויבות, היא ריצה למרחקים ארוכים. זה דורש התמדה וכל הזמן להסתכל למטרה, עקביות, לעבוד קשה ולעבור הרבה רגעים סיזיפיים בדרך. זה ממש כמו בספורט. משום שאני רץ למרחקים ארוכים בייעוד הציבורי שלי, אני מבין שחלק מזה חייב להיות השמירה על הכושר כי זה שומר אותך לא רק בכושר גופני, אלא גם בריכוז ובתפקוד גבוהים וגם שומר על שמחת חיים – זה מאוד קריטי. לכן ברור לי לגמרי שזה חלק מהותי מהיכולת שלי להתמיד לאורך זמן בקידום סדר היום הציבורי שלי.

אתה מזהה גם את הסבל והכאב בשניהם?
לגמרי.

בפעילות הפרלמנטרית אתה מתכוון לקדם ספורט באופן כלשהו?
בהחלט. אני מאוד מאמין בחשיבות של ספורט, גם עממי וגם תחרותי, כיעד לאומי, גם מבחינת החשיבות לבריאות וגם בתרומה הקהילתית והחברתית שלו, וביכולת שלו לייצר מנהיגות. לכן עזרתי לטפל בעשרות מקרים שונים הנוגעים לנושא ואני מהווה מין כתובת לפניות ציבור בעניין. אני מנסה לקדם חקיקה מקיפה, שלא הצלחנו להשלים בקדנציה הזו, שתסדיר את כל הפעילות של איגודי הספורט באופן שיכניס יותר מקצוענות ויוריד עסקנות ובזבוז של משאבים ציבוריים. אלה דברים שאני מאמין בהם ומחויב להם.

לסיום – מה החלום ספורטיבי שהיית רוצה להגשים?
לרדת בגילי המופלג מדקה ב-100 חתירה. בבריכה קצרה, כי בבריכה ארוכה לא נשמע ריאלי לצערי.

24.12.2012


מאיה גייר – עורכת תוכן בשוונג, עושה ספורט כדי לא להשתגע מכל מה שמעצבן במדינה הזאת. וגם כדי להיות רזה.








אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג