רצה הותקפה בשבילי פארק הירקון: "מזל שיכולתי לרוץ מהר"

האולטרה מרתוניסטית אירית גרינברג קושניר רצה בהרבה מקומות, אבל דווקא במסלול הבית שלה היא חוותה ביום שישי אירוע טראומתי במיוחד. "מעכשיו ארוץ גם עם גז פלפל"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

פארק הירקון נחשב לאחד המקומות האטרקטיביים לרצים, שבעיקר נהנים מהשטח העצום שלו, המסלולים הנוחים והמפנקים ובעיקר מאווירת הרוגע. קרוב לוודאי שרוב הרצים יעידו שהדבר המפחיד ביותר שקרה להם שם היה מפגש עם להקות תנים, שמתגלים מהר מאוד כפחדנים במיוחד.

וזו לא הפעם הראשונה שקרה לה משהו כזה במסלול אורבני. אירית גרינברג קושניר | צילום: באדיבות אירית גרינברג קושניר

למרבה הצער, אירית גרינברג-קושניר חוותה מקרה מלחיץ במיוחד ביום שישי האחרון, מקרה שצריך להדליק נורה אדומה לכל מי שמתכוון לרוץ שם לבד. אירית גרינברג-קושניר היא אולטרה מרתוניסטית מוכרת בקהילת הרצים למרחקים ארוכים, וביום שישי לקראת כניסת השבת היא יצאה לאימון ריצה שני באותו יום על המסלול שאותו היא מגדירה כמסלול הבית שלה. היא התאמנה בצד המזרחי של פארק הירקון, באזור של בית החולים "אסותא" והחליטה לרוץ על שביל אספלט חדש יחסית שנמצא במקביל לשביל הריצה והרכיבה הראשי של הפארק, רק דרומית אליו לכיוון אזור התעשייה של בני ברק (דן דיזיין סנטר).

"החלטתי לרוץ בשביל הזה הלוך וחזור", מספרת אירית גרינברג-קושניר, "כשרצתי בהלוך היו עוד שלושה אנשים על המסלול כולל גבר שפשוט הלך שם. כשהגעתי לאותה נקודה בדרך חזרה, ראיתי את אותו הגבר יוצא לכיווני מהשיחים, רק שהפעם הוא לבש רק טי-שירט אדומה עד המותניים והיה ערום בפלג גופו התחתון. תוך כדי שרצתי הוא יצא לכיווני בזרועות פשוטות ואני מיד קפצתי לכיוון השני וצעקתי משהו בסגנון 'הבהלת אותי'.

"הוא אמר משהו, אבל הייתי עם אזניות ולא הצלחתי לשמוע. באותו רגע ועל רגליים עייפות במיוחד התחלתי לרוץ הכי מהר שאני יכולה, הסתכלתי אחורה ועדיין ראיתי אותו. קשה לי להבין אם הוא רץ אחריי, פשוט המשכתי לרוץ הכי מהר שיכולתי ותוך כדי שלפתי את הטלפון הנייד והתקשרתי לשיחה האחרונה. זו היתה חברה מהעבודה, שנשארה איתי על הקו עד שהגעתי למקום בטוח. בהתחלה מצאתי כמה אנשים שעשו על האש והצליחו להרגיע אותי, אחר כך התקשרתי לבעלי שיבוא לקחת אותי, ובאוטו כבר פרצתי בבכי לפני שעליתי הביתה אל הילדים". 

אירית גרינברג-קושניר צוברת לא מעט קילומטראז' של ריצה בתכניות האימונים שלה ובמקרים רבים היא רצה במסלולי שטח שרחוקים מאוד מאותו מסלול בית בו חוותה טראומה רצינית. "דווקא בשטח שומעים פחות על דברים כאלה, כי גם לפני שנתיים כשרצתי ברחוב בני אפרים ראיתי מישהו ערום שיצא מהשיחים. כנראה שהגיוני יותר שאנשים כאלה יופיעו במקומות של ריכוזי אוכלוסייה גדולים".

"הכי אירוני שזה קרה ביום האשה הבינלאומי". אירית גרינברג קושניר | צילום: SportPhotography

אחרי התייעצות עם איש משטרה, היא הגישה הבוקר (ראשון) תלונה בתחנת גלילות ירקון, ותיארה את התוקף כגבר בסביבות גיל 40 עם שיער פרוע ומוזנח, לא כהה ולא בהיר מדי. על המסקנות שיש לה מהאירוע המצמרר הזה היא אומרת: "אני תמיד רצה עם טלפון נייד שמיועד לכל מקרה חירום. כנראה שעכשיו אני אקנה גם גז פלפל, כי לא היה לי איך להתגונן במקרה הזה. מזל שאני יכולה לרוץ מהר יחסית לנשים, אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היתה שם מישהי שלא רצה מהר. ומה שהכי אירוני הוא שכל זה קרה ביום האישה הבינלאומי".

צילום תמונת שער: רון אלמוג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • מור הגיב:

    מסכנה.איזה סיוט. ליבי איתך!! זה הפחד הכי גדול שלי כשאני יוצאת לריצה..

  • רועי הגיב:

    איך אפשר לרוץ עם גג פלפל , הרי אין מקום לשים אותו,
    היא יכולה לרוץ גם על הליכון לא??

    1. אחת הגיב:

      אתה מוזמן לרוץ אולטרה על מסילה בעצמך, אם זה מה שעושה לך את זה.

      1. רועי הגיב:

        הכוונה שזה יותר בטוח , מאשר לרוץ בחוץ .

        1. הילה הגיב:

          בגדול בכלל יותר בטוח שנשים פשוט ישארו בבית

          1. רועי הגיב:

            אוקיי , אז אולי זה הפתרון,
            אני לא מבין למה היא הגישה תלונה למשטרה,
            שתישאר בבית , כמו שאת אומרת , אם כל כך חשוב לה לשמור על כושר, שתקנה הליכון ותרוץ עליו.
            היא יכולה לנסוע , כמובן בליווי משטרתי, לחדר כושר , הלוך חזור, לרוץ שם, ולחזור הביתה אגב גם בחדר כושר יש גברים, אז לא לשכוח גז פלפל.

          2. Mr G הגיב:

            אני לא רואה יותר מ2 סיבות שתגיב ככה:
            1) אתה טרול שמחפש צומי באינטרנט (ואני מרחם עליך שאתה הולך להטריל פוסטים על הטרדות מיניות בשביל זה)

            2) אתה פשוט שובניסט שמרגיש שנשים מקטינות אותו וכל כתבה או דיבור על ביטחון נשים במרחב מערער אותו.

            בכל אופן, לך תראה מישהו בן אדם, נראה לי שמשהו אצלך שם לא תקין.
            ואם להיות ענייני? תנסה לחשוב על אמא\אישתך\ילדה שלך שהייתה בסיטואציה דומה ואם היית מצפה ממנה ש"פשוט תשאר בבית" אם כן? אז לך לטיפול.

  • רועי הגיב:

    איך אפשר לרוץ עם גג פלפל , הרי אין מקום לשים אותו,
    היא יכולה לרוץ גם על הליכון לא?

    1. שלי הגיב:

      אפשר עם פאוץ ספורט שנמתח….

  • חם ויפת הגיב:

    הנבלה נפל על אחת הנשים המהירות בקהילת הרצים, אם היה תוקף מישהי אחרת אולי היה מצליח 🙁

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג