סיכום טריאתלון אכזיב 2015

במזג אוויר טוב וים שהזכיר קצת את תאילנד, הוזנק טריאתלון אכזיב השני לדרכו. רן אפק היה שם וחזר עם חוויות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשבת התקיימה אחת מתחרויות הטריאתלון היפות בישראל, טריאתלון אכזיב. הטריאתלון התקיים בפעם השנייה ברציפות, במקביל וביחד עם משחה אכזיב השביעי. בשנים האחרונות מוביל האיגוד מגמה של התמקצעות ענף הטריאתלון. כך נראה שלכאורה שנדחקו קצת התחרויות העממיות על חשבון אותה התמקצעות. ההשקעה עוברת לספורטאים טריאתלטים יחידנים, שאמורים לייצר נבחרת מקצועית שתייצג את ישראל בעולם וכן הוספה בעיקר של טריאתלוני ילדים לבנית מקצועני העתיד. כך נוצר מצב בו התחרויות הותיקות נעלמות או מחליפות ידיים לגופים מארגנים אחרים. לכן, טוב לראות שנוספה תחרות קבועה לסבב, גם אם הייזום של טריאתלון אכזיב נובע בעיקרו מהצטרפות האיגוד לפעילות קיימת של המשחים התחרותיים והעממיים בים, שצוברים יותר ויותר משתתפים ותאוצה בשנים האחרונות.

טריאתלון אכזיב 2015 צילום: רן אפק

הים היה בטמפרטורה קלסית, לא חם ולא קר, בדיוק בשביל לשחות ולהשיג תוצאה יפה | צילום: רן אפק

השמועה אמרה שטקס שחרור צב ים בחזרה לחופש, הפותח את אירוע משחה/טיראתלון אכזיב באופן מסורתי, מתקיים לאחר שתופסים צב ים אקראי בים לפני האירוע. אבל בכל מקרה אין לשכוח את המטרה החשובהשל שמירת ערכי הטבע ואת זאת כי התחרות עצמה מתקיימת בחסות ובעידוד רשות הטבע והגנים המארחת מצד הרשויות וטוטאל אימרז'ן ישראל מהצד המסחרי.

ונעבור למנה העיקרית. הים, אוח הים, לו רק היו כאלה מים בתל אביב. הים בתחרות לא יכול היה להיות טוב יותר. היו כאלה שאף השוו אותו למימי תאילנד. הים היה בטמפרטורה קלאסית, לא חם ולא קר, בדיוק בשביל לשחות ולהשיג תוצאה יפה מבלי להתחמם יותר מדי, כפי שיקרה לנו בים התיכון בהמשך הקיץ. בצדק קבעו המארגנים כי חליפות שחייה מיותרות. הים גם היה שטוח לחלוטין ושקוף. שקוף עד שהיה ניתן לשחות ולחזות בכל גרגר בחול לאורך כל המסלול. אבל מי שהעדיף לא להתרכז בחול, ראה סלעים שורצי דגים צבעוניים ואפילו צוללן – צלם תת ימי שעשה לשחיינים בטריאתלון אלבום תמונות.

טריאתלון אכזיב 2015 צילום: רן אפק

מזג האויר היה מושלם, לא קר ולא חם ורק לקראת הצהריים התברר כי אכן היה יום חם מהרגיל | צילום: רן אפק

גם מזג האויר היה טוב, לא קר ולא חם ורק לקראת הצהריים התברר כי אכן היה יום חם מהרגיל. לא נרשמה רוח משמעותית ובגלל מגבלות המסלול, הרכיבה למקצה האולימפי היתה למרחק מקוצר של 36 ק"מ בשלושה סיבובים. מצד אחד הרוכבים זכו למסלול שטוח יחסית לאורך נוף חוף הים הסלעי המקסים של איזור ראש הנקרה, אך גם היתה סיומת של עליונת בקצה הצפוני ליד מעבר הגבול. כזו, שמאתגרת יותר את רוכבי אופני הנג"ש מאשר את הרוכבים בתצורה הקלאסית של אופני הכביש. מצד שני, אנחנו עדיין באביב, והרוכבים נדרשו לרכוב בפה סגור, כדי שזבובוני האביב לא יספקו להם מנת חלבון ברכיבה.

הריצה היתה בגבעות מתגלגלות לאורך כביש פנימי סטרילי יחסית של שמורת אכזיב מול נוף מהמם של סלעים וים כחול תכלת מצד אחד, והכביש ומסלול הרכיבה בצד השני, מעבר לגדר ההפרדה. אמנם השמש כבר יצאה אבל עדיין לא ממש קפחה וחלוקת נקודות המים היתה מדויקת, נכונה וטובה. לכן היה מוזר לראות לראשונה גם מתחרים שרצים עם קאמל בק, תיק מים שנישא על הגב ושייך יותר לעולם אופני ההרים.

טריאתלון אכזיב 2015 צילום: רן אפק

חלוקת נקודות המים היתה מדויקת, נכונה וטובה | צילום: רן אפק

המארגנים השכילו לעשות ושיפרו את נקודת הסיום משנה שעברה, שהיתה אז על חוף הים בסמוך לבננה ביץ'. אותה נקודת סיום רחוקה גרמה לרצים להמשיך לרוץ ולרוץ עוד ועוד מעבר לשטח ההחלפה ולחשוב שמסלול הריצה לעולם לא יסתיים. השנה שער הסיום היה בסמוך לשטח ההחלפה ונוצר הפנינג ענק בקו הסיום של המשתתפים, המעודדים, המציגים ונותני החסויות במתחם הגן הירוק והמקסים שבסמוך לפתח. רק מי שתהה היכן נמצאים משתתפי המשחה, נדרש לצעוד עוד כחצי קילומטר לבננה ביץ' ולגלות כי שם התקיים טקס מקדים של חלוקת המדליות לשחיינים של המשחה.

טריאתלון אכזיב 2015 צילום: רן אפק

השנה שער הסיום היה בסמוך לשטח ההחלפה ונוצר הפנינג ענק בקו הסיום | צילום: רן אפק

לסיכום, אכזיב היא אחת תחרויות הטריאתלון היפות והמהנות. אולי גם בזכות המשחה שהתקיים במקביל, זכו המשתתפים בסיום גם לפריסה בסטנדרט של משחים, הכוללת בניגוד ללחמנייה העבשה המסורתית, לפריסת מגוון פירות העונה טריים, בין היתר אפרסקים, פלחי אבטיחים, תפוחים ושלל עוגיות בריאות.


רן אפק | מאמן מטעם איגוד מאמני הספורט המקצועני האמריקאי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גאה להיות חבר איגוד הגיב:

    בשנים האחרונות מוביל האיגוד מגמה של התמקצעות ענף הטריאתלון. כך נראה שלכאורה שנדחקו קצת התחרויות העממיות על חשבון אותה התמקצעות"
    ההשקעה עוברת לספורטאים טריאתלטים יחידנים, שאמורים לייצר נבחרת מקצועית שתייצג את ישראל בעולם וכן הוספה בעיקר של טריאתלוני ילדים לבנית מקצועני העתיד"
    רן מה הקשר לכותרת היפה שבחרת???"סיכום טריאתלון אכזיב 2015"
    אין לי מושג מי אתה חבל שככה אתה מסקר תחרויות מושלמות!!!
    אני חייב להתרחק מהמסך ריח הסירחון בלתי נסבל…

  • רן אפק הגיב:

    אני מודה על התגובות של הגאה להיות חבר איגוד ושל האיגוד, לנוחיותכם בסוף התגובה שלי מובא כאן ציטוט מהאתר של האיגוד.שימו לב מה נמצא באיזה מקום בסדר העדיפויות, זאת לפי הפרסומים של האיגוד (ובפועל) מעניין לראות מה קודם בסדר העדיפויות ומה נזנח (זאת מבלי שצוטטו ההשקעות בתכניות מצויינים של האיגוד: בדולח, רומח, חנית, קשת וכו').
    אך לפני כן, היכן נעלמו התחרויות: דואתלון ראשון, פתח תקווה, ניצנה, הרצליה, אגמון, מודיעין, טריאתלון אשדוד, נהר הירדן, נחשולים, טריאטרה הרים בחוף דור, ארמגדון, קיסריה (חוץ מחוף הכרמל) וכו'.
    שלא יובן לא נכון, זה משמח שנוספו תחרויות רק לילדים בכפר סבא,הרצליה, הוד השרון, כפר שמריהו, נס ציונה,ואליפות ישראל לידלידם באילת שלא היו קיימות פעם.
    רק שלא בכל ביקורת כלפי האיגוד צריך לקפוץ, להפיץ ריח ולהתחיל ל"עיוות את האמת, במקרה הטוב"(כדברי האיגוד). ועכשיו נעבור לאיפה הכסף (מצוטט מאתר איגוד הטריאתלון הישראלי):
    "מה עושה איגוד הטריאתלון בדמי החבר?
    זה הוגן לשאול כיצד מנוצלים כספי דמי החבר אותם שלמת. חשוב להכיר כי דמי החבר מהווים הכנסה כספית מהותית לאיגוד וללא מקור הכנסה זה לא יוכל האיגוד לקדם את פעילותו ולפתח את הענף. מקורות הכנסה נוספים המסייעים בקידום פעילות האיגוד הינם כספי הטוטו ומשרד הספורט. להלן תמצות 4 תחומים עיקריים בהן משקיע האיגוד את משאביו:
    1. ארגון – תפעול אדמניסטרטיבי של המשרד ועובדיו, פיתוח מערך השירות לחברי האיגוד, תחזוק וקידום אתר אינטרנט, יעוץ משפטי, שיווק ויחסי ציבור.
    2. קידום ספורטאי הישג – תמיכה בספורטאי ההישג, קבוצות חנית ורומח – הבוגרים והאקדמיה למצויינות במכון וינגייט, מלגות לספורטאי הישגי, תמיכה באליפויות בינלאומיות, קידום פרויקטים לילדים, נוער ונשים, קיום מחנות אימונים, קיום ימי עיון ואימונים מרוכזים.
    3. תחרויות ואירועים – תפעול המערכת הלוגיסטית של התחרויות, תפעול מערכת רישום, תמיכה כספית בתחרויות בוגרים וילדים, קיום כנסים וטקסים.
    4. פיתוח הספורט – הכשרת שופטים, קידום פעילות קבוצות גיל, הכשרת מאמנים וקיום ימי עיון למאמנים, הכשרת מארגני תחרויות ובקרים טכניים ועוד".
    וכן: "שי כרם, מנכ"ל האיגוד, מזמן הפגישה, פתח בהצגה אודות רקע אישי וכמו כן סקר את כיווני הפעולה של האיגוד וציין את שאיפת המשרד לשיפור מתמיד של הפעילות בכלל והשירות לספורטאים בפרט, בעיקר בתחום התחרויות לספורטאי ה AG ולילדים".
    ושוב תודה רבה לאיגוד, על תחרות מופלאה וזה שאתם באמת לוקחים עם כל הלב כל דבר הקשור לטריאתלון, גם אני נוהג כך.

  • פרשתי מהאיגוד הגיב:

    עכשיו אני שוב נזכר למה. פשוט לא להאמין לתגובות שלהם. חשבתי כבר כשפרשתי שמשהו לא בסדר שם והם כל כמה זמן מזכירים לי למה. מה קורה להם שם? אפילו בכתבה חיובית הם מחפשים על מה לריב? לא יאומן

  • אבא אבן הגיב:

    גם אני פרשתי מאיגוד התיאטרון אבל הם כנראה רודפים אחרי כל מי שבורח מהם. כל כך הרבה מאוכזבים יש מהאיגוד שאפשר להקים עוד איגוד מקביל זיכרו להצביע נכון בבחירות הבאות

    1. Jearic הגיב:

      You have shed a ray of sushinne into the forum. Thanks!

  • גם אני גם אני גם אני הגיב:

    פרשתי מהאיגוד
    מחכה לשנת הבחירות הבאה כדי להצביע נכון

  • Nicolas הגיב:

    This is the ideal answer. Evyneore should read this

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג