רותם ישי בטופ 10 בגביע בינלאומי בארה"ב

רותם ישי, האלוף הישראלי באופני הרים, ממשיך ברשימת ההשיגים שלו בעולם, ובגביע הבינלאומי בארה"ב הוא מסיים בעשרייה הראשונה. הנה חוויותיו מהתחרות, שהשתתפו בה טובי הרוכבים בעולם  
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


רותם ישי, האלוף הישראלי באופני הרים, ממשיך ברשימת ההשיגים שלו בעולם, ובגביע הבינלאומי בארה"ב הוא מסיים בעשרייה הראשונה. הנה חוויותיו מהתחרות, שהשתתפו בה טובי הרוכבים בעולם  

מאת:רותם ישי


בשבועיים האחרונים התחריתי בשני גביעי עולם שנערכו בקנדה, בהם סיימתי במקום 57 ו-37, וצברתי המון ניסיון בתחרויות עם כל רוכבי הטופ העולמי וגם כמובן ניסיון ברכיבה טכנית ומיומנות בתנאי בוץ מאתגרים מאוד. מקנדה המשכתי לארה"ב והתחברתי לקבוצתי, קבוצת Jamis האמריקאית, בעיירת סקי קטנה שנקראת Mount Snow במדינת Vermont. לעומת התנאים בקנדה, המזג אוויר כאן היה שמשי ונעים, מאוד נחמד לצאת לאימון בתלבושת קצרה מאז אליפות ישראל.

אל קו הזינוק של המרוץ החמישי בסבב הבינלאומי של ארה"ב הועמדתי בשורה השנייה לאחר צבירת נקודות דירוג בינלאומיות בגביעי העולם ועלייה למקום 75 בדירוג העולמי. על קו הזינוק עמדו כמעט 100 רוכבים שכללו את כל הרוכבים האמריקאיים הטובים בעולם, וביניהם שמות מוכרים כמו Geoff Kabush הקנדי שניצח את גביע העולם שבוע לפני כן, Todd Wells רוכב בטופ 10 בעולם, Jeremy Horgan-Kobelski אלוף ארה"ב הנוכחי, Sid Taberlay אלוף אוסטרליה, Adam Craig רוכב בטופ 10 העולמי גם כן ועוד רוכבים מקצועניים נוספים.

מכיוון שהתחרות נערכה על אתר סקי, אופי המסלול היה טיפוסי לאזור – שזה אומר שיפועים די תלולים של עליות וירידות בסינגלים רטובים מעט ומלאי שורשים סלעים ביערות הסבוכים. מסלול מאוד אינטנסיבי מכיוון שמבלים הרבה זמן בצבירת הפרש גובה בעליות תלולות ופחות זמן בירידות תלולות בהן מאבדים את הגובה די במהרה.

הטקטיקה מבחינתי הייתה די סטנדרטית – להיכנס לעמדת פתיחה טובה בכדי שאוכל לרכב עם רוכבים ברמה טובה ממני סביבי או לפחות ברמה שלי ולאחר מכן להיכנס לקצב מרוץ קבוע ואינטנסיבי. הזינוק היה מאוד מהיר היישר אל תוך עלייה ארוכה ותלולה ובסוף ההקפה הראשונה רכבתי בתוך קבוצה קטנה במקומות 6-9 שכללה את Derek ZANDSTRA רוכב קנדי מהטובים, Barry Wicks רוכב מקצוען של Kona ו-Sam Jurekovic אלוף ארה"ב עד גיל 23.

המשכנו לרכב תוך עקיפות ידידתיות יותר או פחות כניסה לסינגלים, לקראת שתי ההקפות האחרונות מתוך חמש פערים התחילו להיפתח וסיימתי מקום 8 באינטנסיביות גבוהה בכדי לשמור על הפער הקטן שהיה לי ממקום 9 שרדף אותי על הזנב בהקפה האחרונה. את המירוץ ניצח Geoff Kabush, המכונה "המלך קבוש", שנמצא בכושר מעולה וחזר מניצחון בגביע עולם בשבוע שעבר.

המירוץ הזה היה הופעה נהדרת מבחינתי, תוצאת טופ 10 נוספת במירוץ בינלאומי אמריקאי שנותנת לי ביטחון בביצועים ובתוכנית. זו חוויה בלתי רגילה להגיע למרוצים ביבשת אחרת ולשמוע את הכרוז קורא את השם שלך במבטא אמריקאי ומציין שזה נהדר לראות רוכב מישראל מתחרה בטופ ובמיוחד פנים חדשות וצעירות במיקס של קידמת המירוץ.

מכאן אני ממשיך עם קבוצת Jamis האמריקאית למירוץ האחרון בסבב הבינלאומי של ארה"ב שייערך ב- Windham, New York ושם צפוי עוד מסלול איכותי וכל הטופ האמריקאי גם כן.

Cycling Videos on CyclingDirt



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג