רוכבים ישראלים מככבים במרתון רכיבה אנגלי

קבוצת הרוכבים מהצפון - ספיידר סייקלינג קלאב, טסה עם רוכביה אל האי מאן השוכן בין אירלנד לברטניה לשם השתתפות במרתון אופני הרים מקצה לקצה של האי. התוצאה, מקומות ראשונים וחמישה גביעים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קבוצת הרוכבים מהצפון – ספיידר סייקלינג קלאב, טסה עם רוכביה אל האי מאן השוכן בין אירלנד לברטניה לשם השתתפות במרתון אופני הרים מקצה לקצה של האי. התוצאה, מקומות ראשונים וחמישה גביעים

מאת:מערכת שוונג


האי מאן, השוכן בים האירי שבין אירלנד ובריטניה, הוא אי פסטורלי, הררי וירוק אשר מארח באופן מסורתי מספר רב של אירועי ספורט מגוונים כל שנה. בכל שנה נערך באי זה מרתון אופני הרים, החוצה את האי מקצה לקצה – End-2-End – אורך המסלול כ-70 ק"מ ובמהלכו טיפוס כולל של 1500 מטר. בוגרים מעל גיל 19 רוכבים מסלול מלא, נערים מתחת לגיל 19 רוכבים מחצית המסלול.

מספר המשתתפים השנה הוגבל לכ- 1000 בלבד, כשבשנה הקודמת היו 600 מתחרים, וההרשמה באינטרנט נסגרה שעות ספורות לאחר פתיחתה. חברת Spiral-solutions מאזור התעשייה בר-לב, ושותפתה העסקית חברת Micro-gaming מהאי מאן, חברו זו שנה שניה לממן את עלות ההשתתפות לרוכבי מועדון הרכיבה הגלילי ספיידר סייקלינג קלאב, וחנות הבית ניו-בייק נתנה את כל העזרה והתמיכה הלוגיסטית שלה נזקקו הרוכבים המעופפים.


הרוכבים הישראלים

ב- 10 לספטמבר המריאה הקבוצה ליעדה ובה 9 בוגרים (8 גברים ואישה אחת), 3 נערים, ושניים שהיו הבסיס הלוגיסטי לכל הפעילות המורכבת בזמן התחרות, ארנון ואיתי לאופר. שלושה ימים לאחר הנחיתה בשעה 10 בבוקר זינקו 1000 הרוכבים למירוץ, למזלם, ובאופן חריג ביותר, היה זה יום ללא גשם. המקומיים מספרים שהממוצע השנתי הינו כ- 300 ימי גשם בשנה.

צעיר הרוכבים בתחרות (מקבוצת ספיידר ויתכן שגם במרתון), עשהאל פינסקי, שהיה בשורה השלישית, הצליח עם 4-5 רוכבים בוגרים להתנתק מהפלטון כבר בתחלה, ורכב קדימה בהרגשה שהוא בראש העולם. הוא עבר את נקודת אמצע המסלול בין עשרת הרוכבים הראשונים. רוכבי המועדון השיגו תוצאות מדהימות, ומעבר לכל הציפיות, כולל 5 גביעים. מיותר כמובן להוסיף שלתוצאות אלו הגיעו הרוכבים הישראלים בזכות תוכנית האימונים המיוחדת שבנה עבורם אופיר גל-און, מאמן נבחרת ישראל באופני הרים, וגם קצת בזכות עבודתם המאומצת והאינטנסיבית של הקבוצה.


עשהאל פינסקי בפעולה

בקטגורית גיל מתחת ל- 19 (מחצית המסלול): 
עשהאל פינסקי – מקום 1, (אלוף הארץ – קדטים XC) שסיים בזמן מצויין של 1:45 שעות, (הזמן המנצח בשנה קודמת לחצי המסלול היה 2:10)
גיא ניב – מקום 2, סיים בהפרש קטן ב 1:49.
יונתן זינדר – מקום 3, (אלוף הארץ – ספורט קדטים) שסיים בזמן של 1:52
לשלושת הקדטים זו היתה נסיעה ראשונה לתחרות.

במסלול המלא:
לצורך השואה והערכה, אלוף התחרות (מכל הקטגוריות), ניק קרייג, הגיע השנה במהירות מדהימה של 2:49:57, בשיפור מעולה מתוצאתו ב-2008 – 2:55:04. 


מראיינים את הישראלים

מיקום הרוכבים הישראלים:
שחר גורן –   מקום 2,  בוגרים 19-23 מקום 9 בדרוג הכללי. סיים השנה בזמן מעולה של 3:07, שיפור מצויין לגבי התוצאה של עצמו בשנה קודמת שעמדה על 3:19 (מקום 5).
עומרי זרח – מקום 4 , בוגרים 23-29,  מקום 29 בדרוג הכללי. סיים בזמן של 3:20 שיפור מצויין לתוצאה שלו בשנה קודמת שעמדה על 3:55 (מקום 19).
אוריאל גרנר  – מקום 8 –  בוגרים  19-23, מקום 48 בדרוג הכללי, סיים בזמן של 3:34, זו לו שנה ראשונה בתחרות.
עוזי גלילי –  מקום 24  – בוגרים 40-49, מקום 83 בדרוג הכללי, סיים בזמן  מצויין של 3:47, שיפר בצורה מעולה את הזמן שלו בשנה קודמת שעמד על 4:21.
ארז בויארסקי  – מקום 62 – בוגרים 40-49, 170  בדרוג הכללי,  בזמן  של 4:06, שיפור מדהים לזמן בשנה קודמת שהיה 5:10.
שרון כתבן  –  מקום 68 – בוגרים 40-49, 192  בדרוג הכללי , בזמן מצויין של 4:10 (שנה ראשונה בתחרות).
מתי זינדר – מקום 98 – בוגרים 40-49, 264  בדרוג הכללי, זמן 4:26, שהוא שיפור לזמן בשנה קודמת שהיה 4:45.
סיגל ולנסי – נשים 40-49 , רכבה מצויין חצי מרתון.

ספיידר סייקלינג קלאב זכה במקום רביעי בניקוד הכולל למועדונים (וזאת על אף שהתוצאות של הנערים – 3 המקומות הראשונים – לא נכללו בניקוד למועדון). הישג יוצא מן הכלל במיוחד לאור העובדה שהיינו אחד מהמועדונים היחידים שאינם מאירופה, ומטבע הדברים, בארץ הקודש יש הרבה פחות נסיון של רכיבה בבוץ. וחוץ מזה – מספרים שהמקום מדהים – הבירה זרמה כמים – ונשאר הרבה טעם של עוד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג