ראיון עם שלומי חיימי

שלומי חיימי כבר לא ילד אבל הוא ממשיך לחלום ועושה כל דבר כדי להגשים אותו. ביום שישי הוא התייצב לתחרות הראשונה של עונת מרוצי השטח בישראל וצדיק את התואר אלוף ישראל בו הוא מחזיק עם ניצחון מרשים. לאחר מכן התפנה לענות לכמה שאלות אשר הפנה אליו אייבי גילת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


שלומי חיימי כבר לא ילד אבל הוא ממשיך לחלום ועושה כל דבר כדי להגשים אותו. ביום שישי הוא התייצב לתחרות הראשונה של עונת מרוצי השטח בישראל וצדיק את התואר אלוף ישראל בו הוא מחזיק עם ניצחון מרשים. לאחר מכן התפנה לענות לכמה שאלות אשר הפנה אליו אייבי גילת

מאת:אייבי גילת


שאלה: איך היה מבחינתך המרוץ ביום ששי במשמר העמק?
שלומי חיימי: לתחרות ביום שישי הגעתי במטרה לגעת בכמה נקודות שאני רוצה לשפר לקראת התחרויות החשובות יותר עבורי בעונה הנוכחית, הרגשתי שהצלחתי לעשות את הדברים בצורה שתכננתי. אני חושב שהקהל חווה מהו קרוס קאונטרי במיטבו – התנהל מרחץ דמים על המקום השני. רוכבי הנוער נתנו תחרות מצוינת יחד עם אליעד דניאל ועידן שפירא. הם לא עשו לי תחרות קלה, הם היו מאוד קרובים אליי לאורך כל התחרות, חשוב לי לציין שאנחנו לא מתחרים אחד נגד השני, אלא מתחרים ביחד; כולנו באים במטרה להשתפר. המסלול (בערך 3 ק"מ) וזמן התחרות הקצרים היו החלטה נהדרת, אני חושב שהם תרמו לתחרות להיות יותר מעניינת. תודה רבה למועדון סי.סי.סי על ארגון נפלא!

שאלה: ספר קצת על הקבוצה שבה אתה נמצא ומתאמן? ואיך היריבים שלך כאן בישראל? איך אתה מרגיש שהתחלת את עונת התחרויות 2011?
שלומי חיימי: בעונת 2011 ישנם כמה שינויים מבחינתי, השניים העיקריים הינם: ארכב עבור הקבוצה הגרמנית Focus MIG. טומס ליצ'ארד ופביאן גיגר, רוכבי פודיום ברמה הגבוהה ביותר רכבו בקבוצה הזו בעבר, אני בטוח שהם יודעים איך לתמוך ברוכבים בצורה הטובה ביותר. והתחלתי עבודה עם מאמן חדש, שוויצרי, בשם ליאונל גאטוני. אני מרגיש הרבה יותר מפוקס לקראת העונה הקרובה, למדתי הרבה בשנה האחרונה וישנם כמה שינויים שעשיתי בעקבות זאת.

שאלה: מה סימנת לך כמטרות השנה? אנא פניך מועדות? אליפות ישראל?
שלומי חיימי: יש לי 3 מטרות עיקריות לעונה: עשירייה ראשונה בגביעי עולם האירופאים, וגם עשירייה ראשונה באליפות העולם בקטגוריית "עד גיל 23", בנוסף לנצח את אליפות ישראל בבוגרים. התוכנית וההתנהלות השנתית שלי בגדול הינה להתאמן ולהתחרות בישראל עד סוף מרץ. מגיע אליי חבר שוויצרי טוב ורוכב אופניים מחונן בסוף פברואר לתקופה של חודש. זה מאוד יתרום, להכנה של שנינו, להתאמן ביחד. מחודש אפריל ועד ספטמבר אני נמצא רוב הזמן באירופה, אני אשהה בשוויץ באמצע השבוע ובסופי שבוע אני אחבור לקבוצה לתחרויות.


שלומי חיימי בתחרות ביום שישי
צילום: יוסי ותום צלמים


שאלה: האם תשתתף השנה בתחרויות במסגרת הסבב העולמי של גביע העולמי?
שלומי חיימי: תוכנית התחרויות שלי ושל הקבוצה תכלול את הסבב הגרמני והשוויצרי יחד עם גביעי העולם המתקיימים באירופה. בנוסף אני אייצג את ישראל באליפות אירופה ועולם מטעם איגוד האופניים הישראלי. התוכנית המקצועית שלי כרוכה בהוצאות נלוות גבוהות שאת רובן מממנת הקבוצה אבל עדיין אני זקוק לתמיכה כלכלית נוספת כדי להצליח. ולכן אני מחפש שותפים נוספים לדרך.

שאלה:האם יש לך סיכוי שלומי, בכושרך הנוכחי, להגיע ללונדון 2012?
שלומי חיימי: אני מאוד רוצה לייצג את המדינה באולימפיאדת 2012 אך לצערי יש דברים שאני לא מסוגל לעשות לבד. אולימפיאדה צריכה להיות קודם כל המטרה של האיגוד משום שהקריטריון הוא קריטריון מדיני ונקבע לפי 3 רוכבים מכל מדינה. כפי שאני רואה את הדברים, כרגע, לא יהיה רוכב ישראלי ב- 2012, זה מאוד צובט וחבל, אבל אני לומד להשלים עם זה, יש עוד המון אירועים לכוון אליהם.


בדרך לניצחון בסבב טרק ה- 1
צילום: יוסי ותום צלמים


שאלה: מה חסר לנו כאן בישראל בענף כדי שנפרוץ החוצה?
שלומי חיימי: זו שאלה מאוד כוללת שאפשר לקחת אותה להמון כיוונים. אני חושב שזה קודם כל מתחיל במקצועיות של כל רוכב ורוכב שמחליט שאופני הרים זה התחום שהוא רוצה להתמקד בו. רוכב אופני הרים חייב שיהיו לו כישורים מסוימים לענף וכן… הם ניתנים לאימון. חייבים לפתח את הכישורים הללו עוד לפני בניית כושר ספציפי. אני חושב שהכישורים הללו חסרים אצל הרוכב הישראלי. אין לי ספק שברגע שיהיו יותר רוכבים, המחליטים שהם רוכבי קרוס קאונטרי ויפתחו את הכישורים הספציפיים לענף, אז אנחנו נראה פה רמה גבוהה יותר. אבל כמו שאמרתי, השאלה מאוד כוללת, "פריצה בענף" יכולה להיות בכל מיני היבטים.

שאלה: איך אתה רואה את עצמך בעוד מספר שנים?
שלומי חיימי: השאלה עוד כמה שנים? כל הקריירה עדיין לפני. אני אמשיך לכוון הכי גבוה שאפשר. השאיפה שלי היא קודם כל למצוא את הדרך שהכי טוב לי ללכת בה, בתור רוכב ישראלי, זו משימה לא קלה בכלל. אני חושב שברגע שאני אמצא את השלמות עבורי אז אני אצליח לממש את הפוטנציאל שלי בצורה הטובה ביותר. ויש סביבי הרבה תמיכה מאנשים שמאמינים בי, ביניהם המשפחה, חברת אפלטק, איגוד האופניים, הועד האולימפי, מאמן הכושר שלי אבי קובלסקי, הצוות הרפואי בוינגייט, שלהם אני מודה בכל הזדמנות. ולגבי השנים שלאחר הקריירה המקצועית שלי, אין ספק שאופניים יהיו חלק גדול מהם, אני בהחלט ארצה להעביר את הידע והניסיון שלי בצורה הטובה ביותר לדור הצעיר יותר. אבל אי אפשר לדעת לאן החיים ייקחו אותי.

שאלה:מהו החלום הכי גדול שלך כרוכב אופנים?
שלומי חיימי: למצוא את השלמות שדיברתי עליה לפני כן, אני חושב שזו מטרה שתחזיק אותי הרבה שנים. ולגבי חלומות, חולם הכי גבוה שאפשר; מדליות באליפויות עולם, גביעי עולם וכמובן אולימפיאדה.

קישורים: אופניים, מרוץ אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג