ראיון עם מנצחי טריאתלון תל אביב

עמית פיין, טריאתלט צעיר ומבטיח, השיג תוצאה יפה בטריאתלון ת"א אקסלאנס כאשר ניצח במקצה האולימפי. תפסתי אותו לשיחה על עצמו, עתידו ועל עתיד הטריאתלון בארץ. וכמובן שאי אפשר שלא לרצות לתפוס בהזדמנות זו, לשיחה קצרה, את מנצח מקצה הספרינט בטריאתלון ת"א, יונתן מלכא, אשר סיים ראשון, בהפרש גדול של 3 וחצי דקות, את אור ברגר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עמית פיין, טריאתלט צעיר ומבטיח, השיג תוצאה יפה בטריאתלון ת"א אקסלאנס כאשר ניצח במקצה האולימפי. תפסתי אותו לשיחה על עצמו, עתידו ועל עתיד הטריאתלון בארץ. וכמובן שאי אפשר שלא לרצות לתפוס בהזדמנות זו, לשיחה קצרה, את מנצח מקצה הספרינט בטריאתלון ת"א, יונתן מלכא, אשר סיים ראשון, בהפרש גדול של 3 וחצי דקות, את אור ברגר

מאת:תמר ברניס

 

עמית פיין

פרופיל אישי:
גיל: 22 (נושק ל-23)

גר: קיבוץ אלונים בעמק יזרעאל
מתאמן: א' עד ה' ישן ומתאמן בוינגייט.
חברה: לא
תחביבים מלבד ספורט: לא ממש…הכל כרגיל.
עובד? כן, בחנות נייקי בהרצליה. פוגש ועוזר לספורטאים ומאוד נהנה מהעבודה.

באיזה גיל וכיצד נכנסת לטריאתלון?
אני עוסק בטריאתלון מגיל 14 לאחר שבגיל 13 קרעתי את הרצועה הצולבת (כשהיה מתעמל, ת.ב.). התחלתי לשחות ולרכב על אופניים כדי לחזק את הברך ומשם הדרך לטריאתלון הייתה קצרה.

האם המשפחה תומכת?
ברור, בלי משפחה תומכת לא ניתן להגיע לשום השיגים. כבר מההתחלה אבא (צביקה פיין) ליווה אותי לאימונים ולתחרויות וכיום הוא אף בתפקיד בהנהלת האיגוד (בהתנדבות). לפעמים זה מפריע שאבא באיגוד כי אחרים "פותחים עיניים" ויש לי הרגשה לא נוחה. אני צריך רק להדגיש שבמסגרת התפקיד שלו באיגוד, הוא לא יכול לעזור לי בדבר, לכן חששות של אחרים אינם מבוססים.
כלכלית, כיצד מתמודדת המשפחה עם ההוצאות הגבוהות הנלוות לאורח חיים של בן טריאתלט? אנחנו גרים בקיבוץ וזה לא נפוץ לראות ילדי קיבוץ עוסקים בתחום בורגני שכזה. למרות הכל אני וגם אחי (אלוף ישראל לשעבר באופניים), קיבלנו את התמיכה הדרושה ולא הרגשנו אף פעם שחסר לנו משהו, ועל זה אני חב רבות להורי.

כיצד השירות בצבא השפיע על האימונים שלך?
בצבא הייתי על תקן ספורטאי פעיל אך למרות זאת, לא התאמנתי כמו שצריך ולא הייתי מרוצה מההתקדמות שלי. השתחררתי באפריל שנה שעברה ועכשיו אני מרגיש שחזרתי לעצמי ואיכות האימונים טובה יותר כעת.

כיצד נראים האימונים שלך כיום, לאחר הצבא?
בעבר, לפני הצבא, לא הייתה לי קבוצה מסודרת. היה לי מאמן אחד (יאיר בן עמי) שעזר לי והביא אותי רחוק מאוד. בגיל 18 היה קשה בגלל הצבא וכיום בגיל 22 יש לי מאמן ישראלי שחי בארה"ב (שרון אהרון) שבונה לי תוכנית שנתית ושבועית. במשך השבוע אני מתאמן בוינגייט תחת פיקוחו של אורי זילברמן. רוב האימונים שלי הם לבד למרות שאני מודע לחשיבות להתאמן בקבוצה. קבוצה חשובה לספורטאי כמערכת תמיכה, לעזור להשתפר ולעזור למשוך כשקשה.

 

עמית פיין בדרך לניצחון בטריאתלון אקסלנס תל אביב
צילום: זאב שוורץ

איך האימונים משפיעים על חיי היום יום?
האימונים הם מרכז החיים שלי ואת השאר, כמו לימודים (כשלמדתי לפסיכומטרי) ועבודה, אני מנסה לאזן מסביב.

שומר על הרגלי תזונה נכונים?
מטריאתלט נדרש לצרוך בין 4500-5000 קלוריות ליום ולכן אני אוכל הכל. לפני תחרות אני שומר על תזונה בריאה יותר ומקפיד על לקיחת תוספי תזונה.

אירוע הטריאתלון בו אתה הכי נהנה?
בארץ זה כמובן טריאתלון אילת שלדעתי הכי חשוב ויוקרתי. ערב לפני התחרות הראשונה שלי שם, לא הצלחתי לישון. אפילו ביחס לתחרויות בחו"ל, המוכנות המנטאלית הנדרשת לתחרות באילת לדעתי גבוהה הרבה יותר.

מי הספורטאי/ם בארץ בעבר או בהווה המהווים עבורך השראה?

דני ורני הם לדעתי דוגמא לספורטאים שמגיל צעיר עברו מכשולים רבים עד שהגיעו להשגים שלהם היום. הם עדיין בתהליך, אך הם ספורטאים עם מטרה ממוקדת ומהווים דוגמא לספורטאים צעירים אחרים.

האם אתה בעד להתחיל בטריאתלונים בגיל צעיר?
ספורט הטריאתלון הוא בריא וחשוב מאוד, התורם רבות לבניית אישיות של הצעירים העוסקים בו. פגשתי צעירים רבים שזה השפיע עליהם מאוד לטובה. חשובה מאוד המסגרת המשפחתית התומכת אך חשוב להבין שהורה לא תמיד יכול גם לעשות את תפקיד המאמן. הורה צריך וחייב להיות מעורב באימונים ולהעניק את התמיכה כשהילד חוזר הביתה, אך צריך לתת למאמן לקבוע את המילה האחרונה. הורים לפעמים מזלזלים במאמן ובגישה המקצועית שלו אך אם בוחרים במאמן מסוים, יש ללכת אחריו ולסמוך עליו. אם ישנם קונפליקטים, יש לשבת ולדבר עם המאמן ולנסות לפתור את הבעיות.

מה תרצה לעשות כשתהיה גדול?
אני מודע לזה שאין פרנסה עתידית בטריאתלון. סיימתי פסיכומטרי ואני רוצה להתחיל ללמוד שנה הבאה אך כרגע אין לי כיוון מקצועי.

האם תרצה לאמן בעתיד?
קשה לי להאמין שארצה לאמן. או שאני אפרוש עד הסוף או שאהיה מקצוען.

האם אתה רוצה לעשות מרחקים ארוכים כמו איירונמן בעתיד?
המטרה שלי היא אולימפי וכמה שיותר מהר. לדעתי יותר קשה להיות מהיר מאשר להיות ספורטאי סיבולת למרחקים ארוכים.

מה דעתך על תחרויות המרחקים הארוכים?
אפשר לעשות איירונמן מהיר ואיכותי אך לדעתי צריך לעבור המון שלבים לפני כן. קודם צריך לעשות המון ספרינטים, להמשיך בלא מעט מרחקים אולימפיים ורק אז להתחיל מרחקים ארוכים. אם מתחילים במרחקים הארוכים ומדלגים על שלבים, לאורטופדים תהיה הרבה עבודה. גם כיום אני עושה ספרינטים מידי פעם כדי לתרגל החלפות וכדי להכין אותי לאולימפי.
 

כיצד אתה רואה את ענף הטריאתלון בארץ מתפתח בעתיד הקרוב?
הנהלת איגוד הטריאתלון מתחלפת בשנה הבאה ויש מגמת שינוי עם דגש לסיבולת. בכל מקרה אני רואה שיש כיום יותר עומק בתחום בזכות בני נוער רבים מוכשרים. אני צופה שעד אולימפיאדת 2016 כבר לא יהיו לנו ספורטאי אחד או שניים שייצגו אותנו, אלא יהיו כבר הרבה יותר ספורטאים.

בהזדמנות זו אני גם רוצה להודות לחסויות שלי:
יריב הלר – נייקי ישראל
אגנטק – לשעוני הפולר ומשקפי האוקלי
חנות האופניים שהיה בעבר של ארז לוין וכיום של מוטי ג'דה, על התמיכה באופניים והציוד הנלווה.
 

יונתן מלכא

פרופיל אישי:
גיל: 25
גר: קריית חיים
מתאמן: בעיקר בצפון
חברה: לא מעוניין להגיב (בנימוס)
תחביבים מלבד ספורט: הרבה – חברים, ים, טיולים, שינה
עובד? כן, מאמן בריאקשן – קבוצות ספורט אירובי ברחבי הארץ.

קודם כל, למה החלטת להתחרות בספרינט ולא באולימפי הפעם?
מאז שחזרתי מחו"ל אני לא מרגיש בכושר גבוה ולכן רציתי להוריד מהגוף לחץ. פיזית ומנטאלית לא הרגשתי מוכן למרחק אולימפי. לדעתי זו הייתה החלטה נכונה כי לא תמיד צריך להילחם בגוף בכל הכוח ובכל מחיר. היום היה לי חשוב להגיע, לספוג את האווירה ולהנות. טריאתלון ת"א זה אירוע עם אווירה ביתית וחמה ואני תמיד מאוד נהנה בו ותמיד כיף לי לחזור לעשות אותו, במיוחד לאחר תחרות בחו"ל.

כיום אתה עוסק בהמון עיסוקים נוספים בחייך האישיים המכתיבים את זמן ואיכות האימונים שלך. האם זה משפיע על התוצאות בתחרויות השנה?
כן, אין ספק שעיסוק בעוד דברים משפיעים על התוצאות ואני לוקח זאת בחשבון. כיום אני מאמן קבוצות ואנשים אישית, בקבוצה חדשה בשם ריאקשן, דבר שבהחלט תופס חלק גדול מזמני החופשי ודבר המשפיע על איכות האימונים האישיים שלי. למרות הכל, אני עדיין נהנה ומוציא את המיטב. יש לי סיפוק עצום כיום כמאמן ולא רק כספורטאי ועל כן אני לא מצטער על הכיוון החדש.

יונתן מלכא- רוצה להיות בטריאתלון האולימפ בלונדון

האם אתה מכוון להתחרות בחו"ל שוב השנה?
 כן, אני מתכוון להשתתף בתחרויות ניקוד במטרה להשיג עוד ניקוד עולמי לאולימפיאדת לונדון ב-2012. בעבר ציינת בפני שאתה מעוניין לעשות מרחק ארוך.

 האם זה עדיין על הכוונת שלך?
 בטוח בעתיד אני אגיע לזה, אך כספורטאי וגם כמאמן, כרגע אני לא מרגיש מוכן לזה.

 אז מה אתה צופה לעונה הבאה?
 כרגע מתמקד בכאן ועכשיו ובשנה הנוכחית, להוציא את הטוב ביותר.


תמר ברניס

תמר ברניס- רצה, רוכבת ובעיקר רוכבת ורצה

 

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג