ראיון עם הפנים החדשות של הטריאתלון

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יריב זרביב

&nbsp

לפני כשבוע דיווחנו על עוזר מאמן נבחרת הטריאתלון של ברזיל, אדוארד פינקלשטיין, שיאמן טריאתלטים ישראלים במסגרת פנימיית הספורטאים של מכון וינגייט. ראיון מלא עם המאמן החדש מברזיל מביא עמו תקווה חדשה ומרעננת לענף הטריאתלון, אולי מדליה בלונדון, מי יודע




אדואר פינקלשטיין – המאמן הבא?

בזמנים בהם ישראל משתוקקת לאיזו מדליה אולימפית או מקום מכובד באליפות עולם כלשהי בענף ספורט כזה או אחר, ואפשר להמשיך ולהתחנן אך משהו אינו מתבשל נכון, וענפי הספורט בארץ עדיין מתקשים להביא משהו או מישהו שיוכל באמת לענות לציפיות הללו. נכון, ישנם ספורטאים וספורטאיות שאכן עשו זאת, אך עדיין, תחום הספורט בישראל רחוק מאוד מהציפיות והכוונות של הועד האולימפי, הספורט ההישגי והאיגודים השונים.

מדברים אלו אין מן המשתמע שראשי הועדים והאיגודים לא מנסים לעשות ככל יכולתם להצליח, אך לא בזה עוסקת הכתבה. מידי פעם מגיע לישראל מישהו שאולי עשוי להביא שינוי, אולי בתפיסה או אולי בהישגים, הלוואי, כולנו תקווה שאכן זה יקרה, אך בינתיים כל מי שהגיע אכזב ועזב. לפני כשבועיים דיווחנו על מאמן נבחרת ברזיל בטריאתלון שעלה לארץ לאו דווקא בשביל לעורר שינוי, אלה יותר בגלל החיבור של מוצאו היהודי לארץ ישראל. לשמחתנו הישראלים יצא, שאדוארד פינקלשטיין הוא טריאתלט ואיש ברזל מלידה שרכש ידע רב וניסיון גם כספורטאי ובמיוחד גם כמאמן טריאתלון מבוקש.

הישגיו של פינקלשטיין הם בלתי רגילים, הוא הצליח להכניס שלושה טריאתלטים ברזילאיים לאולימפיאדת בייג'ין, היה אחראי על תחום השחייה והריצה של הבוגרים וגם היה למאמן הראשי של הנבחרת הצעירה של ברזיל, והוא רק בן 30.

בערוצי התקשורת השונים, עלייתו ארצה של פינקלשטיין לא עוררה התעניינות כלל, למרות הידיעה באתר הספורט שוונג. האמת, חיכיתי לתגובה כל שהיא מהם, אבל נכון, הוא מברזיל ואין לא קשר לכדורגל, לכן, למה לערוך ראיון, כתבה או אפילו ידיעה קטנה בתחתית מדור הספורט. הטריאתלון בישראל הוא לא תחום ששווה סיקור קטן?

בכול אופן, אתר הספורט שוונג חושב שדווקא זו חדשה מעניינת ואף הישג לענף הטריאתלון בישראל, לכן עזבתי את צג המחשב שלי בכדי לפגוש בנמל תל-אביב את האיש הצנוע מברזיל לראיון חשוב לעתיד הספורט בישראל, כן, אולי הוא יוכל לגדל כאן מספר אתלטים שישתתפו כבר באולימפיאדת לונדון ב-2012.

ברזיל – ישראל

פינקלשטיין נולד בברזיליה, עיר הבירה של ברזיל, להורים יהודיים. אביו היה נחת בחיל הים של ברזיל ונהג לרוץ ולשחות באופן שגרתי כחלק משמירת הכושר, וכיאה לבן מסור היה אדוארד הקטן רץ ושוחה אחריו, כאשר ראה אביו את הפוטנציאל הטמון בבנו, רשם אותו לבית ספר לשחייה ומשם החל את הקריירה שלו בשחייה. הוא התחרה כבר בגיל 12, ואף זכה להישגים רבים.

בסיום עונת התחרויות בשחייה נהג פינקלשטיין לרוץ המון וכך החל להתחרות בטריאתלון, תחילה היה נחשב לחובבן ובגיל 17 הגיע לרמה של מקצוען וזכה בתחרויות רבות במקום הראשון. פינקלשטיין התאהב בענף הטריאתלון וראה בענף את המשך דרכו בספורט. שנתיים לפני סיום לימודי התואר, כשהוא בן 22 הוא קיבל את ההזדמנות הראשונה להיות מאמן ראשי במועדון הטריאתלון היוקרתי ביותר בברזיל, והצליח להביא תוצאות שהדהימו את בעלי המועדון. הוא המשיך את לימודיו באוניברסיטה וסיים בהצטיינות את התואר בתחום הספורט. במקביל, החל להתחרות בתחרויות איש הברזל ואף השתתף בתחרות הגדולה בקונה, הוואי.

עד לפני כשלוש שנים פינקלשטיין חיפש אתגר חדש. אחרי כמה שיחות עם חבר אשר סיפר לו על ארץ ישראל ועל ענף הטריאתלון הישראלי, הוא ראה הזדמנות לשינוי מסקרן. הוא הגיע לשדה התעופה בן גוריון לבדו והחל את מסע הקליטה בארץ, את הכל הוא עשה בצניעות, ללא התקשרות עם משרד הספורט או מכתבים לאיגוד הטריאתלון על הישגיו הגדולים, אלה פשוט חשב שקודם חשוב יותר להכיר את הארץ וללמוד את השפה. רק כעבור חצי שנה, כאשר הבין שעליו למצוא עבודה הוא יצר קשר עם מייקי כץ מאיגוד הטריאתלון. כץ היפנה אותו לרן שילון ממועדון "אנדיור", שילון, שמיד קלט את הפוטנציאל של פינקלשטיין, הציע לו להיות מאמן במועדון.

במועדון "אנדיור" הוא אימן במשך שישה חודשים עד קבלת טלפון ממאמן נבחרת הטריאתלון של ברזיל, שהציע לו להיות עוזר המאמן שלו. פינקלשטיין כמובן לא יכל לסרב להצעה וטס חזרה לברזיל. במשך כל התקופה בה שהה עם נבחרת ברזיל שמר על קשר הדוק עם רן שילון, ובחודשים האחרונים אפילו חלק עם שילון את געגועיו לישראל.

הישגיו בנבחרת ברזיל היו גדולים מן המצופה והוא הצליח להכניס שלושה ספורטאים לבייג'ין, אך משהו בו כיוון חזרה לישראל, והוא החליט לעזוב שוב את ברזיל ולחזור ארצה, צריך לציין שבאותו זמן הוא המשיך לקבל הצעות מפתות ממועדונים שונים בעולם, אבל עושה רושם שישראל קסמה לו והוא חזר לאמן במועדון אנדיור.

המטרה – לונדון 2012

רן שילון, דמות מוערכת בענף הטריאתלון בישראל, גילה בחודשים האחרונים שישנם הורים אשר מעונינים לרשום את ילדיהם לפנימיית טריאתלון בצרפת. בזכות הגעתו של המאמן הברזילאי הוא הצליח לשכנעם להשאירם בישראל.




פינקלשטיין ושילון מפנטזים אל עבר העתיד

גם איגוד הטריאתלון השתכנע והבין את הפוטנציאל הטמון כאן. יחד עם מכון וינגייט הם פתחו כיתה נוספת בפנימיית הספורט במכון, שתוקדש כולה לענף הטריאתלון. שישה תלמידים צעירים – חמש נערים ונערה אחת – ילמדו בביה"ס בשפיים ולאחר יום הלימודים יתרכזו באימונים האינטנסיביים של המאמן מברזיל במכון וינגייט. "לא קל להכין ספורטאים לתחרויות גדולות אבל המטרה שלי היא לבנות קבוצה טובה לקראת האולימפיאדה ב- 2012 שתתקיים בלונדון", אמר פינקלשטיין בסיום הראיון. פינקלשטיין יאמן את הקבוצה בוינגייט אך עדיין המשרה הגדולה נחשבת בעצם לחצי משרה והוא מחפש ספורטאים נוספים לאמן אותם.

"אם אני מסתכל על מקומות אחרים בעולם, הספורטאים הבכירים מתאמנים בצוותא וזה יוצר מסה קריטית שבו כולם מרוויחים. עד היום, בישראל הספורטאים התאמנו באופן עצמאי, ההרגשה שלי כאן היא שכולם עומדים להרוויח", אמר רן שילון.

שנת הלימודים תחל כבר ב- 1 לחודש ספטמבר 2008, כאשר המטרה היא, ליצור בפעם הראשונה מסגרת אימונים בענף הטריאתלון, ברמה גבוהה בארץ. הנערים והנערה ימשיכו להתחרות בקבוצות שלהם כרגיל, רק את האימונים יעבירו במתקנים של מכון וינגייט, למען יגיעו להישגים גבוהים.

תמונות: יריב זרביב

&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג