קריטריום נס ציונה- סיכום וראיון עם המנצח

שחר גורן מנצח את מרוץ נס ציונה ביום שישי התקיים מירוץ הקריטריום בנס ציונה. המירוץ התנהל בקצב גבוה והתאפיין בנסיונות בריחה רבים. לבסוף היה זה שחר גורן, רוכב צעיר מקבוצת TACC, "שהוריד את הפטיש" וכבש את ההקפה של נס ציונה. אחרי המירוץ "תפסנו" שיחה קצרה עם שחר, על החיים, המוות בפולוטון, והרבה תאווה לניצחון.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

שחר גורן מנצח את מרוץ נס ציונה

ביום שישי התקיים מירוץ הקריטריום בנס ציונה. המירוץ התנהל בקצב גבוה והתאפיין בנסיונות בריחה רבים. לבסוף היה זה שחר גורן, רוכב צעיר מקבוצת TACC, "שהוריד את הפטיש" וכבש את ההקפה של נס ציונה. אחרי המירוץ "תפסנו" שיחה קצרה עם שחר, על החיים, המוות בפולוטון, והרבה תאווה לניצחון.

מאת:אילן גולדמן

מספר קבוצות בריחה ניסו להתרומם במירוץ נס ציונה ללא הצלחה יתרה. לבסוף הייתה זו קבוצה שכללה את אנטון מיכאלוב, ויקטור קיטייב ויובל דולין שהצליחה לנתק מגע ולהתרחק. שחר גורן הצעיר הצטרף לחגיגה, אחרי שגישר על הפער בנחישות או "בכל הכוח," כפי שהוא תיאר זאת . בקבוצת הבריחה חיכו לו שני חבריו לקבוצה, יובל דולין ואנטון מיכאלוב. החבורה עבדה כה חזק עד כי הצליחה "לתפוס" את הפלטון בהקפה ולברוח שנית.

"מבחינתנו כבר לא היה חשוב מי ינצח, רצינו פודיום אדום. יצאתי לספרינט בכל הכוח מבלי להסתכל לאחור, רק כשעברתי את קו הסיום הבנתי שזהו זה,"  סיפר שחר. בסופו של יום, הפודיום אכן לבש אדום, כשרוכבי TACC התל אביביים "שטפו" את שלושת המקומות הראשונים בדירוג הכללי כשגורן בראשם.

הפודיום האדום: מקום 1-שחר גורן, מקום 2- אנטון מיכאלוב,מקום 3 יובל דולין
צילום: רון טולדו

השחר העולה
ראיון עם שחר גורן

פספורט : בן 21, תושב הצפון, חייל בצה"ל על תקן ספורטאי מצטיין, רוכב על אופניים מגיל 14 בצורה רצינית, כרגע רווק. 

"אני חושב אולי על משרת אימון חלקית, להישאר כמקצוען אבל עם מקור פרנסה קטן"
שחר כמה רציני אתה כיום בנושא הרכיבה התחרותית, ומה מטרתך הסופית?
האופניים היום כבר הפכו לדרך חיים מבחינתי,הכל סובב סביב הספורט הזה. אם זה לקום מוקדם לאימונים או לוותר על חברים או מסיבות. הכל כמובן נעשה מתוך אהבה גדולה ולא מוויתור, כי אני רואה בזה סיפוק מאוד מאוד גדול ואהבה ענקית. המטרה הסופית היא לרכוב בקבוצה מקצוענית, להתחרות בדרגים הכי גבוהים שיש. אני יודע מנגד, כי יש הרבה תחנות לעבור בדרך ולפני שקופצים למים הכי עמוקים יש כמה דברים שעליי ללמוד.
  
ומה ביום שאחרי השחרור מצה"ל, כיצד תתפרנס? האם זו מחשבה שמטרידה אותך?
זו מחשבה שמטרידה אותי מאוד. אני רוצה לסיים את הצבא ולהמשיך כספורטאי, אני חושב אולי על משרת אימון חלקית, להישאר כמקצוען אבל עם מקור פרנסה קטן. אני רוצה להמשיך בכל האנרגיות. אופניים זה ספורט יקר שדורש ציוד ולפעמים אין ברירה ולרכוש. אני מקווה שיהיו אנשים שיאמינו בי ואולי יוכלו לעזור בנושא.
 
"בהתחלה כל הזמן התעסקתי בטפל וחיפשתי שיעריכו אותי"
בוא נדבר קצת על ניצחונות שחר. האם אתה מקבל יותר כבוד מהרוכבים אחרי ניצחון? 
יש תחרויות הרבה יותר קשות שמזכות בכבוד. אבל כל ניצחון גורם להערכה מצד רוכבים אחרים. אני לא אבוא בגישה אחרת לתחרות הבאה, בגלל שניצחתי את התחרות הזו.
 
האם אתה חושב שדרך הניצחונות בספורט אתה מנסה לזכות בהערכה?
בהתחלה כל הזמן התעסקתי בטפל וחיפשתי שיעריכו אותי אבל לאט לאט עזבתי את זה. הבנתי שהתעסקות בזה לא תביא אותי לשום מקום. אני שמח שמעריכים אותי. אם הייתי ממשיך להתעסק בזה לא הייתי מגיע רחוק. קודם כל אדם צריך להעריך את עצמו.
 
מה שחר גורן מרגיש כשהוא מנצח?
זו תחושה מדהימה. זה להגיע לטופ. זה לא שני או שלישי או רביעי. מקום ראשון אומר שיש רק מתחתיך. אני חושב הרבה על זה שכל השנה אני אוכל המון "חרא," ובטח שבענף האופניים הכל כך קשה. זה ספורט תובעני ופתאום אתה מנצח, ושוכח מכל הקשיים שהיו בדרך. זה מכפר על שעות אין סופיות על האוכף וכל ההקרבות של דברים אחרים.
שחר גורן, מנצח
צילום: רון טולדו

"אם לא הייתי מייצג את המדינה דרך הספורט, הייתי מנסה להגיע ליחידות המשמעותיות ביותר של צה"ל"
 
האם אתה חושב שאתה מכור לתחושה הזו שבאה אחרי הניצחון? 
בלי השאיפה לתחושת הניצחון מאוד קשה להמשיך בענף הזה. אני יכול להגיד שאני מכור לה לחלוטין. אני חושב שזה סם החיים. ההיי של תחושת הניצחון קיים אצלי תמיד אבל אני תמיד דואג להוריד את הראש ולשמר את מה שיש, כי צריך להמשיך לעבוד.
 
בשלב זה בחייך, אם לא היית עוסק בספורט מה היית עושה במקום?
אם לא הייתי מייצג את המדינה דרך הספורט, הייתי מנסה בכל כוחי להגיע ליחידות המשמעותיות ביותר בצה"ל, ושם מנסה למצות את עצמי כמו בספורט. 
 שחר גורן: מכור לתחושת שאחרי ניצחון
אז אנחנו מבינים כי שחר גורן אוהב אופניים. מה לגבי תחביבים נוספים בחיים?
לצערי כרגע אני מזניח את כל התחביבים שלי. אני מפחד ליצור תחביבים דומיננטיים. אני מתחיל לחשוב שאני מפחד ליצור משהו משמעותי שיסיט אותי מהמסלול. אהבתי פעם לשחק כדורסל עם החברים וטיילתי הרבה, היינו ישנים בים. אבל אני לא מרגיש שזה חסר, כיום העיסוק באופניים ממלא לי את כל הצרכים. 
"כשאני יורד ירידה ב-100 קמ"ש אני יודע כי אמות בהתרסקות, אני מעדיף לא לחשוב על זה"
 
לכל רוכב יש "הקטע שלו" עם האופניים, מה "הקטע" שלך?
אני יורד ירידות מהר מאוד. הייתי אומר שאני פסיכי בזה. האדרנלין מציף אותי בירידות.
 
אחרי המוות של הרוכב הבלגי בג'ירו ד'איטליה, אתה מתכוון "להוריד הילוך" בירידות?
אחרי שראיתי את התמונה של הבחור שרוע על הריצפה. הבנתי שאני מסתכל על גופה של בן אדם. קשה לי להבין את זה. קשה לי לענות על זה. זה עשה לי מאוד רע וקשה והיה לי גוש בגרון. כרוכב זה לא השפיע עליי, אני לא רוצה להתעסק בזה יותר מידי. כשאני יורד ירידה במאה קמ"ש אני יודע כי אמות בהתרסקות לכן אני מעדיף לא לחשוב על זה. הפחד משתק, והוא זה שגורם לתאונות לעיתים. אני מרכין ראש לזכרו וממשיך הלאה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג