קרוב, אבל עדיין ללא קריטריונים לאליפות העולם: היום השני בתחרות 7 הגבעות של רומא

יעקב טומרקין עם מדליית כסף ב-100 גב, אבל נכון לעכשיו השיטה של תחרות מטרה יחידה לקביעת קריטריון, תוך ויתור על סבב שלם של תחרויות מטרה לא נוחלת לפי שעה הצלחה ברומא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

סיכום היום הראשון בתחרות שבע הגבעות

ערב נוסף של "כמעטים" ברומא אתמול (שבת), מעמיד בסימן שאלה את התאמת השחייה הישראלית לשיטה של הזדמנות אחת לקביעת קריטריון פחות מחודש לפני אליפות העולם.

100 מ' גב גברים
את היום השני התחיל יעקב טומרקין בתצוגת שחייה איכותית כשעלה ראשון לגמר א' עם 54.10 שנ' ב-100 מ' גב. אמנם חצי שנייה לאט יותר משיאו הישראלי בן השנתיים, אבל רק 0.04 שנ' מהקריטריון המיוחל לאליפות העולם. מיכאל לייטרובסקי בן ה-20 המשיך להשתפר ועלה גם הוא לגמר א' עם 55.26 שנ'. בערב, טומרקין האט ב-0.05 שנ' ונשאר הפעם 0.09 שנ' מחוץ לקריטריון. הזדמנות אחרונה תהיה לו בסוף השבוע הבא בתחרות המבחנים במכון וינגייט. לייטרובסקי הצעיר האט ב-0.4 שנ'.

תצוגת שחייה איכותית. יעקב טומרקין | צילום: איגוד השחייה בישראל

50 מ' חזה גברים
איתי גולדפדן מתדפק על הדלת במשחה זה כבר זמן רב. הערב ברומא הוא סיים שני בגמר ב' בתוצאה של 27.45 שנ' – 0.06 שנ' בלבד מהקריטריון לאליפות העולם.

100 מ' חופשי נשים
אנדי מורז ממשיכה להראות יכולת טובה במשחי החתירה. הסטודנטית לרפואה ניצחה בגמר ב' ב-100 חופשי לנשים בזמן של 54.73 שנ', מרחק 0.24 שנ' מחוץ לקריטריון (שעומד על 54.49 שנ').

אנדראה מורז שחיינית ישראלית

ניצחה בגמר ב'. אנדראה מורז | צילום ארכיון: באדיבות איגוד השחייה

100 מ' גב נשים
אנסטסיה גורבנקו התקרבה לשיאה הישראלי כשסיימה חמישית בגמר א' בזמן של 1:01.18 דק', אבל התוצאה שלה עדיין מרוחקת כ-0.6 שנ' מהקריטריון לאליפות העולם במשחה זה (שעומד על 1:00.59 דק').

200 מ' פרפר גברים
מארק חינוואי, שמזה זמן מבשל מעבר ממשחי הבריכה הארוכים בחתירה, למשחה ה-200 מ' פרפר, העפיל לגמר א' ונגע שם ב-1:59.15 דק'. למען ההתמצאות, יצוין שלמרות השיפור הניכר בתוצאות של חינוואי במשחה זה, הוא מרוחק כמעט 2.5 שנ' מהקריטריון לאליפות העולם (שעומד על 1:56.71 דק').

ברמה העולמית, הופעת הערב ברומא שייכת ללא ספק לדאיאה סטו היפני, ששלט ביד רמה ב-400 מ' מעורב אישי וניצח בשיא אישי של 4:07.95 דק', שמהווה גם את תוצאת השנה בעולם (והשלישית בטיבה בעולם מאז אולימפיאדת ריו).

יום אחרון חשוב ברומא
משחים חשובים היום (ראשון) ברומא לשחייני הנבחרת שנמצאים פוטנציאלית בטווח לקריטריון, יהיו ב-200 מ' חופשי (תומר פרנקל ודניס לוקטב), 200 מ' מעורב אישי (יעקב טומרקין, אנסטסיה גורבנקו – שצריכה רק לאשרר קריטריון ותעשה זאת כמעט בוודאות – ואיתי גורביץ'), 50 מ' פרפר (מירון חירותי ומרכוס שלזינגר), ו-200 מ' גב (אביב ברזילי).
ההזמנות האחרונה בבריכה הלאומית בוינגייט בסופ"ש הקרוב

בסיכום תוצאות, שלושה שחיינים התקרבו ביומיים האחרונים יותר מכולם – פחות מעשירית שנייה – לקריטריון אליפות העולם: יעקב טומרקין ב-100 מ' גב (0.04 שנ') וב-50 מ' גב (0.08 שנ'), איתי גולדפדן ב-50 מ' חזה (0.06 שנ') ואנדריאה מורז ב-50 מ' חופשי (0.08 שנ'). שחיינים נוספים שנמצאים בטווח של עד רבע שנ' מהקריטריון הם יונתן קופלב ב-50 מ' גב; מירון חירותי ב-50 מ' חופשי, תומר פרנקל ב-100 מ' פרפר ואנדי מורז ב-100 מ' חופשי. הזדמנות אחרונה לקביעת הקריטריון תהיה לכולם בסוף השבוע הקרוב בתחרות מבחנים מיוחדת (גמרים ישירים) במכון וינגייט.

השיטה של תחרות מטרה יחידה לקביעת קריטריון, תוך ויתור על סבב שלם של תחרויות מטרה בחודשים אפריל-מאי דוגמת אלו שנערכו ברוב מדינות אירופה, לא נוחלת לפי שעה הצלחה ברומא. ספק אם שיטה זו, שמתאימה לשחייה האמריקאית בה מספר גדול של שחיינים מסוגל לקבוע קריטריון והתחרות היא ביניהם על שני המקומות הראשונים, מתאימה לשחייה הישראלית בה לכל היותר 7-8 שחיינים נמצאים בטווח ריאלי לקריטריון.

יש לקוות שאת ההזדמנות האחרונה בסופ"ש הקרוב במכון וינגייט, ינצלו השחיינים שמצויים בטווח נגיעה מהקריטריון כדי להשיגו. אך גם עבור אלו שיגיעו ליעד, המחיר (או התועלת) של חוסר הוודאות והמתח (ולאחריו ירידת המתח), בטווח של שלושה שבועות לפני אליפות העולם, עדיין מצוי בסימן שאלה גדול.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג