קורה לטובים ביותר: פלטריניירי נאלץ לפרוש מהמשחה, אצ'רנצה ניצח

תנאי ים קשים וקרים במיוחד בסבב האירופי באיטליה, בצירוף חוקי החליפות החדשים, גרמו לפרישה של מעל 30 שחיינים ושחייניות מהמשחה ל-10 ק"מ, בהם גם האלוף האולימפי. וגם: תיקו בפוטו פיניש על המקום השלישי וניצחון לקסיניול אצל הנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גרגוריו פלטריניירי | צילום: פטריסיה בן עזרא, איגוד השחייה

התחרות השנייה במסגרת הסבב האירופי בשחייה במים פתוחים נערכה ביום ראשון בפיומבינו, איטליה, אולם ממש לא האירה פנים לשחיינים ולשחייניות. אחרי שזכו לתנאי ים מושלמים באילת בתחרות הראשונה בסבב, הפעם התנאים היו קשים, עם טמפרטורת מים קרה של 18 מעלות צלסיוס, בתוספת גלים גבוהים ורוחות.

בעבר, טמפרטורה של 18 מעלות לא הייתה גורם מרתיע עבור שחיינים, שכן הורשו לשחות בה עם חליפות השומרות על חום הגוף (Wetsuits), אולם לפי החוק החדש של האיגוד העולמי שנכנס לתוקף בינואר האחרון, חל איסור לשחות עם חליפות בטמפרטורה של 18 מעלות ומעלה. עד השנה, החוק היה שמתחת ל-18 מעלות חובה לשחות עם חליפות, בין 18 ל-20 מעלות יש בחירה לשחיינים אם לשחות עם חליפות או בלי, ומעל 20 אסור.

התוצאה במשחה עצמו הייתה לא פחות מ-34 שחייניות ושחיינים שפרשו במהלך המשחה, מתוך 105 שזינקו, 32 אחוזי לא מסיימים, גבוה במיוחד למשחה בטופ העולמי. בין אותם פורשים היה גם גרגוריו פלטריניירי, מגדולי שחייני המרחקים בכל הזמנים, שלא עמד בקור ויצא מהמים אחרי חצי מהמרחק, כשהוא קרוב להיפותרמיה. פלטריניירי ידוע כשחיין קשוח למדי, שלא יוצא מהמים גם בתנאים קשים ביותר, אולם הפעם הים ניצח גם אותו.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Gregorio Paltrinieri (@greg_palt)

גם בלעדיו, הנבחרת האיטלקית שלטה ללא עוררין במשחה, כשאלוף אירופה ושותפו לאימונים דומניקו אצ'רנצה דהר לניצחון בזמן של 1:51:43 שעות והקדים בשנייה וחצי את אנדראה פילאדלי. הקרב על הארד היה צמוד במיוחד, בין איוון ג'ובאניני הצעיר למריו סנצולו הוותיק. אף אחד מהשופטים לא הצליח להכריע מי נגע קודם בלוח הסיום ולאחר צפייה ארוכה בפוטו פיניש הוחלט להעניק את מדליית הארד לשניהם.

במשחה המקביל לנשים ניצחה אוסאן קסיניול הצרפתייה ו"קלקלה" שני פודיומים איטלקיים מושלמים לאחר שעצרה את השעון על 2:02:05 שעות והקדימה את ג'ינברה טדאוצ'י בשתי שניות ואת ברברה פוצובון ב-2.3 שניות.

אצ'רנצה סיפר בסיום: "התנאים היו קשים, אבל ככה זה שחייה במים פתוחים, אנחנו צריכים להיות טובים בלהתאים את עצמנו לכל טמפרטורה. הלכתי על טקטיקה אחרת מהרגיל הפעם, נשארתי באמצע הדבוקה עד מחצית המשחה ואז לקחתי את ההובלה מהההקפה החמישית. אני שמח כי זה לא היה קל לנצח היום וכי אני עדיין לא בשיא הכושר, אני מרגיש שעוד חסרה לי קצת מהירות".

היעד הבא של רבים משחייני המים הפתוחים הוא תחרות הסבב העולמי בסרדיניה, שתיערך בסוף השבוע הקרוב ובה לוקחת חלק גם נבחרת ישראל, שתמריא הלילה לאיטליה. סגל הנבחרת של המאמן אמיר עופר כולל את מתן רודיטי, זיו כהן, יונתן אחדות, אווה פביאן ואורין גבלן. בשבת יזנקו כל החמישה למשחה ל-10 ק"מ, וארבעה מתוכם יזנקו ביום ראשון גם למשחה השליחים ל-4×1.5 ק"מ



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג