צפו: פידקוק ניצח בסטראדה ביאנקה, פיניש דרמטי אצל הנשים ומה עם הישראלים?

עונת המרוצים האיטלקית יצאה לדרך בקול תרועה רמה בכבישים הלבנים של טוסקנה, בצרפת יחל הקדימון לטור דה פראנס, לנשים סוף סוף יש גרנד טור שלישי וגם הסוס שפרץ למסלול. סיכום שבוע האופניים בשוונג. צפו ברגעי השיא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טום פידקוק | צילום: camoak3

סטראדֶה ביאנקה הוא מרוץ חדש שנוסד רק ב-2007, וקצר – 184 ק"מ סה"כ השנה – אבל המרוץ שפותח רשמית את עונת הקלאסיקות האיטלקיות הפך במהרה לאחד האהובים על רוכבים וצופים, וכבר זכה לכינוי הלא רשמי של "המונומנט השישי".

כבישי הכורכר הלבנים שמעניקים למרוץ את שמו, הנופים של טוסקנה ורשימת הזוכים המרשימה העלו את מעמדו של המרוץ. אל הרשימה הזאת הצטרף אתמול (שבת) טום פידקוק הבריטי, הכישרון הצעיר של איניוס, שהצטרף לקבוצת בריחה 50 ק"מ לסוף והצליח לשמור על היתרון שלו עד קו הסיום בסיינה. קבוצת רודפים איכותית הצליחה לצמצם את הפער מהבריטי לכמה שניות בלבד, אבל תקשורת גרועה בין רוכבי יומבו-ויסמה ככל הנראה מנעה מהם ניצחון נוסף. עומר גולדשטיין סיים מעט מחוץ לזמן המותר ונפסל.

מרוץ הנשים הסתיים בפוטו פיניש דרמטי, כאשר דמי וולרינג ההולנדית (שבשלב מסוים נאלצה להאט את רכיבתה כי סוס פרץ למסלול לידה) המשיכה את פתיחת העונה המצוינת של SD-Worx וניצחה על קו הסיום את חברתה לקבוצתה ומנצחת אשתקד לוטה קפקי. שבוע שני ברציפות שהקבוצה מסיימת מרוץ גדול בשני המקומות הראשונים. איימי פוקנר האמריקאית (Jayco-AIUla) סיימה שלישית, לאחר שהובילה את המרוץ קרוב ל-45 ק"מ, לפני שהמנצחות עקפו אותה פחות מקילומטר לסיום.

מילאן מנטן הבלגי (Lotto Dstny) זכה בתחילת השבוע שעבר בניצחון הגדול בקריירה שלו, בסמי-קלאסיקה לה-סמין, ופרק את הכתף שלו בזמן שחצה את קו הסיום במערב בלגיה כשהניף את היד שלו באוויר. "חגגתי קצת משוגע מדי", אמר לכתבים. מרתה בסטיאנלי האיטלקיה (UAE Team ADQ) ניצחה במרוץ הנשים וסיימה ללא פגע.

אתמול מנטן סיים שני ב-Grand Prix Criquielion, אחרי שסם וולספורד האוסטרלי (DSM) ניצח בספרינט המוני. איתמר איינהורן הישראלי סבל מתקר לקראת הסיום ולא היה חלק מהספרינט. נאנס פיטרס הצרפתי (AG2R Citroën) יצא למתקפת סולו כ-30 ק"מ לסיום ה- Trofeo Laigueglia והשיג לקבוצתו ניצחון שני העונה. עודד קוגוט, מקבוצת האקדמיה של IPT, סיים שישי בטרופיי-אומאג בקרואטיה.

בשבוע שעבר דלף לרשת קדימון לסדרה של נטפליקס על הטור דה פראנס. היום (ראשון) יוזנק הקדימון האמיתי, כאשר יונאס וינגגור וטאדיי פוגצ'אר יתחרו ראש בראש בפריז-ניס, מרוץ הקטעים היוקרתי הראשון של העונה באירופה. שני הרוכבים נמצאים בכושר מצוין, וינסו להשיג ניצחון מוראלי לקראת הטור. מתחרים נוספים שינסו לאמוד את כוחם מול שני הכוכבים הגדולים הם רומן ברדה, סיימון ייטס ודני מרטינז.

עם כל הכבוד לווינגגור ופוגצ'אר, היריבות הגדולה ביותר בעולם האופניים מתחדשת מחר בטיראנו-אדריאטיקו. ווט ואן-ארט ומתיאו ואן דר פול יתחרו לראשונה העונה ראש בראש על כביש, ובפעם הראשונה מאז שההולנדי ניצח באליפות העולם בסייקלו קרוס. ואן ארט היה חולה ולא השתתף ב"סטראדה", בעוד ואן דר פול נראה חלוד וסיים רק במקום ה-14.

"מרוץ שני הימים" נחשב לאחד ממרוצי ההכנה העיקריים לקראת הג'ירו דה איטליה, ושניים מהמועמדים המובילים – גראנט תומאס ופרימוז' רוגליץ' בחרו להשתתף בו. שמות בולטים נוספים הם אלוף הג'ירו ג'יי הינדלי, אנריק מאס ואדם ייטס.

בעוד חודשיים יתקיים הלה-וולטה פמנינה, הגרסה הנשית של הגרנד טור הספרדי, אולם רק בשבוע שעבר המארגנים הואילו בטובם לפרסם את מסלול המרוץ. המרוץ נוסד ב-2015, כמרוץ חד יומי במדריד. בשנים האחרונות מספר הימים עלה, והשנה הן יתחרו בשבעה קטעים. המסלול באורך כ-700 ק"מ, שלראשונה לא יעבור במדריד, יכלול קטע קבוצתי נגד השעון ושני קטעים הרריים, בהם סיום התחרות בפסגת לאגוס דה קוודוניה, מהטיפוסים האיקונים של הוולטה. "לסיים בכזה אתר מפורסם זה חיוני לסיקור המרוץ", אמרה מנצחת השנתיים האחרונות אנמיק ואן ולוטן. "אני שמחה שהמארגנים בחרו כזה טיפוס מפורסם".

לרוכבות עוד מצפה דרך ארוכה בניסיון להשוות את התנאים, העניין והפרסום לאלה שזוכים הרוכבים, אבל לאחר ששנה שעברה הטור דה פראנס נשים חזר לאחר היעדרות ממושכת, השנה אפשר לומר באמת כי לראשונה בהיסטוריה גם לנשים יש שלושה גרנד טורים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג