צ'מטאי-סלפטר: "זה המרוץ הכי קשה שהיה לי, מאושרת מהביצוע שלי"

אחרי ההישג הנהדר עם המקום השלישי במרתון בוסטון, המרתוניסטית הישראלית סיפרה: "באתי מאוד מוכנה, עם ביטחון. אזכור את המרוץ הזה לנצח". מאמנה דן סלפטר: "זה היה שדה הרצות העמוק בכל הזמנים, אנחנו מרוצים". וגם: עד כמה ההישג הזה גדול?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר | צילום: Sportphotography

לונה צ'מטאי סלפטר רשמה אתמול (שני) את אחד ההישגים הגדולים בקריירה שלה, כאשר סיימה במקום השלישי במרתון בוסטון, במה שהייתה לדעת רבים ריצת מרתון הנשים העמוקה והאיכותית ביותר אי פעם. המרתוניסטית הישראלית, שכבר עלתה על הפודיום באליפות העולם, אליפות אירופה, מרתון ניו יורק ומרתון טוקיו, הוסיפה עוד מדליה במרתון מייג'ור והוכיחה פעם נוספת שמקומה בין הטובות בעולם.

במסיבת העיתונאים בסיום המרתון אמרה צ'מטאי-סלפטר: "זה היה מרוץ נהדר עבורי, כי השדה היה מאוד חזק. זה היה המרוץ הכי קשה שהיה לי, שהכי נהניתי ממנו. זה היה קשה בעיקר בזכות שתי הרצות האגדיות שיושבות לידי. באתי לכאן מאוד מוכנה והייתי סקרנית לראות מה יקרה, אז אני מאושרת מהביצוע שלי ומהמיקום בו סיימתי". לשאלת אחת העיתונאיות איך היה לרוץ בדבוקה כזו גדולה לאורך רוב המרוץ השיבה: "לא חששתי מזה כלל, באתי עם ביטחון, ידעתי שזה לא המרתון הכי מהיר, ושאני צריכה להיות שם לכל אורך הריצה".

בהמשך הוסיפה ברשתות החברתיות: "אני כל כך שמחה מהמקום השלישי שלי ברחובות של בוסטון. איזו אווירה נהדרת, הקהל היה נפלא מההתחלה עד הסיום. אזכור את המרוץ הזה לנצח. כל הכבוד לכל המשתתפים ותודה גדולה לאנשי מרתון בוסטון"

מאמנה ובעלה דן סלפטר סיפר לשוונג בסיום: "מרתון בוסטון ה-127 הציג את שדה הרצות העמוק בכל הזמנים. לונה הציגה, שוב, ריצה מחושבת, סבלנית כשצריך ואגרסיבית כשצריך. היום זה הספיק למקום השלישי. תמיד נחפש איפה עוד אפשר לשפר אבל ניתן לומר שאנחנו מרוצים".

עד כמה ההישג הזה גדול?
נחשון שוחט כתב בפוסט לקראת המרתון כי: "שבע רצות של סאב 2:19, מהן חמש של סאב 2:18 (אחת מהן היא לונה). אמנה בריסו שהפציעה משום מקום וקבעה 2:14:58 בוולנסיה. בבוסטון השיאים המהירים על מסלול שטוח לא תמיד מנבאים. זה מרוץ על מסלול מאתגר, ללא מושכי קצב שמצריך דיוק טקטי ועמידות פיזית ומנטלית, ביום נתון. נחזיק אצבעות ללונה".

עכשיו בואו נסתכל מי הן שלוש הרצות שסיימו ברביעייה הראשונה:
– המנצחת הלן אובירי אמנם מחזיקה רק בשיא של 2:25 במרתון הראשון שלה שהתקיים בתנאים לא טובים בניו יורק, אבל היא אחת הרצות הגדולות של העשור האחרון: נתחיל בשיא הנהדר שלה בחצי מרתון – 1:04:22 (לעומת 1:06:09 של סלפטר), מקום חמישי בכל הזמנים, נמשיך בתוצאה התשיעית בכל הזמנים ב- 5,000 מ' ועשירית ב- 3,000 (בעצם שישית אם לא לוקחים בחשבון 4 סיניות משנות ה-90 שתוצאותיהן בסימן שאלה). תוסיפו לזה שתי מדליות זהב באליפות עולם ב-5,000, מדליית כסף עולמית ב-10,000 וארד ב-1,500 ועוד שתי מדליות כסף אולימפיות ב- 5,000 מ'. היא הגיעה רק 19 שניות לפני לונה.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by World Athletics (@worldathletics)

– השניה, אמנה בריסו, כאמור קבעה לא מזמן את הזמן השלישי בהיסטוריה 2:14:58 שעות במרתון ולנסיה, והיא הגיעה רק שבע שניות לפני לונה.

– הרביעית , אבבל ישאנה, אמנם רק עם 2:20 שעות במרתון, אבל 1:04:31 בחצי מרתון, שישית בכל הזמנים.

מה שאפיין את צ'מטאי-סלפטר בריצה הייתה הנחישות. כל הזמן בחבורה המובילה וקצת לפני הסיום, כששתי הראשונות פרצו, היא ירדה למקום הרביעי ולרגע נראה היה שנחלשה, אבל אז עברה את ישאנה ולא ויתרה עד הסיום. זהו הישג אדיר, לא פחות ממדליית הזהב במרתון טוקיו ומדליית הכסף במרתון ניו יורק.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • חגי אשלגי הגיב:

    הופעה מעולה.
    ארבעה מרתוני צמרת בשנה, ולונה בין שלושת הראשונות בכל ארבעתם:

    שניה בנגויה
    שלישית באליפות העולם בריצה (יוג'ין, אורגון)
    שניה בניו יורק
    שלישית בבוסטון.

    ספורטאית על.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג