צמד הרוכבים הגרמני קרע את השטח וניצח ב"אפיק ישראל"

היום האחרון של תחרות אופני ההרים "אפיק ישראל" הורכב ממסלול קצר, אינטנסיבי ועם מלחמה על מיקומים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הפרולוג של אפיק ישראל 2019


הקטע השלישי (היום הרביעי של התחרות) והמסכם של "אפיק ישראל" היה בסימן מלחמה על ניצחון הסטייג' וחתם באופן סופי את ניצחונם של צמד הרוכבים הגרמני מקסימילאן ברנדל וגאורג אגר בניקוד הכללי. לאחר יום הקטע השני קיבלו הרוכבים קטע סיום עם מסלול קצר, אינטנסיבי ומהיר של 72.6 ק"מ עם 870 מטרים של טיפוס מצטבר.

יום אינטנסיבי ומהיר | צילומים: SportPhotografy

לאחר זינוק מדורג מכפר התחרות בחצר המועצה האזורית מטה אשר, יצאו הרוכבים צפונה בדרכים מישוריות בין מטעי אבוקדו ובננות לכיוון אכזיב, אחת הרצועת החוף היפות בישראל. משם בקצב מטורף לראש הנקרה לנקודת ההאכלה הראשונה של היום בקילומטר ה-25. רצף של שבילים מהירים לקח את הרוכבים לכיוון סינגל חניתה, אחד הסינגל היפים והפופולריים של קרן קיימת לישראל. רכיבה מהירה בסינגלים של חניתה ומצובה הישר לנקודת ההאכלה השנייה בתוך קיבוץ מצובה שנרתם למסיבת עידוד צבעונית ושמחה. משם בסדרת שבילים חקלאיים מישוריים ומהירים היישר לקו הסיום.

עם פערים לא גדולים בתוצאות הדרוג הכללי לאחר הסטייג' השני, נפתח הסטייג' השלישי בקצב גבוה של דבוקת המובילים שהכתיב למעשה את הקצב של הסטייג' כולו. כבר ברכיבה המישורית והמהירה לכיוון צפון התגבשה חבורת חוד אגרסיבית מאוד שכללה את Egger ו-Bradl מנצחי שלושת הסטייג'ים הקודמים והראשונים ב-GC, זוג הקנדים L' Esperance ו-Gange שאיבדו את ניצחון הסטייג' השני כ 10 ק"מ מקו הסיום, ואיתם יתר הזוגות הדומיננטיים משלושת הסטייג'ים האחרונים.  כבר בשלב הזה נראה היה שזוג המובילים הגרמנים ינסה ללכת על ניצחון רביעי רצוף בנוסף לניצחון הכללי שהיה יחסית בטוח עם פער של כ-6 דקות מהמקום השני.

צילום: SportPhotografy

אך במרוץ אופני הרים שום דבר לא בטוח עד חציית קן הסיום ומספיק תקלה טכנית קטנה על מנת לשנות את המיקומים בדבוקה וכמובן לצמצם פערי זמנים לקראת שינוי מיקומים בניקוד הכללי. גם יתר הצמדים לקחו זאת בחשבון והדבוקה הגדולה הגיע כמעט יחד לנקודת ההאכלה השנייה והמרכזית של היום בק"מ ה 43 בקיבוץ מצובה. מכאן נותרו רק דרכים מישוריות ומהירות פחות או יותר ומי שיצליח להוציא יותר וואטים מהרגלים הוא זה שיצליח לברוח. כ-15 ק"מ מקו הסיום החלה בריחה של זוג הגרמנים המובילים ואיתם צמד הקנדים L' Esperance ו- Gange שהפגין רכיבה חזקה מאוד אתמול, ונראה היה כי הם מנסים ללכת על ניצחון הסטייג' ואולי אף לקחת את המקום השלישי ב GC מצמד הצרפתים Basil Allard / Antoine Philipp.

כ-10 ק"מ מהסיום, חבל שהיה זרוק על השביל החקלאי בין מטעי הבננות מסתבך בגלגל של Georg Egger ומאלץ את הזוג הגרמני לעצור ולתפעל את התקלה. זאת ההזדמנות שחיכו לה צמד הקנדים והם מצליחים לנתק מגע מהגרמנים, כשהדבוקה הרודפת מנצלת את העיכוב הארוך ומצליחה לעקוף אותם גם היא. Egger ו- Bradl לוחצים חזק מאוד, מצליחים להדביק את הדבוקה הרודפת ולעקוף אותה לקראת קו הסיום, אך לא מספיק על מנת לקחת את ניצחון הסטייג'. Andrew L’Esperance ו- Peter Disera הקנדיים הצליחו לעשות זאת היום והם חוצים את קו הסיום בזמן מעולה של 02:33:01, לוקחים את המקום הראשון בסטייג' ועולים למקום השלישי בתוצאה הכללית על חשבון הצרפתים בפער קטן מאוד של 25 שניות בלבד.

צילום: SportPhotografy

במקום השני מגיעים כאמור צמד הגרמנים Georg Egger ו-Maximilian Brandl בפער של 1:30 דקות מהמנצחים ומבטיחים לעצמם באופן סופי את הניצחון במגדל אפיק ישראל 2019 וניצחון שני רצוף באפיק ישראל. את המקום השלישי לוקחים Karl Markt / Gregor Raggl מאוסטריה בפער של 2:07 דקות מהמנצחים.

בקטגוריית הנשים צמד המובילות הקנדיות פתח חזק והמשיך להפגין דומיננטיות מובהקת בכל שלבי היום עד נצחון סטייג' וניצחון כללי מתוק בזמן של 02:58:55. הצמד Sofia Gomez Villfane ו- Rose Grant התאושש מסטייג' 2 מרובה התקלות ורכבו ביציבות למקום השני בזמן של 03:01:41. את המקום השלישי היום תופסות Jovana Crnogorac ו- Sophie Von Berswordt-Wallrabe בזמן של 03:01:44 אך לא מצליחות להיכנס לטופ 3 בתוצאה הכללית.

צילום: SportPhotografy

בקטגוריית המובילים מקרב הרוכבים הישראלים בחסות טיוטה, מנצחים היום Eitan Levi ו- Eliad Daniel בזמן של 02:44:17. במקום השני היום Shlomi Haimy ו- Guy Sessler. במשך כל שלבי הסטייג' שלומי חיימי הפגין יכולת גבוהה מאוד ורכב לבד בתוך הדבוקה המובילה ואח"כ בדבוקה הרודפת. לקראת הסיום הוא חיכה לגיא זסלר והם חוצים את קו הסיום בזמן של 02:44:22, 5 שניות בלבד אחרי צמד מנצחי הקטגוריה. הם שומרים על המקום הראשון הכללי בקטגוריית הרוכבים הישראלים המובילים בחסות טיוטה. את המקום השלישי בקטגוריה לוקחים גם היום Ori Leonzini, Gil ly Gonen.

בקטגוריית המסטרס, צמד המובילים Di Veroli ו- Dahan פותחים את היום עם פער של יותר מ 12 דקות בתוצאה הכללית והרבה פחות לחץ בסטייג' האחרון. את הדומיננטיות וההובלה בקטגוריה לוקחים היוםDvir Almog ו- Ehud Abitboull עד לניצחון הסטייג' בזמן של 03:01:08. את המקום השני לוקחים Angelo Di Veroli / Haim Dahan בזמן של 03:06:08 ומקבעים סופית את ניצחונם הכללי בקטגוריה. את המקום השלישי לוקחים היום Erez Falkenstein / Matt Cooke בזמן של 03:09:15.

בקטגוריית הזוגות המעורבים סדר ההובלה והסיום לא משתנים, וגם היום חוצים ראשונים את קו הסיום Ivan Grenavtsev / Seda Grenavtseva מרוסיה בזמן של 03:24:17. בפער של 11 שניות בלבד אחריהם מגיעים Tomer Baruch / Deborah Ohayon ואת המקום השלישי סוגרים גם היום Arnon Shadmi/ Moran Tel-paz בפער של 11:03 דקות מהמנצחים.

צילום: SportPhotografy

בקטגוריית הגראנד מסטרס חוצים היום את קו הסיום במקום הראשון Landon La Grange ו-Gavin Viljoen הדרום אפריקאים. במקום השני עמוס גרי וזוהר גלילי בפער של 52 שניות מהמנצחים. במקום השלישי הגיעו גיל קאשי וישראל חן בפער של 6:38 מהמנצחים.

תוצאות קטע 03

גברים
1. Andrew L’Esperance / Peter Disera (CAN) 2:33:01
2. Georg Egger / Maximilian Brandl (GER) +1:30
3. Karl Markt / Gregor Raggl (AUT) +2:07

נשים
1. Haley Smith / Catharine Pendrel (CAN) 2:58:55
2. Sofia Gomez-Villafañe / Rose Grant (ARG / USA) +2:46
3. Jovana Crnogorac / Sophie Von Berswordt-Wallrabe (SRB / NED) +2:49

זוגות מעורבים
1. Ivan Grenavtsev / Seda Grenavtseva (RUS) 3:24:17
2. Tomer Baruch / Deborah Ohayon (ISR) +0:11
3. Arnon Shadmi / Moran Tel-paz (ISR) +11:03

מסטרס 40+
1. Dvir Almog / Ehud Abitboull (ISR) 3:01:08
2. Angelo Di Veroli / Haim Dahan (ISR) +5:00
3. Erez Falkenstein / Matt Cooke

גרנד מסטרס 50+
1. Landon La Grange / Gavin Viljoen (RSA) 3:11:18
2. Amos Gery / Zohar Galili (ISR) +0:52
3. Gil Kashi / Israel Chen (NED / ISR) +6:38

דירוג GC כללי 2019 – Men
Georg Egger / Maximilian Brandl (GER)
Karl Markt / Gregor Raggl (AUT)
Andrew L’Esperance / Peter Disera (CAN)

דירוג GC כללי 2019 – Women
Haley Smith / Catharine Pendrel (CAN)
Chloe Woodruff / Erin Huck (USA)
Sofia Gomez-Villafañe / Rose Grant (ARG / USA)

מעורב
Ivan Grenavtsev / Seda Grenavtseva (RUS)
Tomer Baruch / Deborah Ohayon (ISR)
Arnon Shadmi / Moran Tel-paz (ISR)

מסטרס
Angelo Di Veroli / Haim Dahan (ISR)
Erez Falkenstein / Matt Cooke (USA)
Guy Baumel / Eyal Katzenstein (ISR)

Grand Masters
Amos Gery / Zohar Galili (ISR)
Landon La Grange / Gavin Viljoen (RSA)
Gil Kashi / Israel Chen (NED / ISR)

צילומים: SportPhotografy תומר פדר, רונן טופלברג, דותן הלוי, עופר עברי, יואב לביא



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג