פתיחת עונה נהדרת: מקום רביעי לשחר שגיב בגביע העולם בניו זילנד

הטריאתלט הישראלי הרשים כבר בתחרות הראשונה שלו ב-2024, והיה רחוק רק שנייה אחת מהפודיום: "מרוצה מאד מהיכולת, הרבה מעבר לציפיות שלי. זה מוכיח שהשינויים המקצועיים שביצעתי בקיץ עובדים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שחר שגיב מתחרה בניו זילנד | צילום: פרטי

הטריאתלט האולימפי שחר שגיב פתח הבוקר (שבת) את השנה האולימפית בצורה פשוט נהדרת, לאחר שסיים במקום הרביעי בסבב גביע העולם בניו זילנד, התוצאה הטובה ביותר שלו בסבב היוקרתי מאז פברואר 2018, אז סיים רביעי בתחרות בקייפ טאון.

שגיב ממכבי תל אביב, שעבר עונה פחות טובה אשתקד, אך גם ידע להתעלות בה להישג שיא של מדליית כסף במשחקים האירופיים בפולין, זינק לטריאתלון למרחק ספרינט (750 מטר שחייה, 20 ק"מ רכיבה על אופניים ו-5 ק"מ ריצה). הישראלי יצא מהמים רק במקום ה-23 אחרי השחייה (9:24 דקות), אולם אחרי חילוף מהיר במיוחד (השני במהירותו אחרי המדליסט האולימפי היידן וויילד) יצא לחלק הרכיבה החזק שלו כשהוא כבר מדורג תשיעי.

שחר שגיב רוכב | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

ברכיבה הוא הפגין יכולת גבוהה במיוחד, עם הזמן השלישי בטיבו על האופניים, 25:09 דקות, ואחרי חילוף יעיל נוסף יצא לריצה, גם בה היה מהיר, עם 14:19 דקות, הזמן השלישי בטיבו בתחרות. הסיום היה צמוד ודרמטי, כשקאלום מקאלסקי האוסטרלי ניצח עם זמן כולל של 49:41 דקות, שש שניות לפני וויילד. בקרב על הארד גבר הספרדי אלברטו גונזאלס על שחר שגיב בשנייה אחת בלבד והרוויח את המקום על הפודיום עם 49:49 דקות לעומת 49:50 של שגיב. ישראלי נוסף שהתחרה בתחרות היה איתמר אשד, שסיים במקום ה-36 עם 52:49 דקות.

התוצאה האיכותית מעניקה לשגיב עוד 296 נקודות דירוג, הן לדירוג העולמי והן לדירוג האולימפי. המשמעות היא מחיקת התחרות הכי פחות טובה שלו מתוך שש התוצאות הנספרות, בה היו לו 27 נקודות, כלומר, הישראלי זוכה בפועל לעוד 269 נקודות בפועל. ברשימה האולימפית זה מעלה אותו למקום ה-39, עמוק בתוך רשימת העולים לפריז, ובדירוג העולמי הוא יזנק מעל 50 מקומות לאיזור המקום ה-100 בעולם, מה שיסייע לו רבות בתחרויות הבאות.

שחר שגיב, שזכה ללא מעט עידוד ודחיפה מהאוהדים המקומיים, סיכם את התחרות: "אני מרוצה מאד מהיכולת שלי היום. התוצאה הסופית היא הרבה מעבר לציפיות שלי בהתחשב בזה שזו התחרות הראשונה שלי העונה. הדבר מוכיח שהשינויים המקצועיים שביצעתי בקיץ עובדים לחיוב". הישראלי, שמתחילת המלחמה היה מאוד פעיל בהסברה ברשתות למען ישראל, אף התחרה כשעל אופניו סרט צהוב, למען השבתם של החטופים וסיפר: "אמשיך לרכוב כך עד לחזרתם של החטופים הביתה".

שחר שגיב וליאור כהן בניו זילנד | צילום: פרטי

המאמן הלאומי והמנהל המקצועי של איגוד הטריאתלון ליאור כהן סיכם: "אני מרוצה מאד מיכולתו של שחר. בגרף האימון אנחנו מכוונים להגיע לשיא בקיץ במשחקים האולימפיים בפריז. אני בעיקר מרוצה מהיכולת הטובה ששחר הציג בריצה". שגיב חוזר כעת לישראל לתקופה של כשלושה שבועות וב-24 במארס יתחרה בגביע העולם בהונג קונג.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג