פעם ילד תמיד אלוף

רון דרמון סיים בשבת תחרות מוצלחת במלולובה שבאוסטרליה וכעת הסימולציה מראה שהוא מקום 48 ברשימה האולימפית לריו 2016. אביו, דורון דרמון, נזכר בדרך הקשה שעבר עד לרגע זה ועל מה שמצפה לו השנה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שיפור גם בכוח ונפח בריצה

לפני 14 שנים, עברנו לישוב להבים עם חמשת הזאטוטים שלנו, באותה תקופה, רון, הבן שלנו, התרוצץ בין חוגי קארטה, גלגליות – קצת אקטיבי כזה בלשון המעטה, עם אופי של "אביר מגן העולם". אנחנו, כמו כל הורה אמרנו לו תתמיד, אל תקפוץ ממקום למקום. בכל חוג הוא חייב להתבלט, כמו גם אחותו הגדולה, כנראה יש משהו בגנים (לא שלי), ואז הוא טעם את טעמו של הטריאתלון, יחד עם האיש שהכינוי שלו זה מר טריאתלון, אלי גז, שאצלו זה קודם כל האדם באשר הוא ואחר כך הספורט.

שיפור גם בכוח ונפח בריצה

כבש פודיומים בגילאים הצעירים בטריאתלון | צילום: באדיבות רון דרמון

"אני רוצה להיות אלוף העולם"

גז החדיר בו אהבה לפרץ האדרנלין. רון התיישר, התמקד ולא איחר, וכצעיר המשתתפים הוא גמא את מסלול התחרות וכבש פודיומים בגילאים הצעירים בטריאתלון. באחת התחרויות הוא אפילו הכניס אותי לעולם הזה, במקום ללוות אותו הוא גרם לי לעשות את הצעד. אין הבעת אמון גדולה מזו בילד שלך, תעשה מה שהוא עושה. עוד תחרות פה עוד תחרות שם ואז בגיל 8 או 9 אני כבר לא זוכר, הוא פלט ״אבא – אני רוצה להיות אלוף עולם״, מי שמכיר אותי יודע שגם אני חולם ומגשים חלומות. כך לדוגמה חלמתי להיות נשוי לרופאה עם חמישה ילדים בלונדינים, אז לא הצליח כי רק שתיים וחצי באמת בלונדינים, השאר עם שיער חום, אבל מילא, אני חולם ורואה אותו בעולם, מגשים את עצמו.

זה מהדהד, בראש, רעייתי גבי ואני לא מחליפים מילה אבל התקשורת שלנו היא אלחוטית, יודעים שזה מה שיקרה – הילד יהיה יום אחד אלוף כפי שחלם. מאז שהוא אמר את המשפט הזה, ליווינו אותו באין ספור עליות וירידות על פני אין ספור קילומטרים, הוא משמש לנו וללא מעט בני גילו דמות לחיקוי, וכמובן לאחים והאחיות שלו מקור להשראה. קים אחותו היתה המודל הראשון, רון למד והכניס שיפורים בתחום שלו, וזה הולך ומשתבח. לאורך השנים הוא שובר כל שיא ישראלי בעולם בתחום הטריאתלון, מקום רביעי באליפות העולם לנוער, מקום רביעי בתחרויות עילית ולא חסר. כמות ההשקעה בו הולכת וגדלה והמשאבים הולכים ומצטמצמים. זהו המחיר של הגשמת חלומות – לחינוך אין מחיר. לא פעם אנחנו נתקלים בחברים שמייעצים לנו להפסיק עם זה כי "אתם לא כלכליים".  האמת, אני מה זה שמח שאני לא כלכלי (גם אם אני לחוץ מזה), מסתפק במה שיש ואיך אומרים יתכן ומנהלת הבנק שלי לא ישנה בשקט.

המדינה אמנם עוזרת אבל מעט, באיחור, לא מספיק, מי שבונה על קריירה למצויינות בתרבות, בספורט שלא ייבנה על משאבים מהמדינה, קשה אבל אמיתי. כשמדובר בספורטאי אולימפי במקצועות ספורט עם עזרים כגון מפרשיות או אופניים – עלות האחזקה ברמה העולמית מגיעה למעלה מ-200 אלף שקל בשנה. תעשו את החישוב למשפחה עם 5 ילדים, מה זה אומר. אבל כל זה, זה רק מספרים, רמת האושר היא מה שקובעת, אצלנו היא גבוהה.

אמתי יונה רון דרמון

המדינה אמנם עוזרת במעט. רון (מקום שלישי) עם אמיתי יונה (מקום שני) על הפודיום בריגה | צילום: באדיבות רון דרמון

אז אחרי כל ההקדמה, 14 שנה אחרי המשפט "אבא – אני רוצה להיות אלוף עולם", רון עדיין בדרך להיות אלוף עולם, וביום ראשון האחרון, אחרי התחרות במולולבה, אוסטרליה, מושבו של רון מאז שהפך לספורטאי ״עילוי״ על פי ההגדרה של היחידה לקידום ספורט הישגי, בה הוא מסיים מקום תשיעי, הוא מקבל את "הסימולציה". מדובר ברשימת הספורטאים בנקודת זמן אשר יכולים להשתתף באולימפידה הן מבחינת רמה והן מבחינת הניקוד המצטבר. זאת אומרת שהשיגו קריטריון על סמך ביצועים בתחרויות ולא בחסד כמו מדינה מארחת וכדומה. דרך אגב, בתחרות בשבת האחרונה במולולבה, היה זה הישג גם לאמתי יונה וגם לרון דרמון, בה בפעם הראשונה שני ישראלים חדרו לעשירייה הפותחת בסבב העולמי

"החוכמה זה להיות על הפודיום"

הסימולציה מראה שהוא מקום 48 ברשימה האולימפית לריו. שוב, כמעט כבר לא מרגש, אבל רון שובר הישג ישראלי, להיות בין 55 הספורטאים שיזכו להיכנס לאולימפידה בריו 2016. רון כמובן יגיד ״החוכמה זה לא להיכנס אלא להיות על הפודיום". הוא כמובן שוכח את כל ההתרסקויות, המורדות שחווה לאורך הדרך, כיוון שהוא כבר יודע את הדרך.

הניקוד של רון דרמון

דרמון בשורה האחרונה המעידה על המקום ה-48 בסימולציה

ואם קצת נוסטלגיה, לפני שחוזרים לחיי היום יום בדרך לריו, ככה הוא פרץ את הדרך לישראלים בטריאלון ברמה העולמית, ככה התחיל הסיפור המקצועי שלו לאחר שרון היה צעיר המשתתפים באליפות אירופה והתגלה על ידי המנהלת של הפיתוח המקצועי של האיגוד העולמי ב- 2009:

Hi Warwick
I am the director of sport development for ITU and from time to time get requests from athletes from smaller nations for coaching advice.
Craig Redman passed your name to me as a coach he recommends to refer talented international athletes to. As we are heading to Australia for our World Junior Camp prior to World Champs several of the young athletes want to come over earlier to prepare for the event. One such athlete is young Ron Darmon from Israel whom I know very well as an extremely dedicated young athlete with a huge work ethic. His parents are prepared to cover all the relevant costs for a training opportunity and I was wondering if you would see your way clear to consider taking Ron Darmon on in your group for the short term.
If you have any questions on the above please feel free to ask.
I look forward to hearing from you.
Kind regards, Libby Burrell | Director – ITU Sport Development

ובחזרה להווה. הדרך ארוכה עד יוני 2016 לאולימפיאדת ריו. הוא צריך לשמר את המיקום אם לא לשפר אותו. לצורך כך הוא צריך לעבור עוד 18 תחרויות השנה בכל היבשות, ואנחנו כאן במדינתנו הקטנה כל מה שיכולים לעשות לשמש לשגריר שלנו בעולם, מפלט של שעה ביום באמצעות ה-Viber, רון גאים בך, תודה לכל השותפים לדרך, נייקי, DAA, גרמין, איגוד הטריאתלון והיחידה לספורט הישגי. אם תשמעו על עוד שותפים המעוניינים לדחוף את רון קדימה, תגידו לי…


דורון דרמון | אבא של רון ואיש ברזל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ניב נחליאלי הגיב:

    פשוט מרגש!! יישר כוח. אני יודע שיענקלה שחר מתעניין לא רק בכדורגל ומאמץ ספורטאי עלית. שווה בדיקה.

  • מורן הגיב:

    לא הבנתי מה מטרת הכותב והכתבה אשמח אם יאיר את עיני.

  • שרון הגיב:

    מורן, הקנאה וצרות העין הן הקנסות הגבוהים ביותר שאדם יכול לגזור על עצמו.
    תקרא שוב ותחפש על רון בגוגל, אולי תבין/י. אם לא, לך להורים שלך..

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג