"פלורנטין של הנגב": כל האטרקציות סביב מרוץ מדבר במצפה רמון

לקראת המרוץ הייחודי ב-3 באוגוסט, הכנו עבורכם את המדריך המלא לאטרקציות באזור וניתן ליהנות מהן לפני או אחרי המרוץ: מהטיילת לאורך המכתש, דרך מסלולי הטיול היפים עד לבילויים ברובע דרכי הבשמים היפהפה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ מדבר. לכל המשפחה | צילום: צלמי שוונג

נדמה שאפילו הנבטים, שנהגו להוביל לפני מאות שנים בשמים דרך נמלי ארץ ישראל בדרכם לאירופה, לא האמינו שהמקום שבו עברו יהפוך למרחב תיירותי מתפתח שמארח אלפי תיירים בכל שנה. אבל רובע דרכי הבשמים במצפה רמון, שנקרא כך על שם המוצרים שעברו בו, יארח הפעם ב-3 באוגוסט רצים ורצות רבים בדרך לריצת לילה לאור ירח במסגרת מרוץ מדבר של שוונג, בשיתוף המועצה המקומית.

לכתבות נוספות בנושא:
תזונה, קצבים ופנס ראש: טיפים לריצת לילה בשטח לקראת מרוץ מדבר ב-3 באוגוסט
"מרוץ כזה אין באף מקום, אחת החוויות שלא אשכח ושלא תרצו לפספס"
מסלול ייחודי, נופים עוצרי נשימה וירח מלא: הכל על מרוץ מדבר במצפה רמון

"ברובע הזה העבירו גם בשמים וגם יינות מגפנים שגידלו באזור", מסבירה טלי בר, מנהלת תחום תיירות מצפה רמון, "וזו גם הסיבה מדוע התעשייה של שמן הזית והיין פורחת כאן. הרובע הזה מציע ברי יין, חנויות שמוכרות תוצרת מקומית, מפעל סבונים, גלריות לאמנות, מוזיקה ואוכל".

בסיום הריצה יחזרו כולם לרובע למסיבה ישראלית מקפיצה, וגם למגוון פינוקים ברובע מכל העסקים, שהבטיחו שיהיו פתוחים לציבור הרצים והרצות. "במהלך כל אוגוסט פועלים כאן ברובע גם ירידי אומנות והרבה אוכל, כולל מסעדות כשרות ובתי קפה ומאפיות בתוך גלריות. במהלך הקיץ פועלים בערב גם מופעי קרקסי רחוב, מוזיקאים שמנגנים בפינות השונות ובכלל קיימת כאן אווירת פסטיבל. ממש כמו הפלורנטין של הנגב".

רובע דרכי הבשמים בערב | צילום: טלי בר

ומה האפשרויות שעומדות בפני מי שרוצה לצאת לפעילויות מחוץ לרובע?
"מרובע דרכי הבשמים יוצאים כל מיני סיורים בהזמנה מראש, או שישנה אפשרות להגיע ולראות אם יש דרך לחבור אליהם. ישנו סיור עקרבים לקראת החשיכה עם פנסי אולטרה סגול, ישנם סיורי קולינריה, תרבות ואמנות, סיורים להיכרות עם מצפה רמון כולה. כולם בתיאום מראש. יש אפשרות ליציאה של סיורים ממונעים על גבי טרקטורונים, רייזרים, איזי ריידרים שיוצאים מהרובע בכל הזדמנות".

לצד כל אלה אפשר לצאת גם לסיורים למכתש בבוקר שאחרי המרוץ, סיור של זריחה על המצוק וסיור שקיעה. המקום כולו חי ונושם את המדבר ואת כל מה שיש לו להציע לאנשים שמגיעים לבקרו.

מכתש רמון | צילום: טלי בר

"גם טיילת המצוק שלנו מדהימה בזריחה, בשקיעה וגם ביניהן", מפרטת בר, "לאורך הטיילת אפשר להפעיל משחק מרחב דרך אפליקציה בשם 'שביל הזמן הגיאולוגי'. ישנם שבילי טיול רגליים שיוצאים מהטיילת לעבר המכתש למסלולים מעגליים של שעתיים וחצי ועד שלוש שעות. אבל חשוב להדגיש שמדובר בחודש אוגוסט, לכן חשוב לצאת מאוד מוקדם בבוקר או אחר הצהריים כשנהיה נעים, ובכל מקרה להצטייד בהתאם בכובע ובמים".

ומי שרוצה להיכנס למכונית ולנסוע קצת לאזור שסביב מצפה רמון, יוכל לבקר בגן הלאומי עבדת העיר העתיקה, שממוקם במרחק של כ-15 דקות נסיעה, או להגיע ל"חוות הבודדים" שמציעות בציר ענבים, קטיף שזיפים, הדרכות יין וגם אפשרויות לינה בכל הרמות.

מרוץ מדבר | צילום: צלמי שוונג

"יש אפשרות לקמפינג, גלמפינג, בחלקן יש צימרים", מסכמת בר, "חשוב להגיד שגם ברובע דרכי הבשמים יש מגוון אפשרויות לינה, החל ממלונות בוטיק ועד לאכסניות. מה שעוד נמצא במרחק נסיעה מכאן זו שמורת עין עבדת עם נחל איתן שזורם כל השנה, כמובן מרכז המבקרים מצפה רמון שצופה למכתש, טיולי אופניים בסינגלים חדשים שנחנכים בימים אלה מסביב למצפה, טיולי גמלים, אירוח במאהל בדואי ועוד". נציין כי שוונג ארגנה למשתתפות ולמשתתפים במרוץ ובני משפחותיהם מבצעי לינה באזור (לחצו כאן לכל מבצעי הלינה).

ההרשמה למרוץ פתוחה עד יום שלישי בחצות, לפרטים נוספים והרשמה מהירה לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג