פורסמו זמני הקריטריון בשחייה לאולימפיאדת פריס 2024

שנתיים ורבע לפני פריס, מוסדות השחייה והוועד האולימפי כבר פרסמו את הקריטריונים להעפלה לתחרויות השחייה של המשחקים האולימפיים הקרובים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: shutterstock

הוועד האולימפי פרסם את זמני הקריטריון שלו להעפלה לאולימפיאדת פריס 2024. בעוד שבחלק מהמשחים הקריטריונים לא השתנו במאומה, הרי שברוב המשחים הקריטריונים הוקשחו. אפשר כבר עכשיו לדבר על שני שינויים בולטים במיוחד.

ראשית, הפער בין קריטריון A לקריטריון B הפך לזניח עד אפסי. הפער בין הקריטריונים A ו-B עומד על תוספת של רק כ-0.5% זמן שמתווסף מקריטריון A לקריטריון B. ברור כי הקשחה זו נועדה לצמצם את מספר השחיינים באולימפיאדה, ועשויות להיות לה השלכות רוחב על השחייה בדרג המקצועני ברחבי העולם.

המשמעות של הקשחת קריטריון B עלולה להיות הרת גורל עבור שחיינים רבים בעולם. לדוגמה, הרביעייה הישראלית במשחה ל-4 כפול 200 חופשי סיימה עשירית בטוקיו. אלא שאם קריטריון B היה כל כך מוקשה בטוקיו, ספק אם רביעייה זו יכולה היתה בכלל להתייצב, בהיעדר 4 שחיינים שעשו קריטריון B במשחה זה.

גם אם ישראל תצליח להעמיד רביעייה מוצלחת למשחה ה-4 כפול 200 בטוקיו (בין אם באמצעות השגת קריטריון B ב-200 חופשי או על ידי השגת קריטריון A של אותם שחיינים במשחים אחרים), הקשחת קריטריון B עשויה לרוקן מאוד את מקצי המוקדמות של השליחים, באופן שעלול להקשות על השלמת אפילו שני מקצי מוקדמות מלאים.

שנית, בעיניים ישראליות, נראה שההקשחה הדרמטית ביותר של הקריטריונים מגיעה במשחה ל-200 מ' מעורב אישי לגברים. שם, קריטריון A לפריס יהיה מהיר בכ-1.7 שנ' מזה שהיה לטוקיו – שיפור של מעל 1.44%. גם הקריטריון ב-400 מעורב אישי לגברים הוקשה משמעותית, ביותר מ-3.3 שנ', לתוצאה קשיחה במיוחד של 4:12.5 דק' – שמגלמת שיפור של כ-1.3% לעומת הקריטריון באותו משחה לטוקיו.

להלן הקריטריונים המלאים לתחרות השחייה באולימפיאדת פריס 2024

בירוק – קריטריון A אשר השחייה הישראלית בחרה (בעבר) כמחייב.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רונן לווי הגיב:

    וקריטריון 200 פרפר נשים!.. אולי יש 8 בנות בכל העולם שעושות את זה.. וכל פעם מילאו את המקצים במוקדמות עם שחייניות ממדינות ששם אין בכלל קריטריון… מקום 16 בטוקיו היה 2:16.. כעת הקריטריון 2:08🤦🏻‍♂️
    כנראה שרוצים אולי לבטל את המקצה הזה… וחבל.

  • שוונג הגיב:

    שכונה בוועד האולימפי, ועדכון:

    הוועד האולימפי הבינלאומי, שפרסם את הקריטריונים באתר הרשמי שלו, טוען עכשיו (כיומיים אחרי הפרסום) שמדובר בגרסה לא סופית של הקריטריוונים, ושהיא בכלל פורסמה בטעות.
    עכל תקשורת השחייה העולמית לועגת.

    זו ההודעה שהוציאה התאחדות השחייה הבינלאומית:

    “To be clear, FINA did not publish Olympic qualifying criteria for the Paris 2024 Games. Regrettably, it appears that an outdated, non-final draft of the Olympic Qualifying Standard Principles was published by the IOC in error. Recognizing this, the IOC removed the draft documents from their website.

    “To reiterate, the Qualifying Standards Principles for aquatics sports at the Paris 2024 Olympics have not been finalized. When the qualification criteria for Paris 2024 are final, FINA will promptly publish these documents on the FINA website and we will inform media outlets like Swimming World with a press release.”

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג