עשרים שנים של התרגשות: טריאתלון נשים

ב-1.6.2013 יתקיים טריאתלון נשים בפעם העשרים, וזו סיבה לחגיגה גדולה ומכופלת. מה מצפה לנו השנה בחגיגה הייחודית הזו? איפה יש כבר אימונים פתוחים, הרצאות ומפגשים לקראת הטריאתלון? על כך ועוד בכתבה הזו, הראשונה בסדרה, לקראת טריאתלון הנשים העשרים, כולל ראיון מיוחד עם סוזי ודני דבוסקין, מארגני התחרות  
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ב-1.6.2013 יתקיים טריאתלון נשים בפעם העשרים, וזו סיבה לחגיגה גדולה ומכופלת. מה מצפה לנו השנה בחגיגה הייחודית הזו? איפה יש כבר אימונים פתוחים, הרצאות ומפגשים לקראת הטריאתלון? על כך ועוד בכתבה הזו, הראשונה בסדרה, לקראת טריאתלון הנשים העשרים, כולל ראיון מיוחד עם סוזי ודני דבוסקין, מארגני התחרות

 

מאת:מור שלזינגר

יד ביד עם אולה: מור שלזינגר כותבת על חוויית טריאתלון נשים ה-19

השנה, ב-1.6.2013, יתקיים טריאתלון הנשים בהרצליה בפעם העשרים, וזו סיבה לחגיגה גדולה ומכופלת. במהלך 20 השנים האחרונות צמח טריאתלון הנשים מאירוע של עשרות בודדות של נשים להפנינג ענק של 1,500 משתתפות. סוזי ודני דבוסקין, יוזמי ומארגני התחרות, הנערכת לזיכרה של בתם, תמר, כבר מתרגשים.

אתם יכולים לשתף את הקוראים בתחושות לקראת טריאתלון נשים ה-20?
סוזי: אני לא מאמינה ש"גדלתי ב20 שנה" מאז כניסתי לעולם הנפלא של הטריאתלון. אני מעריכה את כל הנשים שהעזו להשתתף ולהוסיף ספורט לחיים שלהן בעקבות טריאתלון הנשים. ואני מסתכלת סביבי בכל הנשים שעוסקות בספורט ושמחה וגאה שהיה לנו חלק בכניסתן לעולם המופלא הזה של הספורט! בנוסף אני מתגעגעת לתמר וחושבת כבר על טריאתלון נשים הבא, מספר 21, 21 כגילה של תמר…


דני: ההתרגשות הולכת וגוברת. הולך להיות ארוע שההתארגנות אליו מתחילה בקצב איטי ובכל שמתקרב התאריך הקצב מואץ, ואז בשבוע האחרון אנחנו כבר רצים הכי מהר שאפשר אל הפיניש כדי לעמוד בכל המטלות. זה הולך להיות ארוע מיוחד עכשיו שזו הפעם ה-20. אנחנו מארגנים את התחרות "רק" 17 שנים ועדיין זה ארוע מיוחד.

סוזי ודני דבוסקין בטריאתלון נשים ה-19 (צילום: אורי העליון)

מה שונה השנה?
דני: כלקח משנים קודמות ערכנו מספר שינויים. העברנו את זינוק הילדות לזינוק הראשון. הילדות בסך הכל לא תופסות הרבה זמן על המסלול, ולכן הן יכולות להתחיל מוקדם, במקום לחכות הרבה מאוד שעות, וכך גם כל הקהל שישנו שם יוכל לקבל אותן. הפרדנו גם את זינוק מקצה השלשות ספרינט ממקצי הספרינט בודדות לזינוק משלהן. בנוסף איחדנו את שטחי ההחלפה וכך קיבלנו פיזור גדול יותר כדי להקטין את הצפיפות שהיתה בשנה שעברה. מבחינת ההערכות אנחנו נערכים השנה לקלוט 1,400 משתתפות, על מנת לוודא שלא יחסר דבר. היום במקום החדש והמרווח של שטח ההחלפה, אני מאמין שנוכל להגיע לזה בנוחות.

סוזי: ערכנו מספר שינויים בשטחי ההחלפה ובסדר ההזנקות, כפי שדני כבר הזכיר ובנוסף, יש לנו אנשים שונים ושינויים שחשוב לי להתייחס אליהם: רוני קדם הצטרפה כמנהלת הפקה במקום נירית דקל, מור – משקיעה המון אנרגיה וזמן ותומכת בצורה אקטיבית כל הדרך (שכולם יישארו בריאים ושלמים), והתהוו שינויים בעיריית הרצליה, התומכת הראשית של הטריאתלון. אנו מברכים את יעל גרמן על תפקידה החדש כשרת הבריאות בממשלה ואת יהונתן יסעור בתפקידו החדש כראש עיריית הרצלייה. יהונתן נכנס לתפקיד עם הרבה שנות ותק של תמיכה בטריאתלון נשים. אלי מפרספורט, איתם אנחנו עובדים יותר מ-10 שנים, נפטר ממחלה אגרסיבית. המשפחה ממשיכה את דרכו אך הוא חסר, נוכחותו, החיוך, החיבוק.

יש לכם מסר להעביר לנשים שמתלבטות?
דני: עוד לא קרה מצב שמישהי ניסתה ולא הצליחה. למרות שתמיד יש כאלו שחושבות שהן לא יכולות, ולבסוף גילו שהשד הוא לא נורא. אני ממליץ פשוט להגיע, לקחת חלק מהחוויה, לעלות על המסלול, להשתתף ולסיים את התחרות וכל אחת מראה לעצמה שהיא יכולה ושהיא מנצחת. גם השנה יהיה לנו נשים מיוחדות שיגיעו ויקחו חלק באירוע, עמותת "אתגרים".


סוזי: תני לעצמך מתנה. מתנה של ניצחון. ניצחון על היסוס. ניצחון על העבר. ניצחון לעתיד. תאמיני בעצמך. אם לא תנסי, לא תוכלי להצליח. וכמו שאני תמיד אוהבת להגיד: Women CAN WANT DARE. כל אחת מנצחת!

החגיגה כבר החלה – בואי והצטרפי אלינו
טריאתלון הנשים יתרחש אמנם רק ב-1.6.2013, אבל החגיגה וההכנות כבר החלו. אימונים פתוחים ברחבי הארץ, מפגשי הכנה כולל הקרנת הסרט "כל אחת מנצחת", פרוייקט הדולות שלנו, תחרויות נושאות פרסים ועוד. אנחנו מזמינות אתכן להצטרף אלינו כבר עכשיו לחגיגה הגדולה הזו. אז מה כבר קורה?

מפגשי הכנה לקראת טריאתלון הנשים

טריאתלון הנשים הוא אירוע מיוחד בראש ובראשונה בזכות מי שמגיעות לטריאתלון: הנשים. וכדי להעצים את החוויה הזו, ולאפשר לכן להתכונן טוב יותר, לדעת לקראת מה אתן הולכות, ולפגוש עוד נשים שמתרגשות ומתכוננות כמוכן, אנו מקיימים את מפגשי ההכנה. סוזי דבוסקין שלנו מגיעה באופן אישי לכל מפגש ומפגש שכזה, אשר כולל סיפורים אישיים (ומרגשים!) של מי שכבר השתתפו בטריאתלון הנשים, הקרנת הסרט "כל אחת מנצחת" אשר הופק על טריאתלון הנשים 2011, טיפים מקצועיים ועוד.

מספר מפגשים שכאלו כבר התקיימו השנה, והפידבקים שקיבלנו היו נפלאים. את רשימת המפגשים המלאה תוכלו למצוא כאן – באתר המרוץ, ואם מישהי מעוניינת להרים את הכפפה וליזום מפגש נוסף באיזור מגוריה, או לקבוצה שלכן, נשמח מאוד לסייע ולקחת חלק במפגש שלכן. ליצירת קשר בנושא מפגש נוסף: [email protected].

זינוק בטריאתלון נשים ה-19 (צילום: אורי העליון)


אימונים פתוחים
מסורת מרגשת ומיוחדת שהתפתחה סביב טריאתלון הנשים היא מסורת האימונים הפתוחים. מספר מאמנים וקבוצות פותחים את אימוניהם, בהתנדבות וללא תשלום, לנשים שמתכוננות ומתאמנות לקראת טריאתלון הנשים. המחווה האנושית הזו מרגשת אותי עד דמעות בכל פעם מחדש, וכך גם השנה. רשימת המאמנים השנה כוללת את מירי רוזנפלד שפתחה עבורכן אימוני ריצה באזור ראשון לציון, כרמי שרביט שפתח אימוני רכיבה בפארק הירקון בתל אביב, נעמי ויינשטוק עם אימונים בכפר סבא וניר וגילי צוקרמן-ריכמן שפותחים את כל אימוני הקבוצה ללא תשלום עד לטריאתלון הנשים.

גילי צוקרמן-ריכמן, טריאתלטית עלית ומנצחת טריאתלון הנשים בעברה, מספרת: "זו השנה הרביעית שאנחנו פותחים את כל אימוני קבוצת הנשים שלנו לקראת הטריאתלון. אנחנו מאוד שמחים לעשות את זה כי זו הדרך שלנו לתרום לספורט בכלל, ולספורט הנשי בפרט. אנחנו מאמינים שצריך להנגיש את הספורט לנשים ולאפשר להן לעשות את זה בצורה בריאה ונכונה, וזו ההזדמנות שלנו לעשות את זה בהתנדבות."

מספר מאמנים וקבוצות כבר פנו אלינו, וכבר פתחו מספר אימונים למשתתפות הטריאתלון. את הרשימה המלאה (שמתעדכנת כל הזמן) תוכלו למצוא באתר טריאתלון נשים החדש כאן.


דולות לקראת טריאתלון נשים

"דולה" היא מילה יוונית שפירושה אישה מנוסה המעניקה עזרה ותמיכה לאחיותיה הנשים. רובינו מכירות את מונח הדולה מתחום ההריון והלידה, ואנו בפורום נשים בספורט אימצנו אותו גם לתחום הספורט, ובמיוחד לקראת טריאתלון הנשים. אם את רוצה להתאמן או להתייעץ עם מישהי שכבר עשתה את זה, את מוזמנת להעזר בפרוייקט הדולות שלנו, שעודכן במיוחד לקראת טריאתלון הנשים 2013 כאן בפורום נשים בספורט.


פעילויות נוספות: טריאתלון נשים בתמונות ועוד

יש עוד המון יוזמות ופעילויות שנולדות חדשות לבקרים לקראת טריאתלון הנשים. למשל בחודש שעבר קיימנו בפורום נשים בספורט את תחרות: "טריאתלון נשים בתמונות". שלל תמונות מרגשות שמעבירות את החוויה יותר טוב מאלף מילים הועלו לפורום. יעל ברוידא-בהט זכתה במקום הראשון עם התמונה שריגשה את כולנו: "מנצחות עם מרב. נקודה." . תמונה שמעבירה בעינינו יותר מהכל את הרוח האמיתית של טריאתלון נשים עם האחווה, הפרגון והנצחון.

"מנצחות עם מרב. נקודה.": התמונה שריגשה את כולנו וזכתה במקום הראשון

בקרוב תיערך תחרות נוספת: "חוויית הנצחון שלי", אתן מוזמנות לעקוב אחרינו. וכמו תמיד לקראת הטריאתלון נארח אנשי מקצוע מתחומים שונים, אשר יענו על שאלותיכן, ויתרמו מנסיונם לקראת הטריאתלון.

זהו, עד כאן הפעם על ההכנות וההתרגשות לקראת טריאתלון נשים העשרים. במהלך השבועות הקרובים לקראת הטריאתלון אני אשתדל להביא עוד כתבות וסיפורים מרגשים וממלאי השראה מאלו שמאפיינים כל כך את הטריאתלון המיוחד הזה. אני מקווה שגם לכן כבר יש פרפרים בבטן יחד איתנו. ואני מזמינה אתכן להצטרף אלינו לטריאתלון, ולהעניק לעצמכן מתנה: מתנה של נצחון!

בברכת כל אחת מנצחת!

2.4.2013




מור שלזינגר 
נשואה, אמא לשניים. סמנכ"ל מו"פ בחברת היי-טק, בעלת תואר שני במדעי המחשב
וחקר המוח. פעילה בטריאתלון נשים ובארגון ארועי ספורט נשים, מנהלת ב-פורום נשים בספורט.
אלופת הארץ בחצי איש ברזל 2009
– מסיימת ישראמן 2010  "ישראמןנגב 2011" 

הבלוג של מור שלזינגר בשוונג – משהו טוב קורה





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג