עקב תחזית לים גבוה: משחה כף כרמל נדחה ל-25 במאי

לים שלנו לוחות זמנים ומצב רוח משלו, ובעקבות הגלים הגבוהים שצפויים בשישי הקרוב, המשחה נדחה וייערך ביום חמישי, ערב שבועות. המשחה בסימן שמירה על ים נקי, וכולל משחים ל-4.2 ק"מ, 2.5 ק"מ ו-900 מטר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כף כרמל | צילום: שוונג

עונת תחרויות השחייה במים הפתוחים הייתה אמורה להיפתח ביום שישי הקרוב, עם משחה כף כרמל המסורתי והיפהפה בחיפה, אולם לפעמים לים שלנו לוחות זמנים ומצבי רוח משלו. עקב תחזית לים גבוה במיוחד בשישי הקרב, משחה כף כרמל נדחה ליום חמישי ערב שבועות – 25.5.23 (המועד החלופי שנקבע מראש ונכתב באתר המשחה) – באותן שעות ובאותו מקום. המשמעות היא שההרשמה נותרת פתוחה וניתן עדיין להירשם עד יום רביעי.

המשחה ייערך בסימן "ים נקי" ושמירה על החופים ועל הים התיכון, בשיתוף מחלקת הספורט של עיריית חיפה. למי שטרם חווה את כף כרמל, נספר שהמשחה נערך בסמוך לשמורת ים שקמונה הייחודית, שנמצאת בחלקה הדרומי של העיר חיפה. חלזונות מיוחדים יצרו בה שונית על גבי מסלע גירני. באזור שוברי הגלים מצויים סלעי גיר ודולומיט חשופים, וזהו האזור היחיד בחופי ישראל שנחשפים בו סלעים מסוג זה ממש בקו המים.

בנוסף, חודשים מאי ויוני הם שיא עונת הרבייה של הדגים בים התיכון. תקנות הדיג, שקודמו בדחיפת החברה להגנת הטבע, קובעות איסור דיג במהלך חודשיים מתוך עונת הרבייה. זו הזדמנות פז לים לחדש את עצמו, וגם הזדמנות עבורנו לשחות בצורה בטוחה ללא מפגש עם ציוד דיג וסירות דיג ממונעות.

משחה כף כרמל | צילום: צלמי שוונג

כיאה למשחה הפותח את העונה, מדובר במשחה שהוא בבסיסו עממי, ללא מדידת זמן, כאשר ישנם שלושה מקצים בהתאם לרמת השחיינים והשחייניות – 4.2 ק"מ "מעבר לכף", 2.5 ק"מ ו-900 מטר למשפחות. נקודת הכינוס, שבה גם מסתיימי כל המקצים, הינה בחוף דדו, כאשר לשני המקצים הארוכים תהיינה הסעות לאזור הזינוק – מהחוף הצמוד לרכבל התחתון בבת גלים עבור המקצה הארוך, ומחוף מרידיאן למקצה הבינוני.

גביעים יוענקו לשלוש המנצחות ולשלושת המנצחים במקצה הארוך ל-4.2 ק"מ, כמו גם גביעים לשלוש המנצחות ולשלושת המנצחים בקבצת הגיל מאסטרס פרו (מעל גיל 40) הגביעים לשלוש המנצחות בדירוג הנשים הכללי יוקדשו לזכרה של נועה חייט ז"ל – טריאתלטית, שחיינית ורצה חיפאית מצטיינת, אשר נהרגה בתאונת דרכים שעה שרכבה על אופניים ברחוב פרויד בחיפה בשנת 2018. משפחתה של נועה תכבד אותנו בנוכחותה ותעניק את הגביעים לשחייניות.

להרשמה למקצים השונים לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג